دستور تهیه ذرت مکزیکی لذیذ و خوشمزه

سه‌شنبه 9 خرداد 1402 آشپزی

دستور تهیه ذرت مکزیکی لذیذ و خوشمزه

ذرت مکزیکی یکی از تنقلات محبوب و سالم در بین ایرانیان است که شیوه طبخ آن شباهت زیادی به غذاهای مکزیکی دارد. این غذا در ایران با نام “ذرت مکزیکی” شناخته شده است و همچنان مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد.

مواد لازم ذرت مکزیکی اصل خوشمزه

  • کره ۱۰ گرم
  • ذرت ۳۰۰ گرم
  • قارچ
  • ۴ عدد متوسط
  • آب  نصف یک استکان کوچک
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • آویشن یک قاشق غذاخوری
  • سس مایونز معمولی ۲ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز تند ۳ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا  نصف لیوان

روش تهیه ذرت مکزیکی

برای آماده سازی این غذا، ابتدا یک تابه را با شعله ملایم گاز روشن کرده و یک کره ۱۰ گرمی در آن ذوب کنید. سپس ۲ لیوان ذرت که مجموعاً ۳۰۰ گرم است را به کره درون تابه اضافه کنید و چهار عدد قارچ اندازه متوسط را به صورت نگینی خرد کرده و با ذرت‌ها مخلوط کنید. نصف یک استکان کوچک آب را نیز به مخلوط اضافه کنید و سپس برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درب تابه را بسته و مواد را بخار پز کنید.

پس از اینکه آب مخلوط تمام شد، نمک، فلفل سیاه و یک قاشق چایخوری آویشن را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس شعله گاز را خاموش کنید. قبل از سرد شدن مواد، سس را به آن اضافه کنید. برای ساخت سس، ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز معمولی و ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز تند را با هم ترکیب کنید و به مواد در تابه بیفزایید. در صورتی که سس قرمز تند در دسترس نیست، می‌توانید سس مایونز معمولی را با فلفل قرمز مخلوط کنید.

در نهایت، مخلوط ذرت و قارچ با سس مایونز را روی یک بشال سرو کنید و این غذای لذیذ را سرو کنید.

روش تهیه ذرت مکزیکی

روش تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی تقریبا آماده است، اما اضافه کردن پنیر پیتزا به دو صورت امکان پذیر است:

۱. پس از بخار پز شدن ذرت‌ها و قارچ‌ها پنیر پیتزا را به تابه اضافه کنیم تا آب شود.
۲. پنیر پیتزا را تا انتها نگه می‌داریم. نصف کاسه مورد نظر را با ذرت مکزیکی موجود در تابه پر می‌کنیم. سپس کمی پنیر پیتزا بر روی آن می‌ریزیم و دوباره بر روی پنیر‌ها ذرت مکزیکی و قارچ می‌گذاریم. پنیر پیتزا با حرارت مواد آب می‌شود.

پخت ذرت مکزیکی

پخت ذرت مکزیکی

نکاتی درباره کنسرو ذرت مکزیکی

دانه‌های ذرت شیرین موجود در کنسرو ذرت، در هر صد گرم حاوی ۸۶ کالری انرژی می‌باشند. این ذرت‌ها به نسبت سایر منابع کربوهیدراتی، از انرژی بیشتری تشکیل شده‌اند. با این حال، مصرف بیش از حد کنسرو ذرت برای سلامتی مضر است، زیرا این محصول شامل مقدار زیادی سدیم و شکر می‌باشد.

در هر فنجان کنسرو ذرت، ۵۴۵ میلی‌گرم سدیم وجود دارد. مصرف بیش از حد سدیم، می‌تواند باعث افزایش حساسیت به سدیم و افزایش فشار خون شود. برای افراد عادی، حداکثر مقدار سدیم مجاز در طی روز ۲۳۰۰ میلی‌گرم است. اما اگر شما دارای فشارخون بالا، دیابت یا بیماری مزمن کلیوی هستید، باید مصرف سدیم را محدود کنید و حداکثر ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم در طول روز مجاز است. در این حالت، یک رژیم غذایی عادی، می‌تواند نیاز روزانه به سدیم را تأمین کند و شما باید از مصرف هرگونه نمک در غذاها، کنسروها، شورها و ترشی‌ها خودداری کنید.

نکاتی درباره کنسرو ذرت مکزیکی

نکاتی درباره کنسرو ذرت مکزیکی

پخت ذرت مکزیکی

ذرت را می‌توان به اشکال بسیار متفاوتی مانند کبابی کردن، استفاده از ماکروویو، پختن در آب جوش (آب پز کردن)، بخارپز کردن، تهیه پاپ کورن و … طبخ کرد. اما بهترین روش برای پخت ذرت، بخارپز کردن است که هم طعم متفاوتی دارد و هم بسیاری از مواد مغذی آن حفظ می‌شود. بعد از پخت ذرت، می‌توانید به آن مقداری نمک، فلفل و کمی کره اضافه کنید. در تهیه ذرت باید از افزودن نمک در حین پخت آن خودداری کنید و آن را بیش از حد روی حرارت قرار ندهید، زیرا هم طعم خود را از دست می‌دهد و هم بسیار سفت و غیرقابل هضم می‌شود. برای پخت ذرت، ۱۵-۲۰ دقیقه زمان کافی است.

پس از پخت ذرت، می‌توانید آن را در انواع غذاها مانند پاستا، ماکارونی، پیتزا، سوپ، سالاد و … و نیز به همراه انواع ساندویچ‌ها یا مخلوط با برنج استفاده کنید.

 

دستور پخت۳ نوع غذا با خمیر یوفکا در فر و بدون فر

دستور پخت۳ نوع غذا با خمیر یوفکا در فر و بدون فر

دستور پخت سه روش سوپ جو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا