روح و نفس/چگونه با روح درونی خود در تماس باشید

جمعه 6 مرداد 1402 موفقیت
روح و نفس

نشانه های قطع ارتباط با روح

آگاهی شما از روح و نفس تشکیل شده است. نفس از ترس عمل می کند، در حالی که روح از روی صداقت به شکل عدم وابستگی عمل می کند. ایگو ذهن را به قضاوت های شخصی و بیرونی متصل می کند، در حالی که روح سناریوهای گذشته یا آینده را قضاوت نمی کند.
با روح درونی خود ارتباط برقرار کنید

زمانی که روح متعادل باشد، نفس را هدایت می کند. پس از آن، نفس به روح شما اعتماد به نفس می دهد تا به خواسته هایش به شیوه ای درست عمل کند. با این حال، در صورت عدم تعادل، نفس می تواند خود خرابکار و هذیانی باشد و حتی می تواند روح و رفتارهای آن را فریب دهد.

هر روحی راه منحصر به فردی برای محافظت از خود در طول زندگی دارد، و اگر می خواهید خواسته های واقعی آن را درک کنید، باید هر لایه از نفس خود را عقب بکشید تا وجود خام یا آگاهی خود را شناسایی کنید.

همانطور که گفته شد، بدن به ذهن سیگنال می دهد که قطع ارتباط وجود دارد. این روش روح شما برای درخواست کمک است.

گاهی اوقات، نفس شما کنترل را به دست می گیرد و این سیگنال ها را خاموش می کند، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا ذهن شما متوجه گوش دادن شود. با خودت صبور باش؛ این طبیعی است علائم، به خصوص اگر برای مدتی مورد توجه قرار نگیرند، به شکل استرس، اضطراب، افسردگی و بیماری ظاهر می شوند.

زخم معده مثال خوبی برای این است، کم آبی بدن نیز همینطور است. اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد غدد فوق کلیوی شما به سرعت سیگنال های استرس را منتشر می کنند. روحت استرس داره گوش کنید و با اختصاص زمانی برای خود و خودتان به روح خود بفهمانید که دارید گوش می دهید.

 

روح و نفس

روح و نفس

روح، ایگو و درمان شناختی-رفتاری

فرهنگ ها، مذاهب و فلسفه های مختلف روح را به گونه ای متفاوت می بینند و جنبه های مختلف آن و نقشی که در چرخه زندگی ایفا می کند را توضیح می دهند. برای یافتن ارتباط با روح درونی خود، باید در خودآگاهی، مسئولیت پذیری و صرف زمان برای گوش دادن به خواسته های روح مداوم باشید.

هنگامی که ذهن به جای روح به نفس گوش می دهد، قطع ارتباط ذهن و بدن رخ می دهد. روح از طریق بدن ارتباط برقرار می کند، در حالی که نفس از طریق عادات یا رفتارهای ضعیف ارتباط برقرار می کند. به همین دلیل است که وقتی یک تصمیم مبتنی بر نفس وجود دارد، روح شما با آن مخالفت می کند، بدن شما معمولاً به شکل استرس یا اضطراب پاسخ می دهد.

درمان شناختی رفتاری (CBT) یک منبع و رویکرد فوق‌العاده برای اضطراب و افسردگی است زیرا بر رفتارهای شرطی و نحوه «هک کردن» آنها برای تبدیل شدن به رفتارهای سالم تمرکز دارد. روی تجربیات گذشته که شما را به وضعیت خاصی رسانده است، تمرکز نمی کند.

در نهایت، با این رویکرد، ذهن شما اعتماد به نفس جدیدی را بازسازی می کند که بر اعتماد قدیمی مرتبط با گذشته یا نفس غلبه دارد. روح کنترل را به دست می گیرد و تجربیات جدید و رضایت بخش تری را بازسازی می کند. این کنترل روح نشانه ای خواهد بود که شما می توانید ذهن را کنترل کنید. این به نفس شما ثابت می کند که می تواند به روح اعتماد کند تا آن را از اینجا بگیرد و در آینده مداخله نکند.

 

روح و نفس

روح و نفس

مدیتیشن برای جوان سازی روح

مدیتیشن در جوان سازی روح بسیار مفید است. مدیتیشن نیز اشکال مختلفی دارد: مراقبه هدایت شده، مراقبه متعالی و مراقبه غیر هدایت شده. حتی بازی های ویدیویی یا عکاسی می تواند نوعی مدیتیشن باشد.

هر چیزی که به ذهن اجازه می دهد در آن حضور داشته باشد و افکار را قضاوت نکند، اما آنها را تصدیق کند، نوعی مراقبه است.

با این حال، مراقبه برای همه نیست و می تواند برای برخی عذاب آور باشد. اگر این مورد برای شماست، پس با روش‌های دیگری مانند تمیز کردن کمد یا کشوی قدیمی، ورزش کردن، نقاشی کردن، کاشت و آشپزی شروع به کاوش در روح خود کنید.

هر چیزی که به ذهن اجازه می‌دهد به ذهن بگوید: «هی، من زمان خاصی را برای ارتباط من و تو تنظیم می‌کنم» اولین قدم برای ذهن و بدن است تا متوجه شود که شما به آن گوش می‌دهید. جادو از آنجا شروع می شود، در آن زمان اختصاص داده شده.

 

نکات تغذیه ای برای روح درونی

هر روده بر اساس DNA و تجربیات زندگی فرد متفاوت است. هرگز یک رژیم غذایی برای همه افراد یا روح طراحی نخواهد شد. با این حال، من رژیم غذایی تمیز، فرآوری نشده و مبتنی بر گیاه را مفیدترین می دانم.

توصیه من این است که با چه چیزهایی مانند اسیدهای چرب به سلول های مغز سوخت می دهد و دستگاه گوارش که معمولا آب است، آشنا شوید.

ساده نگه داشتن رژیم غذایی، خوردن رنگین کمان و زیاده روی در میوه ها و سبزیجات همیشه مطمئن ترین گزینه است. با این حال، باید مطمئن شوید که دچار سوء تغذیه نیستید. همچنین باید کربوهیدرات و پروتئین کافی دریافت کنید.

اگر می خواهید در مورد رژیم های غذایی مناسب برای بدن خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شدت پیشنهاد می کنم در مورد طب آیورودا تحقیق کنید یا با یک پزشک آیورودا مشورت کنید.

 


آیا برای هدایت فرآیند جستجوی روح به معلم نیاز است؟

نه، این به دانش آموز بستگی دارد که بفهمد در حین جستجوی روح چه چیزی برای آنها بهتر است. معلم موظف است دانش، حقایق، منابع و رشته هایی را به عنوان چارچوبی برای مدیریت زندگی و چالش های آن ارائه دهد.

با این حال، معلم باید با روح خود در ارتباط باشد و قبل از اینکه به طور مؤثر الگوبرداری کند، تلاش جدی انجام دهد. این یک مسئله رایج در فرهنگ های غربی است، زیرا این مرحله به طور کلی نادیده گرفته می شود.

اگر به دنبال راهنمایی از معلمی هستید که به نظر می رسد احساسات، تجربیات یا زندگی خود را ثابت نیست، توصیه می کنم در یک راهنمای جدید تجدید نظر کنید. در غیر این صورت مانند نابینایی است که نابینا را هدایت می کند.

روح درونی و معنویت

جستجوی روح درونی و ارتباط با جنبه معنوی ممکن است برای برخی یکسان باشد. با این حال، ممکن است برای دیگران متفاوت باشد، بسته به اینکه آیا دین نقش مهمی در زندگی یک فرد دارد یا خیر.

با این حال، اگر فقط می خواهید روح را کشف کنید، نیازی به کشف معنویت ندارید.

اگر اینطور باشد، من همیشه به مردم پیشنهاد می‌کنم که مانند توماس ادیسون و نیکولا تسلا، بر حسب فرکانس فکر کنند تا چرخه زندگی را با واقعیت‌ها به جای معنویت درک کنند. برای برخی، این رویکرد اطمینان زیادی به همراه دارد. این علم است، عزیزم!

کلمه پایانی

نفس و روح دو شخصیت مجزا هستند که در درون شما زندگی می کنند. ایگو مانند قلدری است که با شما درگیر می شود تا زمانی که روح شما به اندازه کافی متصل و قوی باشد که بتواند به تنهایی بایستد و کنترل خود را پس بگیرد.

بنابراین، ایجاد تعادل بین نفس و نفس حیاتی است. تمرین مدیتیشن، درمان شناختی رفتاری و غذا خوردن پاک راه هایی هستند که می توانند به ایجاد ارتباط با روح شما کمک کنند.

عادت هایی که شما را خوشحال می کنند

عادت هایی که شما را خوشحال می کنند

بهترین شیوه ها برای کار در خانه

بهترین شیوه ها برای کار در خانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا