کاهش وزن با برنامه غذایی

پنج‌شنبه 9 دی 1400 سلامت
کاهش وزن با برنامه غذایی

کاهش وزن با برنامه غذایی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: رژیم غذایی سالم و مناسب، باعث بهبود سلامت بدن می شود. رضا جعفری متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره عوامل تاثیرگذار در برنامه غذایی گفت: عواملی مانند حمایت خانواده، شرایط محیط زندگی، ورزش و افزایش فعالیت بدنی و انتخاب غذاهای سالم مطابق با سبد غذایی خانواده در رژیم غذایی مناسب تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به عوارض چاقی عنوان کرد: چاقی در افراد باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت، افزایش فشار خون، اختلالات گوارشی، تنگی نفس و سرطان می شود که این افراد باید در هنگام استفاده از رژیم های غذایی به عادات و تتغییرات تغذیه خود توجه کنند.

کاهش وزن با برنامه غذایی

کاهش وزن با برنامه غذایی

برای ایجاد انرژی، آرامش، شادابی و افزایش سطح هوشیاری باید برنامه ریزی خوب و مناسب جهت رژیم غذایی و کاهش وزن خود داشته باشید.

وی درباره دلیل کاهش رژیم های غذایی در افراد اظهار داشت: افزایش توانایی های بدن و عوارض رژیم های غیر اصولی جهت کاهش وزن از دلایل کاهش و شکست رژیم های غذایی در بین افراد است.

نوشیدن روزانه دو لیوان آب مازاد بر مقدار آبی که همیشه عادت به نوشیدنش دارید باعث افزایش 30 درصدی متابولیسم بدن شما می شود و این عمل کاهش 2 کیلو گرمی وزن در طول یک سال را به همراه دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به نوشیدن چای سبز افزود: علاقه مندان به قهوه می توانند چای سبز را جایگزین کنند، زیرا این چای باعث بهبود متابولیسم بدن و افزایش سوختن چربی ها می شود.

کاهش وزن با برنامه غذایی

کاهش وزن با برنامه غذایی

یک رژیم غذایی سخت و شدید، باعث ایجاد نوسانات خلقی، جسمی و ذهنی ، سردرد، گوشه‌گیری، خستگی و بدخلقی می شود.

جعفری با بیان اینکه مواد پروتئینی باعث کاهش وزن افراد می شود، تصریح کرد: مصرف مواد غذایی پروتئینی(به دلیل سیری زود هنگام) مانند تخم مرغ، لوبیا، عدس، ماهی، روغن زیتون، گندم، میوه، سبزیجات و مغز دانه ها کاهش وزن در افراد را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه احساس گرسنگی زود هنگام باعث لاغری نمی شود، افزود: گرسنگی زود هنگام 5 دقیقه بعد از صرف غذا، نشانه استفاده از رژیم غذایی نامناسب و نامتعادل برای کاهش وزن است.

 

کاهش وزن با کمک زیتون

کاهش وزن با کمک زیتون

مواد غذایی کلاژن‌ساز

مواد غذایی کلاژن‌ساز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا