فواید بینظیر گل بابونه برای سلامت پوست

چهارشنبه 19 تیر 1398 آرایش پوست ومو
خواص شگفت‌انگیز بابونه برای پوست

بابونه

خواص بابونه برای پوست و درمان مشکلات پوستی

۱. جوان‌سازی پوست با استفاده از بخور بابونه

یکی از راهکارهای مناسب برای پاک‌سازی پوست، استفاده از بخور بابونه برای پوست است. از این بخور به صورت ساده یا به همراه ترکیبی از عصاره‌های گیاهی می‌توان استفاده کرد. طی آن منافذ پوست باز و به‌صورت سطحی و عمقی پاک شده و سبب خون‌رسانی بهتر به پوست شما می‌شود. با این راهکار، آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست شما زدوده و پوست مرطوب می‌شود. این رطوبت خود مانع از ایجاد چین و چروک‌های پوستی می‌شود. بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها بر روی پوست سبب تحریک گردش خون در صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند. بهتر است پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست‌وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان که طی بخور باز شدند بسته شود.

بخور بابونه به همراه گل ختمی: 

مقداری گل ختمی و گل بابونه را در ظرف آب جوش ریخته و سپس در ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا محلول مورد نظر دم بکشد. سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه ضخیم یا حوله روی سر خود و ظرف انداخته و همین‌طور که صورتتان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد با کمک دو انگشت دست پوست صورت خود را بصورت دورانی ماساژ دهید. این عمل را چندین بار تکرار کنید.

بخور بابونه

۲. کمپرس بابونه برای پوست‌های خشک و حساس

علاوه بر راهکار ذکر شده روش کمپرس بابونه نیز برای پوست به خصوص برای پوست‌های خشک و حساس پیشنهاد می‌شود. برای کمپرس بابونه مانند بخور ابتدا آب را بجوشانید و پودر گیاه بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مورد نظر را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول بدست آمده آغشته کنید. این حوله را پنج تا ده دقیقه به آرامی روی پوست صورت خود قرار دهید.

 

حتما بخوانید:قویترین وبی نظیر ترین ماسک  ضد چروک صورت

 

۳. خواص روغن بابونه برای پوست و درمان آکنه و اگزما

اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش و خشکی پوست همراه با پوسته‌ریزی شدید منجر می‌شود، را می‌توان با مصرف کمی بابونه کنترل کرد. روغن بابونه درمان طبیعی و بسیار مؤثر برای درمان مشکلات پوستی از جمله اگزما و آکنه به حساب می‌آید. با استفاده از روغن بابونه می‌توانید از آکنه‌های دردناک خود رها شده و با آن‌ها برای همیشه خداحافظی کنید. با مصرف روغن بابونه همچنین التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت. برای برطرف کردن التهابات پوستی خود بهتر است روغن بابونه را با روغن گل مغربی مخلوط کنید تا متوجه تأثیر دوچندان آن شوید. روغن بابونه همچنین می‌تواند ترمیم کننده، جوان کننده، تقویت کننده و شاداب کننده پوست شما باشد.

روغن بابونه

۴. روشن کردن پوست صورت

یکی از خواص بیشمار گل بابونه برای پوست، روشن کردن آن است. بابونه موجب شفاف شدن پوست به خصوص در ناحیه صورت می‌شود. برای ساختن این معجون شگفت انگیز در ابتدا دو فنجان آب جوش تهیه کنید، دو قاشق غذاخوری گل بابونه که از قبل خشک کرده‌اید را در آن ریخته و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۷ دقیقه خوب دم بکشد. پس از گذشت این مدت آب آن را صاف کرده و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو به آن بیفزایید. سپس محلول به دست آمده را به پوست صورت و گردن‌ خود بمالید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند. سپس آن را با آب کاملاً بشویید. برای حاصل شدن نتیجه مطلوب‌تر، این کار را می‌توانید هر روز انجام دهید.

بابونه برای روشن کردن پوست

۵. درمان آفتاب سوختگی

روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی و ترمیم محل آسیب دیده نیز می‌تواند مؤثر باشد. برای این کار بایستی چند قطره از روغن بابونه را به آب اضافه کرده و پارچه‌ای را به این محلول آغشته کنید و روی محل آسیب دیده قرار دهید.

روغن بابونه برای آفتاب سوختگی

 

۶. از بین بردن تیرگی و سیاهی دور چشم

چهار عدد چای کیسه‌ای گل بابونه را به مدت پنج دقیقه در یک فنجان آب داغ قرار دهید. پس از این مدت، کیسه‌های چای را از درون فنجان خارج کنید و دو تا را داخل یخچال و دو تای دیگر را روی کابینت آشپزخانه قرار دهید. در ابتدا چای کیسه‌ای روی کابینت را برای مدت ۵ دقیقه روی چشم‌های بسته خود قرار داده و سپس کیسه‌های چای داخل یخچال را به مدت ۵ دقیقه روی پلک‌های بسته خود قرار دهید. این روش، برای از بین بردن سیاهی اطراف چشم بسیار مؤثر است.

رفع تیرگی زیر چشم با چای بابونه

 

۷. ماسک گل بابونه و لیموترش برای سلامت پوست

گل‌های بابونه را برای مدت زمان سه دقیقه در آب بجوشانید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید محلول شما سرد شود. آن را از صافی ظریف با فشار رد کنید. گلاب و آب لیمو را به این محلول بیفزایید و پس از ترکیب کردن در شیشه قهوه‌ای رنگی بریزید. مدت هاست که تأثیر مرطوب‌کنندگی گیاه بابونه در بین مردم به اثبات رسیده است. این گیاه باعث درمان و تمیزی پوست نیز می‌شود. استفاده از گل بابونه در پوست‌های بسیار حساس و پوست‌هایی که تحت فشار عصبی، مستعد داشتن لکه‌های قرمز هستند، پیشنهاد می‌شود.

بابونه و لیمو ترش برای پوست

 

۸. نشاط پوست با ماسک گل بابونه و روغن صندل

دو قاشق چای‌خوری گل بابونه خشک را دم کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس این محلول را صاف کرده و مایع را در بطری بریزید. ۱۲۰ میلی‌لیتر گلاب و ۲ قطره اسانس روغن صندل را به محلول خود اضافه کرده وآن را در یخچال نگهداری کنید و حداکثر برای مدت یک هفته از این محلول استفاده کنید. کافی است به صورت مداوم از این ماسک استفاده کنید تا خودتان به واضح تغییرات بسزایی که در پوستتان به وجود می‌آید را مشاهده کنید.

 

منبع:انگیزه

رنگ مو شامپاینی

۷ ترکیب رنگ مو شامپاینی

انواع ماسک صورت با عسل

معر فی ۴ ماسک برای درخشش و زیبایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا