همبرگر گیاهی برای گیاهخواران

شنبه 29 آبان 1400 آشپزی
همبرگر گیاهی

کسانی که به خوردن سبزیجات و غذاهای گیاهی علاقه زیادی دارند، احتمالا از دستور تهیه این همبرگر گیاهی که با نخود، جو و هویج تهیه می شود، استقبال خواهند کرد.

این برگر سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و یک وعده غذایی کامل به شمار می رود.

مواد لازم همبرگر گیاهی:

  •     ۴۵۰ گرم نخود، خیس کرده
  •     ۱٫۵ پیمانه پرک جودوسر
  •     نصف پیمانه هویج رنده شده
  •     نصف پیمانه پیاز قرمز
  •     ۱ عدد تخم مرغ
  •     ۱ قاشق چایخوری نمک
  •     نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه
  •     نصف قاشق چایخوری پودر سیر
  •     ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون
  •     نصف یک عدد لیموترش
  •     ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

برای تاپینگ:

  •     نان همبرگر
  •     گوجه فرنگی
  •     کاهو
  •     پیاز قرمز
  •     خیارشور یا آووکادو

 

طرز تهیه همبرگر گیاهی:

1.    نخود را از قبل بپزید و آبکش کنید. یا از کنسرو آماده نخود استفاده کنید.

2.    درون غذاساز، نخودهای پخته شده را بریزید، پرک جو دوسر، هویج، پیاز قرمز، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن زیتون را ریخته و هم بزنید.

3.    آب لیموترش را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شوند.

4.    از مواد به دست آمده به اندازه یک نارنگی برداشته و کف دست صاف کنید تا شبیه برگر شود.

5.    روغن زیتون را درون تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آن را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بپزید تا کاملا طلایی شود.

طرز پخت میگو اسپایسی

6.    برگر گیاهی خود را درون نان گذاشته، روی آن گوجه فرنگی، کاهو، آووکادو، پیاز و سس قرار دهید و سرو کنید.

پخت سبزیجات

اشتباهات و اصول پخت سبزیجات

ته چین قارچ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا