آیا دوران کارت ویزیت به سر آمده است؟

پنج‌شنبه 18 آبان 1396 موفقیت
آیا دوران کارت ویزیت به سر آمده است

آیا دوران کارت ویزیت به سر آمده است

شاید کارت های ویزیت دیگر برای نسل جوان کارآفرین جذابیتی نداشته باشند و قدیمی و منسوخ به نظر برسند. با این حال داشتن کارت ویزیت هنوز هم ضروری به نظر می رسد. زیرا این کارت ها، روشی آسان و سریع برای این است که به دیگران اجازه دهید با شما ارتباط برقرار کنند و از طرف دیگر، شخصی تر و دوست داشتنی تر از تبادل اطلاعات به شیوه دیجیتالی هستند.

کارت ویزیت، شما را در ذهن مشتری ماندگار می سازد.

زمانی که شخصی را در همایش یا جلسه ای ملاقات می کنید، کارت ویزیت خود را به او بدهید؛ اینکار به طرف مقابل کمک می کند تا نام شما را به همراه چهره تان در ذهن خود ثبت کند.

همچنین، زمانی که کارت ویزیت خود را به افراد می دهید، درواقع به آنها دلیلی می دهید تا با شما تماس بگیرند و فراموشتان نکنند. به این شکل، آنها می توانند یا با شما تماس تلفنی برقرار کنند، یا ای‌میل بزنند یا حداقل شما را در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین دنبال کنند.

کارت ویزیت شما را حرفه ای تر نشان می دهد.

داشتن کارت ویزیت خیلی حرفه ای تر از نوشتن اطلاعات تماس روی تکه ای کاغذ است. زیرا نشان می دهد که شما وقت گذاشته اید و اطلاعات مورد نیاز برای برقراری ارتباط را به شکلی زیبا و حرفه ای چاپ کرده اید. علاوه بر این، به همایشی فکر کنید که در آن همه دارند کارت های ویزیتشان را رد و بدل می کنند و شما کارت ویزیتی ندارید! متاسفانه این موضوع به شکل خیلی بدی شما را از دیگران متمایز می کند.

کارت ویزیت روشی عالی برای نشان دادن برند شخصی است.

چه کارآفرین باشید، چه برای شخص دیگری کار کنید، به هر حال می توانید کارت ویزیت شخصی خود را داشته باشید و برند خودتان را در کارتتان به نمایش بگذارید. همچنین، اگر می خواهید کارت ویزیت منحصر به فردی داشته باشید که با بقیه کارت ها فرق داشته باشد و در ذهن مخاطب ماندگار شود، می توانید از کارت های آهن ربایی یا فلزی با برش های خاص و متنوع استفاده کنید.

 

کارت ویزیتتان را به بهترین ابزار بازاریابی تبدیل کنید.

اگر نگاهی به روی میز یا کشویتان بیندازید، می بینید که ده ها کارت ویزیت در رنگ ها و شکل های متفاوت از افراد مختلف گرفته اید. اما آیا از همه آنها استفاده کرده اید؟ یا به مرور زمان فراموش شده اند؟ از اینجا می توان این نکته را آموخت که بهتر است کارت ویزیت هدفمندی را برای خود طراحی کنید تا بتوانید در آن واحد از لحاظ بازاریابی نیز آن را به کار بگیرید.
توضیح دهید که چه چیزهایی را می توانید به مخاطب ارائه کنید. علاوه بر اینکه اطلاعات تماس خود را روی کارت ویزیتتان می نویسید، باید مطمئن شوید که مردم را نیز از کاری که انجام می دهید، باخبر می کنید. احتمالا نام شرکت یا برندتان توضیحاتی را به مشتری انتقال می دهد، اما اگر اینطور نیست، در چند کلمه به طور مختصر خود را معرفی کنید: «مواد غذایی تازه، تحویل رایگان!»، «تکنسین های حرفه ای در منزل» یا «برگزاری مهمانی هایی باشکوه با بودجه دلخواهتان».
قرار دادن فراخوان  (Call to Action) را در کارت ویزیت فراموش نکنید. کاری کنید که کارت ویزیتتان فقط یک تکه کاغذ نباشد: «یک جلسه ویزیت رایگان را به ارزش 50 دلار فقط با ارائه این کارت»، «تندخوانی را یاد بگیرید و 87 ساعت وقت اضافه در سال داشته باشید.»
کارت ویزیتتان را هدفمند کنید. این کارت کوچکی که اطلاعات تماستان را روی آن نوشته اید، فقط برای ارائه اطلاعات تماس نیست، بلکه می توانید با طراحی چندگانه آن، باعث بیشتر دیده شدنش نیز بشوید. کارت ویزیتتان را به شکل نشانگر کتاب، برگه یادداشت یا مگنت یخچال طراحی کنید.
مردم را به چالش بکشید. نکته جالبی روی کارت ویزیتتان بنویسید و مردم را شگفت زده کنید. به عنوان مثال بنویسید: «احتمال زنده ماندن شما از سقوط هواپیما بیشتر از احتمال جان سالم به در بردن از تبلیغات پاپ آپ است!» کاری کنید وقتی کارتتان را به مدیران یا کارآفرینان دیگر می دهید، از دیدن و خواندن آن لذت ببرند و به این شکل، در ذهنشان ماندگار شوید.

 

ماشین و خودروی عجیب با ظاهر و امکاناتی عجیب تر

ماشین و خودروی عجیب با ظاهر و امکاناتی عجیب تر

شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی

شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (458)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا