آتیلا پسیانی درگذشت

جمعه 14 مهر 1402 چهره ها
آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت

آتیلا پسیانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از تحمل یک دوره بیماری در ۶۶ سالگی درگذشت.

آقای پسیانی در چند هفته اخیر برای سفری شخصی به فرانسه رفته بود و در روزهای گذشته به خاطر عوارض بیماری سرطان در بیمارستانی در این کشور بستری بود.

بنا بر اعلام انجمن بازیگران خانه سینما، با هماهنگی‌های انجام گرفته پیکر آقای پسیانی برای خاکسپاری به ایران منتقل خواهد شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری مراسمی برای نکوداشت او در خانه تئاتر برگزار شد که هنرمندان بنامی هم‌چون پرویز پرستویی، رضا کیانیان، محمد صالح‌علا، بهرام رادان، فردین خلعتبری، نیکی کریمی، تهمینه میلانی، محمدرضا فروتن، بهمن فرمان‌آرا و ستاره اسکندری در آن حضور داشتند.

آقای پسیانی در این مراسم پس از مدت‌ها با چهره‌ای متفاوت که نشان از دوره شیمی درمانی او داشت حضور پیدا کرد و از آن زمان نگرانی اهالی سینما از وضعیت سلامتی او آغاز شد.

پیام تسلیت انجمن بازیگران خانه سینما

اعلام کرد: «با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

 

بیوگرافی آتیلا پسیانی 

بیوگرافی آتیلا پسیانی

بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی بازیگر با سابقه کشور است که لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دارد. آتیلا فرزند جمیله شیخی یکی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر است
وی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد.

همسرش، فاطمه نقوی و فرزندانش، ستاره پسیانی و خسرو پسیانی نیز از بازیگران مطرح سینمای ایران هستند.

پسیانی از دهه ۶۰ به بعد حضور فعالی در عرصه تئاتر ایران داشته

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی

فیلم های آتیلا پسیانی

فیلم‌های «کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز»، «هیوا»، «شام آخر»، «فرزند صبح»، «پاداش سکوت»، «آتش بس»، «مجردها»، «کما»، «پل چوبی»، «زندگی خصوصی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «نگار»، «کارگر ساده نیازمندیم» و سریال‌های «محله برو بیا»، «محله بهداشت»، «اولین شب آرامش»، «زیر تیغ»، «پرده نشین»، «برف بی‌صدا می‌بارد» و تئاترهای «جنایت و مکافات» «باغ آلبالو» «مخمل آبی»، «پروفسور بوبوس»، «کالیگولا شاعر خشونت»، «قهوهٔ قجری»، «درد دل با سگ»، «رستخیز» از آثار زنده‌یاد پسیانی است.

قاتل داریوش مهرجویی

ضایعه‌ای بزرگ برای سینمای ایران قتل داریوش مهرجویی و همسرش

سلبریتی هایی که خوب آشپزی می کنند

سلبریتی هایی که خوب آشپزی می کنند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا