معرفی یکی از مهمترین تولید و صادر کننده فولاد در اصفهان

چهارشنبه 22 آبان 1398 فناوری
شرکت فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت‌ می‌نماید.  بیش از پنجاه درصد از مصرف فولاد کشور را جهت استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل تولید می‌نماید. شرکت فولاد مبارکه دارای هفت مجتمع صنعتی در اقصی نقاط کشور بوده و بیش از بیست هزار نفر در بخش‌های مختلف این شرکت به کار اشتغال دارند.

 

 معرفی شرکت‌ فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی در ایران و بزرگترین مجتمع تولید فولاد در کشور است، که در شرق شهر مبارکه و در جنوب شهر زرین‌شهر در استان اصفهان قرار دارد.این مجتمع در ۷۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر اصفهان، در زمینی به وسعت ۳۵ کیلومترمربع (۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید) استقرار یافته‌است و دارای ظرفیت تولید سالانه ۱۰/۳ میلیون تن (پایان سال ۹۷) در گروه فولاد مبارکه شامل انواع محصولات فولادی تخت، گرم و سرد نوردیده، قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی از ضخامت ۰٫۱۸ تا ۱۶ میلی‌متر می‌باشد.

در حال حاضر مواد اولیه بیش از ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت و گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی و… را تأمین می‌نماید. شرکت هر ساله بخشی از محصولات خود را در راستای ارتقای کیفیت، برآورده نمودن نیازهای ارزی و حضور مستمر در بازارهای جهانی و توسعه آن صادر می‌کند و با توجه به اعتبار کسب شده در بازار جهانی هم‌اکنون پتانسیل و اعتبار لازم جهت صادرات به بیش از ۳۸ کشور دنیا را دارد.

تاریخچه شرکت:

عمليات اجرايي شرکت‌ فولاد مبارکه اصفهان در سال 1360 آغاز گرديد ودر دوران جنگ تحميلي و زير حملات هوايي جنگنده هاي دشمن بدست تواناي سربازان پر افتخار جبهه صنعت ادامه يافت فعاليتهاي ساختماني و فني اجرا شده در دوران ساخت اين مجتمع در خاورميانه كم نظير بوده و به عنوان مثال نزديك به 18 ميليون و 700 هزار متر مكعب خاك برداري و بالغ بر يك ميليون و 845 هزار متر مكعب بتن ريزي، يك ميليون و 800 هزار متر مربع قالب بندي و 80 هزار تن آرماتور ، حدود 150 هزار تن اسكلت فلزي، يك ميليون متر مربع نصب پوشش و بالغ بر 500 هزار تن تجهيزات و ماشين آلات در آن نصب گرديده است.

اولين كوره قوس الكتريكي واحد فولادسازي اين مجتمع در مهر ماه سال 1370 راه اندازي شد و در 23 ديماه سال 1371 خطوط توليد اين كارخانه بزرگ توسط رئيس جمهور وقت افتتاح گرديد،  با ورود محصولات فولادي اين شركت به بازار و افزايش تدريجي توليد تا سقف ظرفيت اسمي 2/4 ميليون تن بخش عمده اي از نياز كشور به اين كالاي استراتژيك بر طرف گرديد.

اين شركت در سالهاي پس از رسيدن به ظرفيت اسمي با كسب تجربه و توانمندي اقتصادي براي پاسخگويي به نياز روز افزون بازار داخلي و خارجي و استفاده بهينه از تجهيزات و ماشين آلات توليدي موجود اقدام به برنامه ريزي براي افزايش توليد در قالب طرح هاي توسعه نمود و با استفاده از منابع مالي حاصل از فروش داخلي و ارزي شركت و استفاده از اعتبارات مالي، ريالي و ارزي  اولين مرحله طرحهاي توسعه را اجرا نمود به نحوي که با اجراي اين طرح­ها، توليد شرکت براي رسيدن به ميزان حداقل 11/3 ميليون تن مذاب برنامه ­ريزي گرديده و در حال انجام مي­باشند.

جوایز و عناوین:
شرکت‌ فولاد مبارکه اصفهان در ۱۱ دوره جایزه ملی تعالی سازمانی و ۶ دوره جایزه شرکت دانشی در کشور رتبه نخست را بدست آورده‌است و همچنین این شرکت در سال ۱۳۹۱ برای اولین بار به عنوان تنها شرکت ایرانی با کسب امتیاز ۶۵۴ تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی را از آن خود کند. این رتبه برای دومین بار با امتیاز ۶۸۲ در سال ۱۳۹۳ تکرار شد و شرکت فولاد مبارکه به عنوان سازمان سرآمد سال برگزیده شد. حضور در بین ۲۵ شرکت برتر دانشی آسیا مانند TOYOTA ,SAMSUNGو … برای اولین بار در خاورمیانه (در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷) از دیگر افتخارات دو سال اخیر این شرکت است .
موارد زیر قسمتی از عناوین کسب شده توسط این شرکت است
  • شرکت فولاد مبارکه اصفهانصادرکننده نمونه ملی در سال ۱۳۹۴
  • رتبه نخست در ۶ دوره جایزه شرکت دانشی ایران
  • کسب تندیس شرکت حامی محیط زیست در سال ۱۳۹۴
  • رتبه نخست در ۱۱ دوره جایزه ملی تعالی سازمانی (EFQM)
  • کسب تندیس واحد نمونه استاندارد ملی و استانی در سال ۱۳۹۶
  • کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای اولین بار در سال ۱۳۹۵
  • کسب عنوان برتر بهره‌وری در گروه صنایع معدنی ایمیدرو و جشنواره ملی بهره‌وری در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵
  • کسب عنوان برترین شرکت دانشی کشور و راه‌یافته به جایزه مدیریت دانش (MAKE) آسیا در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵
  • تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی (EFQM) در سال ۱۳۹۱ با کسب امتیاز ۶۵۴ و انتخاب به عنوان سازمان آمد سال
  • تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی (EFQM) در سال ۱۳۹۳ با کسب امتیاز ۶۸۲ و انتخاب به عنوان سازمان آمد سال
  • حضور در بین ۲۵ شرکت برتر دانشی آسیا مانند TOYOTA ,SAMSUNG و … برای اولین بار در خاورمیانه (در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷)
اینترنت ملی

اینترنت ملی یا (شبکه ملی اطلاعات)

اننتشار اولین تصاویر از کابین پورشه تایکان

اننتشار اولین تصاویر از کابین پورشه تایکان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا