قدرتمندترین SUV های جهان

یکشنبه 11 تیر 1402 فناوری
قدرتمندترین SUV های جهان

قدرتمندترین SUV های جهان

برای دهه‌ها، اس یو وی‌ها و عملکرد، از هم جدا بودند. در یک سو، اس یو وی‌ها امکان بی‌نظیر برای رفتن به مسیرهای دورافتاده و بازگشت به سلامتی را ارائه می‌دادند. در سوی دیگر، خودروهای ورزشی برای سرعت در جاده، بدون توجه به خمیدگی‌ها، طراحی شده بودند. این دو بخش در دهه ۱۹۹۰ با یکدیگر تلاقی ناگهانی پیدا کردند و در سال ۲۰۲۱ هیچ کمبودی از اس یو وی‌هایی که هم قابلیت باربری افراد را دارا هستند و هم قدرتی شبیه به ابرخودرو دارند، وجود ندارد.

بی‌ام‌و X5 M50i/X6 M50i (530 اسب بخار)

بی‌ام‌و نسخه‌های M50i از X5 (در تصویر) و X6 را در بالای مدل‌های غیر M-tuned هر کدام قرار می‌دهد. هر دو با یک موتور V8 دوتوربو به ظرفیت ۴.۴ لیتر و توان ۵۳۰ اسب بخار، با مدل‌هایی که از کوچک‌شدن موتور استفاده می‌کنند، متفاخرانه متفاوت هستند. این موتور به شدت قدرتمند است و به اندازه کافی برای اجرای ۴.۳ ثانیه به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت کافی است. اگر چه M50i ها قدرت بیشتری به نسبت قدرتمندترین اس یو وی‌های بی‌ام‌و ندارند، اما به طور قابل توجهی سریعتر از خودروهای خانوادگی معمولی هستند.

آستون مارتین DBX (۵۵۰ اسب بخار)

آستون مارتین برای طراحی اولین خودروی اس‌یوی سودآور خود، به کمک مرسدس-آ.ام.جی. خود را به سمت این بازار معرفی کرد. در حالی که DBX با بقیه محصولات این شرکت سازگار است، اما با یک موتور V8 دوتوربو به ظرفیت ۴.۰ لیتر که توسط آ.ام.جی توسعه داده شده و توسط آستون مارتین بهینه شده است، قدرت گرفته است. این موتور در وضعیت استاندارد خود حداکثر ۵۵۰ اسب بخار توان تولید می‌کند، اما مدیران شرکت اشاره به نسخه‌های با توان بیشتر کرده‌اند که در آینده به بازار عرضه خواهند شد.

جگوار اف-پیس اس‌وی‌آر (۵۵۱ اسب بخار)

جگوار از ابتدا به ذهنش هشت سیلندر بود که برای موتور خودروی اف-پیس طراحی کرده بود، اما تا سال ۲۰۱۸ مدل اس‌وی‌آر با موتور V8 را معرفی نکرده بود. در این مدل، علاوه بر موتور ۵.۰ لیتری با شارژ مثبت و قدرت ۵۵۱ اسب بخار، لوگوی اس‌وی‌آر نشانگر وجود فنرهای سفت، چرخ‌های بزرگتر، سیستم خروجی با وزن سبک و صندلی‌های ورزشی برای مسافران جلویی است. این خودرو، آنچه که علاقمندان از شرکتی که F-Type را به بازار عرضه کرده بود، انتظار دارند، را برآورده می‌کند.

پورشه کاین توربو (۵۵۱ اسب بخار)

اگر چه قدرت توربو در تمامی مدل‌های پورشه کاینن استاندارد است، اما نشان تجاری توربو همچنان به نسخه‌هایی اشاره می‌کند که قدرت بیشتری نسبت به مدل پایه دارند. در اینجا، موتور V8 دوتوربو به ظرفیت ۴.۰ لیتر که در سراسر محصولات کاینن معمولی است، ۵۵۱ اسب بخار توان تولید می‌کند که نسبت به ۴۵۹ اسب بخار تولیدی در Cayenne GTS، افزایش قابل توجهی است.

لندروور رنج روور اس‌وی‌اوتوبیوگرافی داینامیک (۵۶۵ اسب بخار)

روزهایی که لندروور رنج روور با توانایی خروجی قدرت دو رقمی فروخته می‌شد، به گذشته رفته است. در حال حاضر، این اس‌یوی قدرتمند، در نسل چهارم خود، بدون توجه به تنظیمات، توان قدرت بالایی دارد، اما خریدارانی که به دنبال حداکثر سرعت هستند، باید به مدل SVAutobiography Dynamic روی بیاورند. موتور V8 با ظرفیت ۵.۰ لیتری معمولی با فن‌سوزی به ۵۶۵ اسب بخار توان بالاتری دارد که به اندازه کافی برای اجرای ۵.۱ ثانیه به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت کافی است. مدل‌های داینامیک از یک سیستم آویزش کاهش یافته و یک سیستم دنده‌ی بیشتر برای بهبود کنترل بهره می‌برند.

رولزرویس کولینان (۵۷۱ اسب بخار)

رولزرویس، به عنوان یکی از شرکت‌های گروه بی‌ام‌و، در حین توسعه اولین خودروی اس‌یوی خود، به درستی تصمیم گرفت که از قطعات شرکت مادر خودش استفاده نکند. کولینان که به نام بزرگترین الماس خام با کیفیت جواهری شناخته می‌شود، با یک موتور V12 دوتوربو به ظرفیت ۶.۷۵ لیتر به راننده‌ها (یا شوفر) قدرتی برابر با ۵۷۱ اسب بخار ارائه می‌دهد که از طریق یک سیستم دائمی چهار چرخ متصل به آن به دست می‌آید.

مرسدس-آ.ام.جی جی ۶۳ (۵۸۵ اسب بخار)

خودروی کلاس جی مرسدس بنز زمانی که از بیرون نگاه می‌شود، شبیه به نسل قبلی خود است و این امر هدفی شناخته شده است، اما هر چیزی زیر پوشش فلزی آن تازه است. نسخه‌ی AMG این اس‌یوی با همان موتور V8 دوتوربو به ظرفیت ۴.۰ لیتر که در بسیاری از مدل‌های دیگر (شامل آستون مارتین DBX) وجود دارد، مجهز شده است. جی ۶۳ با ۵۸۵ اسب بخار قدرت، کافی است تا این جعبه بزرگ را در ۴.۵ ثانیه به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت برساند.

مازراتی لوانته تروفئو (۵۹۸ اسب بخار)

مازراتی با تأخیری مدرن وارد بازار اس‌یوی شد. اما با قرار دادن موتور V8 به ظرفیت ۳.۸ لیتری مشتق شده از فراری در محفظه موتور لوانته و تنظیم آن به ۵۹۸ اسب بخار، برای از دست دادن زمان، جبران خواهد کرد، اگرچه مدل‌های تروفئویی که در بازار اروپا به فروش می‌رسند، با همان موتور دوتوربو شارژ به عنوان محصولات ۵۸۱ اسب بخاری عرضه می‌شوند. تغییرات شاسی و توازن وزنی نزدیک به ۵۰ به ۵۰، به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد که از قدرت V8 به بهترین شکل استفاده کنند.

آئودی RS Q8 (۵۹۹ اسب بخار)

کیو ۸ بزرگترین اس‌یوی آئودی نیست، این افتخار به کیو ۷ می‌رسد، اما قطعاً اس‌یوی کوچکی نیست. با این حال، موتور V8 دوتوربو به ظرفیت ۵۹۹ اسب بخار آن را در ۳.۸ ثانیه از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت به سرعت می‌رساند، یک عدد که معمولاً با مدل‌های دو دریچه ای کمربندی کمبود دار مانند TT آئودی مرتبط است. در سال ۲۰۱۹، به‌زودی پس از رونمایی رسمی خود، RS Q8 رکورد لپ زدن بر روی مسیر نوربرگرینگ آلمان را با زمانی برابر با ۷ دقیقه و ۴۲.۲ ثانیه کرد.

آلپینا XB7 (۶۲۲ اسب بخار)

آلپینا با نتیجه‌ی قابل توجهی در پی شرکت بی‌ام‌و در حوزه اس‌یوی به بازار وارد شد. با تأکید بر مدل بزرگ X7، XB7، نسخه‌ای با توان بیشتر از موتور V8 دوتوربو به ظرفیت ۴.۴ لیتری که از طریق یک سیستم خروجی خاص مدل به بیرون داده می‌شود، به رانندگان ارائه می‌دهد. این توان اضافی با تغییرات بصری که بازهم تا حدودی آرام باقی می‌مانند، همراه است و به سرعت XB7 را به عنوان یک عضو از نوع آلپینا شناسایی می‌کنند.

بی‌ام‌و ایکس ۵ ام/ایکس ۶ ام (۶۲۶ اسب بخار)

بی‌ام‌و به عنوان یک شرکت خودروساز، از اصطلاح خودروی خود راه‌اندازی فعالیت ورزشی (SUV) استفاده نمی‌کند؛ بلکه ترجیح می‌دهد از اصطلاح خودروی فعالیت ورزشی (SAV) استفاده کند، یک عنوانی که برای بازاریابی X5 اصلی اختراع شده است. با این حال، قوی‌ترین مدل‌های بالایی که بی‌ام‌و تولید می‌کند، نسخه‌های رقابتی X5 M و X6 M هستند (تصویر). این مدل‌ها بر پایه‌ی یک سکوی مشترک ساخته شده‌اند و تقریباً در زیر پوشش فلزی یکسان هستند، اما یکی از آنها بر روی عملکرد تأکید می‌کند در حالی که دیگری بر روی شکل و ظاهر بیشتر تأکید دارد.

بنتلی بنتایگا اسپید (۶۳۵ اسب بخار)

تفسیر بنتلی از مفهوم یک خودروی قدرتمند برای حمل و نقل افراد، بر اساس یک موتور ۶.۰ لیتری W12، بسیار قوی است. بیشتر اس‌یوی‌های دیگر در مجموعه ما با یک موتور V8 تحت پوشش هستند. سرعت بالای این خودرو به ۱۹۰ مایل در ساعت محدود شده است، اما طراحی آن صرفاً برای رانندگی با سرعت در خط مستقیم نبوده است. نسخه اولیه از بنتایگا اسپید، در مسابقات بین المللی صعود تپه پایکس پیک در سال ۲۰۱۸، رکورد اس‌یوی را به دست آورد و مسیر را در ۱۰ دقیقه و ۴۹.۹ ثانیه با سرعت متوسط ۶۶.۵ مایل در ساعت پیمود.

پورشه کاین توربو جی‌تی (۶۴۰ اسب بخار)

پورشه تخصص جالبی از ماشین‌های رانندگی را در کاین توربو جی‌تی گنجاند. این خودرو فقط به عنوان یک کوپه ارائه شده است و از توان بیشتری از یک موتور V8 به ظرفیت ۴.۰ لیتر، وزن کمتر و یک سیستم خروجی تیتانیومی بهره می‌برد. این خودرو قدرتمندترین اس‌یوی در بازار نیست (اگرچه از بالاترین حد نه چندان دور است)، اما بدون شک یکی از بهترین مدل‌های با قابلیت رانندگی خوب در بازار است.

لامبورگینی اوروس (۶۵۰ اسب بخار)

ورود ایتالیا به حلقه اس‌یوی‌های با عملکرد بالا، با لامبورگینی اوروس صورت گرفت که پلتفرم پایه‌اش را با بنتلی بنتایگا و پورشه کاین، به علاوه مدل‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد. در حالی که ایده آن از یک موتور V10 به ظرفیت ۵.۲ لیتری که با گالاردو به اشتراک گذاشته شده بود، پیش‌بینی شده بود، مدل تولیدی آن در سال ۲۰۱۸ با یک موتور V8 به ظرفیت ۴.۰ لیتری شامل دو توربو شارژر، به بازار عرضه شد. قرار دادن نشان تجاری لامبورگینی با نماد گاو خشمگین بر روی یک اس‌یوی، شرط بسیار ریسکی بود، اما جواب داد: پانزده هزارمین اوروس در ژوئیه ۲۰۲۱ تولید شد. رقیب فراری نیز مایل به شرکت در این بازی است، لذا باید در طی یک سال دیگر یا چندین سال آینده، اولین اس‌یوی از فراری را ببینیم.

پورشه کاین توربو اس E-Hybrid (۶۷۹ اسب بخار)

تعداد کمی از افراد شگفت زده نخواهند شد که بگویند قدرتمندترین اس‌یوی آلمان با نشان پورشه در جلوی خود قرار دارد. آنچه شاید بیشتر مردم را شگفت‌زده کند این است که آن یک هیبرید است؛ کاین توربو اس E-Hybrid به موتور V8 دوتوربوی ۴.۰ لیتری شرکت و یک موتور الکتریکی برای شکستن وزن قابل توجه خود و نشان دادن شتابی مانند یک خودروی ورزشی، تکیه می‌کند. فناوری‌های پیچیده (مانند یک عملکرد ضد لغزش تغذیه شده توسط یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولت) به کاین توربو کمک می‌کنند تا در گردش خود، از توانایی‌های بیشتری نسبت به اندازه‌های آن برخوردار باشد.

جیپ گرند شروکی ترک‌هاوک (۷۰۷ اسب بخار)

از نظر نظریه، جیپ و عملکرد، با هم به همان اندازه ای می‌خورند که هگیس و بستنی موز به هم می‌خورند. در کاربرد، این یک فرمول است که به طرز شگفت‌انگیزی کار می‌کند. جیپ، از شرکت خواهر خود یعنی دادج، موتور V8 هلکت با حجم ۶.۲ لیتری سوپرشارژ شده را قرض گرفت و آن را در گرند شروکی قرار داد تا ترک‌هاوک را ایجاد کند، که برای سال‌های زیادی به عنوان قدرتمندترین اس‌یوی شناخته می‌شد. تیونرهایی مانند هنسیسی از تگرگ‌هایی برای استخراج قدرت بیشتر از خودروی آفرودی استفاده کردند، اما این موضوع خارج از حوزه این داستان است.

آستون مارتین DBX707 (۷۰۷ اسب بخار)

آستون مارتین ادعا می‌کند که این مشتق DBX، قدرتمندترین اس‌یوی لوکس جهان است. همانطور که خواهیم دید، ما مطمئن نیستیم که به ۱۰۰٪ این موضوع درست باشد، اما بدون شک نزدیک به بالاترین سطح است. ۲۹٪ افزایش قدرت و گشتاور نسبت به مدل استاندارد، زمان ۰-۶۲ مایل بر ساعت را از ۴.۵ ثانیه به ۳.۳ ثانیه کاهش می‌دهد؛ همچنین در ۰-۱۰۰ مایل بر ساعت در ۷.۴ ثانیه و به سرعت بالای ۱۹۳ مایل بر ساعت می‌رود. قیمت آن در آمریکا از ۲۳۵،۰۸۶ دلار آغاز می‌شود که تقریباً ۴۵،۰۰۰ دلار بیشتر از مدل استاندارد است.

دادج دورانگو اس آر تی هلکت (۷۱۰ اسب بخار)

قدرتمندترین اس‌یوی تولیدی در بازار در اتوبان آلمانی آموزش دیده نشد یا در دره موتور مشهور ایتالیا به دنیا نیامده است، بلکه در دیترویت ساخته شده است. دادج دورانگو اس آر تی هلکت، با جیپ گرند شروکی ترک‌هاوک مرتبط است، اما موتور V8 سوپرشارژ شده ۶.۲ لیتری آن، چهار اسب بخار بیشتری به دست می‌آورد تا تاج را بر سر بگذارد. ترمز‌های بزرگتر و سیستم آپشنال آپگرید شده آن نیز قسمتی از تحولات آن است. این خودرو با توجه به استفاده از مسیر مسابقه طراحی شده است، با یک سیستم خنک‌کننده آپگرید شده تجهیز شده و زمان شتاب‌دهی ۰-۶۰ مایل بر ساعت آن ۳.۵ ثانیه است، با این حال، با تجهیزات مناسب، برای رانندگان ظرفیت کش و کشش ۸۷۰۰ پوند (۳۹۵۵ کیلوگرم) را فراهم می‌کند.

 جی‌ام‌سی هامر EV اس‌یوی (۸۳۰ اسب بخا

در سال ۲۰۲۰، جی‌ام‌سی با جزئیاتی از نسخه ۱۰۰۰ اسب بخاری هامر EV خود رونمایی کرد و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد، اما نسخه اس‌یوی این خودرو اعداد چهار رقمی اسب بخاری را نخواهد داشت. در تنظیمات قدرتمندترین آن، حدود ۸۳۰ اسب بخار را تولید خواهد کرد، که کمتر از پیکاپ است، اما بسیار قدرتمند است. جی‌ام‌سی توضیح داد که اس‌یوی حدود ۲۰ اینچ کوتاه‌تر از تراک است، بنابراین باتری عظیم مورد نیاز برای رسیدن به ۱۰۰۰ اسب بخار، زیر بدنه جای نمی‌گیرد.

تسلا مدل ایکس پلید (۱۰۲۰ اسب بخار)

تسلا، سیستم پیشرانه سه موتوره پلیدی که برای مدل اس توسعه داده شده است، را در مدل ایکس نیز قابل دسترسی خواهد کرد. در حالی که مشخصات نهایی تا زمان ورود مدل به تولید مشخص نخواهد شد، اما این شرکت آمریکایی برای مدل ایکس و اس، همان ۱۰۲۰ اسب بخار خروجی را نقل می‌کند، اما مدل ایکس سنگین‌تر است، بنابراین زمان شتاب‌دهی ۰-۶۰ مایل بر ساعت آن به ۲.۵ ثانیه افزایش می‌یابد. با این حال، همچنان درب‌های شاهین و گزینه‌ی صندلی برای تا هفت نفر را ارائه خواهد داد. دنیای سوپر اس‌یوی به سمت الکتریک حرکت می‌کند.

منبع : MSN

 

 

غذاهای لذیذ منتون شهری در فرانسه

خوراکی‌های خوشمزه توکیو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا