طرز تهیه نان رژیمی، مخصوص ورزشکاران

سه‌شنبه 11 آبان 1400 آشپزی
نان رژیمی

نان یکی از مهم ترین بخش های سبد غذایی ماست و با کمک آن می توانیم انرژی مورد نیاز بدن مان را تامین کنیم.

شاید بیشتر ما به مصرف نان های سنتی عادت داریم اما بد نیست نان های حجیم و نیمه حجیم و انواع نان های سالم سبوس دار و حتی نان رژیمی را هم امتحان کنیم.

نان رژیمی

مواد لازم:

 

  •     آردم گندم سیاه 2 ق غ
  •     سبوس گندم 100 گرم
  •     بادام زمینی 100 گرم
  •     دانه کتان 100 گرم
  •     بیکینگ پودر 15 گرم
  •     نمک دریا 1 ق چ
  •     سفیده تخم مرغ 5 عدد
  •     ماست 300 گرم
  •     دانه آفتاب گردان 2 ق غ

طرز تهیه نان رژیمی :

1– برای شروع فر رو روی دمای180درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

 

2– آرد گندم سیاه،سبوس گندم،بادام زمینی،دانه کتان،بیکینگ پودر و نمک رو برای1-2دقیقه خوب مخلوط کنید.


3
– درمرحله بعد سفیده تخم مرغ و ماست رو اضافه کنید و برای 2-3دقیقه کاملا مخلوط کنید.

4- داخل قالب لوف رو کاغذ روغنی بگذارید و مواد نان رو که خمیری شبیه به خمیر کیک هست رو داخلش پخش کنید و روی نان را با دانه آفتاب گردان بپوشانید.

5- قالب رو داخل فر گرم شده برای مدت 50 تا 60 دقیقه قرار دهید.

نکته:

گندم سیاه نوعی دانه هست که برعکس نامش از خانواده گندمیان نیست و میوه گیاهی به نام”Fagopyrum esculentum “هست.

این دانه گلوتن ندارد و میتوان از آرد آن داخل خمیر کیک و پنکیک،از دانه اش داخل کوکی ها، به عنوان قوام دهنده سوپ ها،به عنوان سریل صبحانه و در کنار حبوبات دیگر استفاده کرد.

طرز تهیه نان پیچ اسفناج
چیز کیک میوه ای

طرز تهیه چیز کیک میوه ای

حلوای زنجبیل

طرز تهیه حلوای زنجبیل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا