طرز تهیه ی شیرینی تاتلیسی گل

یکشنبه 14 خرداد 1402 آشپزی
شیرینی تاتلیسی گل

شیرینی تاتلیسی گل

شیرینی تاتلیسی گل یه دسر بسیار شیک و خوشمزه ترکیه ای هست این شیرینی ترکیه ای رسپی آسونی هم داره. با ما همراه باشین تا آموزش پخت مرحله به مرحله این دسر رو داشته باشیم.

 

مواد لازم شیرینی تاتلیسی گل 

2 قاشق غذاخوری پر کره/ 125گرم

1 استکان روغن مایع (80گرم)

1 عدد تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری سرکه  سیب یا انگور

3 قاشق غذاخوری  ایرمیک آرد سمولینا

پاکت بکینگ پودر 2.5 قاشق چای خوری

وانیل نصف قاشق چای خوری)

آرد به مقدار لازم حدود 2 و نیم الی 3 لیوان

 

برای شربت شیرینی تاتلیسی گل 

2 و نیم لیوان شکر

3 لیوان آب

یک برش نازک لیمو

 شیرینی تاتلیسی گل

شیرینی تاتلیسی گل

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی گل :

طرز تهیه شربت:

ابتدا شربت را آماده کنید و کنار بذارید خنک شود. شربت سرد روی تاتلی گرم ریخته .میشود شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و روی اجاق بجوشانید وقتی شروع به جوشیدن کرد برش لیمو را بندازید و با حرارت کم حدود 5 دقیقه دیگر بجوشانید و از روی اجاق بردارید

طرز تهیه خمیر:

آرد و مواد خشکمون رو سه بار الک می کنیم تا سبک بشه.

برای خمیر کره نرم شده در دمای اتاق، روغن مایع ، تخم ،مرغ ماست ، سرکه و ایرمیک را داخل ظرفی بریزید و هم بزنيد وانیل ، بکینگ پودر و آرد را با کنترل بریزید و ورز دهید آرد را به اندازه ای بریزید که خمیر نرمی شود و به دست نچسبد خمیر را وسط دو عدد کاغذ روغنی بذاریدخمیر رو میزاریم تا 15 دقیقه استراحت کنه.

بعد از استراحت خمیر رو به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت رو با وردنه باز می کنیم خیلی نازک نباشه خیلی هم ضخیم نباشه چون اگه ضخیم باشه وسطش خام میمونه.

با استکان به شکل دایره برش بزنید. سه عدد خمیر دایره را کنار هم طوری بذارید که کناره هایشان روی هم بیفتد در یک طرف دو عدد فندق بذارید و رول کنید رول را از وسط برش بزنید و کنارههای خمیر را کمی فشار بدید و داخل سینی بچینید.

تمام خمیر را به این شکل آماده کنید در فر 180 درجه از قبل گرم شده تا وقتی که سرخ شود بپزید.  بستگی به حرارت فر دارد حدود 30 دقیقه ، بهتر است تاتلی شربتی کاملا پخته و ترد شود تا موقع ریختن شربت خمیری نشود.

اگر فر شما حرارت بالا و پایین هر دو با هم روشن میشود روی این حالت بذارید در غیر اینصورت فقط حرارت پایین فر را روشن کنید و در صورت نیاز چند دقیقه آخر پخت حرارت بالای فر را روشن کنید تا روی تاتلی ها سرخ شود

وقتی تاتلی ها پخت از فر بیرون آورید و کمی صبر کنید حدود30دقیقه تا از داغی بیفتد سپس شربت سرد را روی تاتلی بریزید. میتوانید مقدار شربت کمتری بریزید به خودتان بستگی دارد وقتی شربت را جذب کرد برای سرو آماده است.

 

نحوه درست کردن شیرینی تاتلیسی گل

نحوه درست کردن شیرینی تاتلیسی گل

 

شیرینی لانه بلبلی

 نحوه درست کردن شیرینی لانه بلبلی

کیک خیس شکلاتی

نحوه ی پخت کیک خیس شکلاتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا