ماسک شیر خشک برای پوست

یکشنبه 3 آذر 1398 آرایش پوست ومو
پاکسازی پوست صورت با مواد خانگی

خواص شیر خشک برای پوست

به گزارش مجله سلامت:شیر خشک در واقع شیر گاو است که با کمک روش‌های شیمیایی و فیزیکی دهیدراته شده و مولکول‌های آب از آن خارج شده‌اند. این ماده به شکل پودر است و برای تغذیه نوزادان مناسب است.

 

شیر خشک روی پوست به عنوان یک ماده پاک کننده عمل می‌کند و باعث روشن و درخشان شدن پوست می‌شود. 

 

 

ماسک شیر خشک برای پوست چرب

اگرپوست چرب دارید و به راه‌حل قطعی برای از بین بردن چربی‌های اضافه آن فکر می‌کنید، ماسک شیر خشک و سرکه سیبرا امتحان کنید.

این ماسک به نرم و لطیف شدن پوست شما هم کمک بسیاری خواهد کرد. ماسک شیر خشک و سرکه سیب را با این روش تهیه کنید:

این مواد را به همراه مقداری عسل ترکیب کنید و با یک برس تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. ممکن است حین استفاده از ماسک کمی احساس سوزش یا خارش داشته باشید.

شیر خشک

 

ماسک شیر خشک و آبلیمو

همانطور که اشاره شد شیر خشک می‌تواند به درمان جای جوش‌ها، لک صورت، و جوش‌ها کمک کند. اضافه کردن آبلیمو به شیر خشک،

موجب تقویت فعالیت پاکسازی پوستمی‌شود و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.  ماسک شیر خشک و آبلیمو  باعث جوانسازی پوست و از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود.

این ماسک را با این روش تهیه کنید:

  • ۱ قاشق پودر شیر خشک
  • ۲ قاشق آبلیمو

این دو ماده را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس تمیز و نرم روی پوست صورت پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. هفته‌ای دوبار از این ماسک برای روشن شدن پوست و درمان جوش‌ها استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:بهترین ماسک های صورت دست ساز 

 

ماسک شیر خشک و آبلیمو

خواص شیر خشک برای پوست

ماسک شیر خشک برای بستن منافذ پوست

یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای بستن منافذپوست، ماسک شیر خشک است. این ماسک با تنظیم pH و چربی پوست، با گذشت زمان باعث بستن یا کوچکتر شدن منافذ می‌شود. از طرفی زردچوبه و ماسک آنخاصیت ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی داشته و باعث از بین بردن آلودگی‌ها و چربی مازاد پوست می‌شوند. با این ترکیب این دو ماده مغذی یک ماسک خانگی فوق‌العاده خواهید داشت:

  • ۱ قاشق پودر شیر خشک
  • ۱ قاشق زردچوبه
  • ۱ قاشق عسل

این مواد را ترکیب کرده و خمیر یکنواختی تهیه کنید. با یک برس نرم و تمیز، ماسک را روی کل پوست صورت و گردن پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس با آب سرد آبکشی کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:فواید بینظیر گل بابونه برای سلامت پوست

 

ماسک شیر خشک و زردچوبه

 

 

 

ماسک شیر خشک برای لک صورت

 

لکه‌های قهوه‌ای روی صورت به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. بالا رفتن سن، لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی، جای زخم یا جوش از جمله مواردی هستند که باعث لک شدن پوست می‌شوند. ماسک شیر خشک می‌تواند با تنظیم pH پوست و لایه‌برداری خفیف آن به تدریج لک صورت را محو می‌کنند. با افزودن مقداری ماست، خاصیت لایه‌برداری و شفاف‌کنندگی این ماسک چند برابر خواهد شد. این ماسک را برای از بین بردن لکه‌های صورت به این روش تهیه کنید:

  • ۱ قاشق شیر خشک
  • ۲ قاشق ماست
  • ۱ قاشق آبلیمو

این مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک برس روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک برای مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای درمان لکه‌ها، هفته‌ای دوبار از این ترکیب استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:۱۲ طرز تهیه بهترین اسکراب صورت خانگی

 

ماست و شیر خشک

 

 

منبع:ستاره

قرص نورکرین

معرفی شامپو تثبیت کننده رنگ مو ایرانی

شامپوضخیم کننده مو

بهترین شامپو‌های حجم دهنده مو

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا