دستور تهیه نودل مرغ و قارچ خوشمزه

سه‌شنبه 9 خرداد 1402 آشپزی

دستور تهیه نودل مرغ و قارچ خوشمزه

غذا و خوراکی همواره از مواردی بوده‌اند که برای انسان اهمیت فراوانی داشته‌اند و او سعی کرده است تا خوراکی‌های خوشمزه‌تر و خوش‌طعم‌تری را برای خود فراهم کند. نودل یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین غذاهایی است که در سرتاسر جهان تهیه و مصرف می‌شود. در حال حاضر، به‌ندرت می‌توان فردی در سطح جهان پیدا کرد که نام نودل به گوشش نخورده باشد.

نودل، یک غذای بومی آسیایی است که به طور کلی به شکل نوارهای بلندی مانند اسپاگتی است. این غذا در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان سرو می‌شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است. در برخی از کشورها، از نودل به عنوان جانبی در کنار غذای اصلی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در بعضی از رستوران‌های ایران نیز از نودل در کنار غذاهایی مانند استیک مرغ و گوشت استفاده می‌شود.

نودل کره‌ای یکی از غذاهای محبوب کره‌ای است که بسیار خوش‌طعم و لذیذ است. طرز تهیه آن آسان وسریع است که مهمترین دلیلی است که نودل را به این میزان محبوبیت رسانده است. برای تهیه نودل، خمیری که از آب تهیه شده است، به برش‌های خمیر تقطیر شده تبدیل می‌شود. نوار شکل، شکل رایج‌ترین نودل است، اما نودل به شکل‌های لوله‌ای، موجی، صدفی و رشته‌ای نیز تولید می‌شود.

نودل مرغ و قارچ غذایی فوری و ساده است و برای مواقعی که زمان کافی برای آشپزی ندارید گزینه‌ بسیار مناسبی است. برای تهیه این غذا باید از سینه مرغ بدون استخوان، قارچ ریز، زنجبیل تازه و نودالیت استفاده کنید.

دستور تهیه نودل مرغ و قارچ خوشمزه

دستور تهیه نودل مرغ و قارچ خوشمزه

مواد لازم نودل مرغ و قارچ

  • سیر 5 حبه
  • زنجبیل تازه 5 تکه 1 سانتیمتری
  • سینه مرغ بدون استخوان 150 گرم
  • قارچ ریز 350 گرم
  • سس سویای تیره 4 قاشق غذاخوری
  • آب  125 میلی لیتر
  • روغن 3 قاشق غذاخوری
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • نودالیت 500 گرم
مواد لازم نودل مرغ و قارچ

مواد لازم نودل مرغ و قارچ

دستور تهیه نودل مرغ و قارچ :

برای تهیه این غذا، ابتدا باید سینه مرغ را شسته، پوست و استخوان آن را جدا کرده و به تکه‌های کوچک و مساوی برش بزنید. سپس قارچ را با مقداری نمک و آبلیمو شسته و در آب جوش به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و پس از آبکش کردن آن، قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. همچنین سیر را خیلی ریز خرد کرده و زنجبیل را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید.

در مرحله بعد، ۳ قاشق غذاخوری روغن را در تابه روی حرارت ملایم داغ کرده و سیر و زنجبیل خردشده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند. سپس مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید و یک قاشق چایخوری پودر فلفل سفید را به مرغ بیفزایید و آن را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس قارچ را به تابه بریزید و چند ثانیه با هم تفت دهید تا مواد مخلوط شوند.

در مرحله بعد، در یک ظرف جداگانه، ۴ قاشق غذاخوری سس سویای تیره، یک قاشق غذاخوری شکر و ۱۲۵ میلی لیتر آب را مخلوط کنید و سپس مخلوط سس سویا را به تابه بریزید و بچشید. در صورت تمایل، می‌توانید کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید مواد داخل تابه بجوشند تا سس کاملا جذب مرغ و قارچ شود. سپس حرارت را خاموش کنید.

در مرحله بعد، یک قابلمه را تا نیمه آب کرده و روی حرارت به جوش آورید. نودل را به آب جوش اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه در آب بجوشانید. سپس آن را آبکش کرده و با آب سرد بشویید.

نودل را در ظرفی ریخته و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کرده و هم بزنید تا رشته‌ها به هم نچسبند. سپس نودل را در ظرف سرو بریزید و سس مرغ و قارچ را روی آن بریزید. با این کار، غذای آماده برای سرو و سرو کردن خواهید داشت.

 

دستور پخت سه روش سوپ جو

جیوه ماهی

دستور پخت ماهی شکم پر جنوبی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا