شاید باور نکنید اما این تفریحات در آتن رایگان است! – گوناگون

یکشنبه 14 آبان 1396 گوناگون

ٍبه گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، آتن یکی از آن شهرهایی است که در سفر به آن گزینه های زیادی را پیش رو دارید از موزه ها و دیدنی های باستانی کهن گرفته تا جذابیت های تاریخی و فرهنگی و بسیاری موارد دیگر که مناسب هر گردشگر با هر سلیقه ای است.

می توانید به محله ی پلاکا که قدیمی ترین محله ی این شهر است بروید و از دیدن بناهای تاریخی ای که در آن وجود دارد لذت ببرید. علاوه بر آن در حال حاضر اوضاع اقتصادی این کشور چندان رو به راه نیست و در نتیجه هزینه ها در آن به شدت پایین است به طوری که یونان جز کشورهای ارزان اروپا محسوب می شود.

فرقی نمی کند که در حین سفر به یونان با چه بودجه ای عازم شده ابشید، در این نوشتار می خواهیم تفریحات رایگان آتن را به شما معرفی کنیم که در آن نیاز به پرداخت کوچکترین پولی نیست.

عوض شدن گاردها را تماشا کنید


یکی از بهترین تفریحات رایگان آتن تماشای عوض شدن گاردهاست که لباس های مخصوص به تن دارند. به این گاردها در آتن evzones گفته می شود و در واقع جز ارتش یونان محسوب می شود.

از این گاردها در محافظت از بنای «مقبره ی سرباز گمنام» استفاده می شود و در محافظت از این بنا از قوی ترین و بلندترین گاردها استفاده می شود.

خود لباس این مردان هم که به همان شکل سنتی باقی مانده واقعا دیدنی است که ترکیبی از یک نوع دامن سیاه کوچک و کفش های مخصوصی است که روی آن گلوله های پشمین وجود دارد. البته کلاه قرمز و مودار این مردان را هم نباید فراموش کرد. Evzones به شیوه ی خاصی راه می روند آن ها در حالیکه کاملا صاف و محکم قدم بر می دارند، دست پاهایشان را همزمان بالا می آورند.

 

روزهای رایگان در مکان های باستانی


یکی از اصلی ترین کارهایی که هر گردشگری در سفر به آتن باید انجام دهد بازدید از دیدنی های باستانی آن است، بازدید از خرابه های آکروپلیس و یا سازه های دیگر شما را به اعماق تاریخ می برد و چه چیزی بهتر از این که دیدن این شگفتی ها رایگان باشد؟ در حال حاضر روز خاصی در هفته برای رایگان بودن بناهایی مثل آکروپلیس و یا آگرورای باستانی وجود ندارد مگر این که در روزهای بسیار خاصی بازدید از این مکان ها رایگان شود.

با این حال اگر به آکروپلیس بروید می توانید از فاصله ی دور آن را تماشا کنید ازفاصله ی دور زیبایی های آن را تحسین کنید چرا که این بنا در ارتفاع و بالاتر از هر بنای دیگری ساخته شده است و در نتیجه به راحتی قابل مشاهده است.

 

بازدید رایگان از موزه های آتن


در موزه های آتن تمام آثار استثنایی ای که در جریان باستان شناسی ها کشف شده است به نمایش گذاشته می شوند که یکی دیگر از بهترین تفریحات رایگان آتن این است که در روزهایی که اعلام می شود و این موزه ها رایگان هستند از آن دیدن کنید و از آن جا که هزینه ی ورودی بعضی از این موزه ها بالاست بازید رایگان از آن ها از بهترین فرصت هایی است که در اختیار یک گردشگر در سفر به آتن می تواند قرار بگیرد.


جالب این که برای دیدن اشیا تاریخی و گرانبهای پیدا شده لازم نیست که حتما به موزه بروید اگر سری به متروی آتن بزنید می توانید تعدادی از مجسمه ها و اشیای پیدا شده را ببینید که در آن جا نگهداری می شوند که این اشیا را می توان در ایستگاه های مختلفی مثل آکروپلیس، سینتاگما و ایوان گلیسموس ببینید.

 

از باغ های ملی لذت ببرید


یکی یگر از تفریحات رایگان آتن این است که از باغ های ملی آن لذت ببرید باغی انبوه و سبز که درست در مرکز شهر آتن قرار گرفته است و دسترسی بسیار راحتی دارد. در این باغ می توان انواع درختان سرو و نخل بلند، حمام های رومی، زمین های بازی، استخر اردک و یک محوطه ی وسیع و سبز که جایی عالی برای استراحت است دید.


از بودن در مناطق قدیمی شهر لذت ببرید


خودتان را در حال قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده ی قدیمی تصور کنید آن هم در یکی از قدیمی ترین محله ها و خیابان جهان! از آن جا که آتن شهری باستانی است، محله ها و خیابان های قدیی زیادی را در خود جای داده که قدم زدن در این خیابان ها یکی از بهترین تفریحاتی است که در شهر می تواند داشته باشید.

 

 

تعدادی از این خیابان ها حتی جز قدیمی ترین خیابان های جهان هستند که از آن ها می توان به پلاکا، آکروپلیس و تیسئو اشاره کرد. علاوه بر این در این خیابان ها خانه ها و سازه های دلنشینی وجود دارد، دیدن این سازه ها شما را غرق در تاریخ باستان آتن می کند.

 

در فستیوال های رایگان آتن شرکت کنید


یکی دیگر از تفریحات رایگان آتن این است که در فستیوال های رایگان آن شرکت کنید که تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم:


فستیوال فیلم آتن: این فستیوال مختص سینمای مستقل یونان است که هر سال از ماه ژوئن تا سپتامبر در شهر آتن برگزار می شود.


دومین فستیوال رایگان آتن، Apokries Greek Carnival نام دارد که اگر در ماه فوریه به آتن رفته باشید می توانید در این کارناوال شرکت کنید. «دوشنبه ی تمیز» از تعطیلات ملی است که در این روز کودکان به بلندترین تپه های شهر می روند تا آسمان شهر را پر از بادبادک های رنگارنگ کنند. یکی از بهترین مکان ها برای انجام این کار تپه ی Filopappou است.

 


تماشای غروب خورشید درCape Sounio

یکی دیگر از بهترین تفریحات رایگان آتن که بسیاری از محلی های آتن هم آن را انجام می دهند است که در موقع غروب خورشید به Cape Sounio بروید، این جا همان جایی است که سازهی پوزیدون در آن قرار دارد و قطعا یک از بهترین جاهای شهر برای دیدن غروب خورشید است.

 

سواحل رایگان یونان را از یاد نبرید


برای لذت بردن از سواحل زیبای یونان حتما لازم نیست تا به یکی از جزایر آن بروید یکی از این سواحل به نام Athens Riviera داز سواحل عمومی و رایگان آتن و یکی از بهترین جاها برای فرار از گرمای خورشید در فصل تابستان در آتن است.

 

خواندنی ها

منبع : جام نیوز

تشخیص سرطان های زنانه

آزمونی برای تشخیص سرطان های زنانه

اس ام اس تسلیت محرم

اس ام اس تسلیت محرم (جدید)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا