4 نکته برای کمک به شما برای رسیدن به “اهداف بزرگ و پرمو”

سه‌شنبه 31 خرداد 1401 موفقیت
اهداف بزرگ و پرمو

4هدف بزرگ و پرمو:

اهداف بزرگ و پرمو: اهداف بزرگ و پرمو همه ما آنها را داریم. از دویدن در ماراتن گرفته تا راه اندازی یک کسب و کار تا نوشتن یک کتاب، هر کسی یک هدف فهرست سطلی دارد که آنها را از بین می برد. ممکن است چیزی باشد که در کودکی آرزویش را داشته‌اید، یا موفقیتی که ممکن است غیرممکن به نظر برسد. یک هدف بزرگ و پرمو، هدفی است که شما را به خارج از منطقه راحتی خود می برد، مانند هیچ چیز دیگری شما را به چالش می کشد و در نهایت، شخصیت شما را به عنوان یک شخص تغییر می دهد.

خواه این سفر را برای دستیابی به یک هدف دور از دسترس در تلاش برای حفظ انگیزه، یادگیری در مورد خود و پتانسیل خود یا صرفاً برای لاف زدن، آغاز کنید، بهترین راه برای افزایش شانس رسیدن به بزرگ و پرموی خود. هدف، قرار دادن این چهار نکته در محل است.

 

اهداف بزرگ و پرمو

اهداف بزرگ و پرمو

1. باید چشم انداز و استراتژی روشنی داشته باشید

بدون داشتن مقصدی در ذهنتان به یک سفر جاده ای نمی روید. هدف شما فرقی نمی کند. برای تشخیص چشم انداز خود، باید چند سوال از خود بپرسید: نتیجه نهایی شما چگونه به نظر می رسد؟ چرا این هدف برای شما مهم است؟ چه اتفاقی باید بیفتد تا به واقعیت تبدیل شود؟

هنگامی که فرصتی برای فکر کردن به این سؤالات و نگاه کردن به تصویر بزرگ داشتید، وقت آن است که استراتژی خود را ترسیم کنید. داشتن یک استراتژی به شما و تلاش های شما کمک می کند. یکی از اجزای کلیدی یک هدف بزرگ «چرا» شماست. برای یافتن ریشه انگیزه خود، پنج بار از خود بپرسید “چرا”:

چرا می خواهید کتاب بنویسید؟ من می خواهم یک نویسنده چاپ شده شوم.
چرا؟ زیرا به نظر یک چالش است.
چرا؟ من عاشق نوشتن هستم و می خواهم ببینم آیا می توانم یک کتاب کامل بنویسم.
چرا؟ وقتی جوانتر بودم، به من می گفتند که نویسنده خوبی نیستم، بنابراین نوشتن یک کتاب می تواند این نظریه را ثابت کند.
چرا؟ نوشتن یک کتاب نشان می دهد که من یک نویسنده باهوش و توانا هستم.

تمرکز بر “چرا” مربوط به طرز فکر و آموزش مغز شما برای تفکر طولانی مدت است. “چرا” شما باید یک هدف قابل اندازه گیری باشد و توسط تجربیاتی هدایت شود که باعث پیشرفت شما می شود. اینگونه است که تغییر مثبت و پایدار به دست می آید – تعهد مداوم به سمت یک هدف قطعی. بازگشت به «چرا» به اصل راهنمای شما تبدیل می‌شود و کمک می‌کند مطمئن شوید که در مسیر باقی می‌مانید.

 

2. شما باید باهوش باشید

مطمئن شوید که هدف بزرگ و پرموی شما SMART است: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع. هر گامی را که برای رسیدن به چشم انداز خود باید بردارید، مشخص کنید. ممکن است یک ماه، یک چهارم یا یک سال طول بکشد. رسیدن به مقصد بدون نقشه سخت است.

بیایید مثال نوشتن کتاب خود را در نظر بگیریم و لنز SMART را روی آن اعمال کنیم. نوشتن یک کتاب هدف محکمی است، اما شاید بتوانید دقیق تر باشید و دقیقاً نوع کتابی را که می خواهید بنویسید مشخص کنید. آیا این یک زندگی نامه، یک کتاب آموزشی، یا شاید مجموعه ای از شعر یا داستان کوتاه است؟ دقیقاً آنچه را که کتاب شما ارائه می دهد را دقیق و دقیق دریافت کنید.

قابل اندازه گیری یعنی اینکه بدانیم چه زمانی به خط پایان رسیده ایم. می‌خواهید کتابتان چقدر طولانی باشد؟ اگر می دانید هدف شما 100000 کلمه یا 10 فصل با 50 صفحه است، این یک راه عالی برای اندازه گیری هدف شما است. دانستن این اعداد به شما کمک می کند تا هدف بزرگتر را با اهداف ماهانه، هفتگی و روزانه قابل کنترل تر کنید.

دست یافتنی این است که آیا هدف واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. نوشتن کتاب قطعا کاری است که می توان انجام داد. در مورد نوشتن یک کتاب پرفروش نیویورک تایمز چطور؟ هنوز قابل دستیابی است، اما شاید کمی چالش برانگیزتر. اینکه چقدر هدف را دشوار می کنید کاملاً به شما بستگی دارد؟ آیا یک چالش آتش شما را شعله ور می کند یا به شما احساس غرق شدن یا سندروم فریبنده می دهد؟

واقع بینانه مطابق با قابل دستیابی است. پرواز خود به ماه چندان واقع بینانه نیست (مگر اینکه مولتی میلیاردر باشید)، اما نوشتن یک کتاب بسیار در قلمرو ممکن است. نوشتن یک کتاب در یک روز واقع بینانه نیست، اما نوشتن کتاب در یک ماه یا یک سال شدنی است.

به موقع به شما کمک می کند تا یک ضرب الاجل ایجاد کنید. در حالی که برای نوشتن کتاب خود به سال‌ها نیاز نخواهید داشت (مگر اینکه در حال نوشتن یک رمان 1000 صفحه‌ای از لحاظ تاریخی دقیق باشید)، داشتن یک بازه زمانی به شما کمک می‌کند که کنترل کنید.

اکنون می‌توانید تمام بخش‌ها را برای ترسیم هدف SMART خود قرار دهید: من یک کتاب 90000 کلمه‌ای در شش ماه خواهم نوشت. توجه داشته باشید که شامل انتشار، بازاریابی و تمام جزئیات اضافی همراه با نوشتن یک کتاب نمی شود.

 

اهداف بزرگ و پرمو

اهداف بزرگ و پرمو

3. باید ثابت قدم باشید

هر روز پیشرفت (نه کمال) را هدف بگیرید. این دید را در ذهن خود نگه دارید. هر روز کمی روی آن کار کنید. مهم است که رویکردی به اندازه لقمه داشته باشید. من همیشه از استعاره خوردن یک فیل استفاده می کنم. شما سعی نمی کنید کل آن جانور را در دهان خود فرو کنید. شما آن را یک لقمه می‌خورید (اگرچه امیدوارم فیل‌ها بخشی از رژیم غذایی شما نباشند).

وقتی به هدف بزرگ و پرموی خود نگاه می کنید، آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. اگر هدف شما نوشتن یک کتاب است، با نوشتن 500 کلمه در روز شروع کنید. اگر این کار را هر روز به مدت یک سال انجام دهید، حداقل 182000 کلمه نوشته اید. برای مرجع، متوسط ​​کتاب 90000 کلمه است – بنابراین شما اساساً می توانید دو کتاب در یک سال بنویسید. همانطور که می بینید، گام های کوچک باعث ایجاد تغییرات بزرگ می شوند.

4. شما نیاز به پاسخگویی دارید

این یکی مدتی طول کشید تا متوجه شوم. در چند سال گذشته (و در حال حاضر)، یک مربی چهره‌ای داشته‌ام که به من کمک می‌کند تا برای مسابقات آماده شوم. من می خواهم برنده شوم. داشتن کسی که من را در قبال این هدف مسئول بداند، دنیای متفاوتی را ایجاد کرده است. من متوجه شدم که برای موفقیت در هر هدفی که برای خودم در نظر گرفته ام، به یک مربی نیاز دارم. من مربیان کسب و کار، مربیان ذهنیت و مربیان بازاریابی را استخدام کرده ام و گام های بزرگی در پیشرفت به سمت اهدافم برداشته ام.

من نمی توانم بر اهمیت پاسخگو بودن زمانی که دست به اصلاح سبک زندگی می زنید تاکید کنم. یک دوست تمرینی پیدا کنید، مرتباً با یک مربی تناسب اندام تماس بگیرید یا به یک انجمن پشتیبانی آنلاین بپیوندید – هر چیزی که برای شما بهتر است. فقط مطمئن شوید که برنامه‌ها، پیشرفت‌ها و چالش‌های خود را با شخص دیگری در میان می‌گذارید که می‌تواند به شما کمک کند و به شما انگیزه دهد تا به سمت هدف خود ادامه دهید، مخصوصاً زمانی که اراده شما کاهش می‌یابد.

یک مطالعه انجمن آموزش و توسعه آمریکا (ASTD) در مورد مسئولیت‌پذیری، نرخ موفقیت 65 درصدی را برای کسانی که به شخص دیگری متعهد می‌شوند که هدف خاصی را تکمیل می‌کنند، کشف کرد. این نرخ برای کسانی که قرار ملاقات مسئولیت پذیری خاصی را با شخص دیگری تعیین می کنند تا پیشرفت هدف خود را بررسی کنند، به 95 درصد می رسد. این کار را به تنهایی انجام ندهید – یک سیستم پشتیبانی قوی برای خود تهیه کنید.

اولین قدم عالی در مورد مسئولیت پذیری، اعلام عمومی هدف بزرگ و پرموی خود است. بنابراین، بیایید اکنون متعهد شویم. هدف بزرگ و پرموی شما، چارچوب زمانی برای رسیدن به آن چیست و چرا برای شما مهم است؟

مدیتیشن یا مراقبه

مدیتیشن یا مراقبه چیست؟هرآنچه که باید درباره مدیتیشن بدانید

علت های دزدی کودکان

7علت دزدی کودکان/چرا بچه ها دزدی می کنند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا