بهترین تجربیات غذایی در پورتو

سه‌شنبه 6 تیر 1402 فناوری
بهترین تجربیات غذایی در پورتو

بهترین تجربیات غذایی در پورتو

شهر پرتو، یکی از شهرهای مشهور کشور پرتغال است که به اندازه پایتخت این کشور، یعنی لیسبون یا حتی بیشتر، شناخته شده است. این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ پرتغال شناخته می‌شود و در هر گوشه و کنار آن، جاذبه‌هایی از لحاظ فرهنگی، معماری تاریخی و یا حتی ورزشی وجود دارد که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

۱. فرانسزینا

فرانسزینا یک نوع ساندویچ با نان تست شده و چندین ماده‌ی گوشتی است که در شهر ساحلی پورتو واقع در پرتغال ایجاد شده است. پروتئین هایی که معمولاً در این ساندویچ استفاده می شوند، می تواند شامل گوشت هام، لینگویسا، چیپولاتا، استیک یا گوشت سرخ شده باشد. برای تکمیل آماده‌سازی، پنیر ذوب شده و یک سس گوجه‌فرنگی با ادویه های شدید افزوده می شود و همراه با سس بیروند.

۲. بولینیوس دو باکالائو

ماهی کد ابتدا باید خیسانده و از استخوان هایش جدا شود، سپس در یک مخلوط کرمی قرار داده می شود که به شکل بیضوی یا گرد شکل داده شده و سرخ شده تا روی آن طلایی و خشک شود. این نوع از کوکی های کوچک به عنوان پیش غذا در رستوران ها یا در مهمانی های شام رسمی معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همچنین به عنوان یک غذای اصلی خوشمزه با برنج و سالاد های مختلف تازه نیز سرو می شود.

۳. آلهیرا

آلهیرا یک سوسیس است که به طور سبک دودی شده است و یک غذای سنتی شمالی پرتغال است. این سوسیس که رنگ سفید دارد، معمولاً به مدت سه روز دودی می‌شود و سپس سرو می‌شود. این سوسیس شامل نان گندم، سیر، فلفل قرمز و ترکیبی از گوشت هایی مانند گوسفندی، خرگوشی، مرغ، بوقلمون، اردک یا کبک است.

۴. باکالائو کام ناتاس

در پرتغال، یکی از روش های محبوب پخت ماهی کد نمکی، باکالائو کام ناتاس نام دارد. این را به انگلیسی “ماهی کد با کرم” ترجمه می‌کنند. این غذا با پخت در فر تهیه می‌شود و از لایه هایی از ماهی کد، پیاز، سیب زمینی خلالی سرخ شده و کرم تشکیل شده است. نسخه های مختلفی از آن وجود دارد که برخی از آن ها شامل سبزیجات و پنیر هستند.

۵. پاستیس دو شاوش

پاستیس دو شاوش یک شیرینی خوشمزه است که با گوشت گوسفندی خردشده، نان و پیاز پُر شده است. این شیرینی به سال ۱۹۶۲ بازمی‌گردد. ترزا فلیز باررا، بنیانگذار پاستیس دو شاوش بود. او همچنین بنیانگذار اولین رستورانی بود که پاستیس دو شاوش را در سال ۱۸۶۲ سرو می کرد.

۶. شیرینی های پف

شیرینی پف با کراسان شباهت دارد و لایه های هوایی قابل مشاهده دارد. این دو نوع خمیر لمینته شده هستند، اما خمیر پف خمیر خمیری شبیه به نان و هیچ نوع خمیر خمیری یا مواد خمیر پزی دیگری ندارد. برای تهیه آن، نانوایان یک خمیر ساده از آرد و آب را باهم مخلوط کرده، آن را رول می کنند،

دوزه های کوچکی از کره روی آن قرار می دهند، سپس خمیر را روی کره می چینند و دوباره رول می کنند. رول کردن و تازه کردن بارها، باعث تشکیل صدها لایه در خمیر می شود. در فر، آب در خمیر و کره باعث تولید بخاری می شود که لایه ها را بالا می برد. جدایی صدها لایه، باعث ایجاد بافت سبک و لایه ای در شیرینی پف می شود.

۷. باکالائو آ گومس دو سا

باکالائو آ گومس دو سا یک غذای ویژه از شهر شمالی پرتغال، پورتو است. نام گومس دو سا نام پسر یک تاجر ثروتمند قرن ۱۹ (به نظر می رسد که او با ماهی کد کار می کرد) در پورتو است. ثروت خانوادگی کاهش یافت و پسر مجبور شد که در رستوران لیسبوننس، یک رستوران در مرکز پورتو، کار کند و در آنجا این دستور پخت را خلق کند.

۸. آکوردا

آکوردا یک غذای کلاسیک از پرتغال است که با نان برشته شده نازک، سیر، گشنیز، روغن زیتون، سرکه، آب، فلفل، نمک و تخم مرغ پخته شده تهیه می‌شود. به طور معمول، این غذا رنگ شفاف سبز روشن دارد و مواد غذایی آن در یک پوره خشن با هم مخلوط شده و سپس روی نان با تخم مرغ پخته شده قرار داده می‌شود.

۹. ماهی کنسرو شده

ماهی کنسرو شده در اسپانیا و پرتغال به گورمه تبدیل شده است. در فروشگاه های گورمه محلی، به خصوص در شهرهای بزرگ لیسبون و پورتو در پرتغال، شما می توانید شراب، پنیر و ماهی کنسرو با کیفیتی را در بسته بندی های هنری پیدا کنید. این قوطی های جدید، ماهی کنسرو عادی خود را که معمولاً تن ماهی تن، ماهی ماهیچه یا ماهی ساردین است، ندارند؛ همچنین می توانید ماهی کنسرو های خرچنگ، مارلین، ماهی تن، ماهی سیب همراه با روش های پخت مختلف و انواع سس های مختلف را پیدا کنید.

۱۰. بروا دو آوینتس

بروا دو آوینتس یک غذای پرتغالی است که از نانی تیره و با بافت فشرده تشکیل شده است و طعم تلخ شیرین قوی دارد. این نان با آرد ذرت (هم سفید و هم زرد)، آرد گندم راي، آرد جو، آب داغ، خمیر مایه و نمک تهیه می شود. این نان معمولاً با سوپ، مرباهای شیرین و غذاهای ماهی که در اجاق گاز سوخته شده‌اند سرو می‌شود. در شمال پرتغال، این غذا به عنوان یک غذای راحتی مشهور است.

منبع : MSN

10 خودروی برتر در سال ۱۹۷۳

محصولات جدید هوندا CRF برای سال ۲۰۲۴

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا