تصاویر/ 10 نفربر زرهی برتر جهان-فناوری

شنبه 31 تیر 1396 فناوری

به گزارش برترین ها، قوی ترین نفربر جهان کدام است؟ برترین و مدرن ترین نفربر(IFV) جهان کدام است و چرا؟ در ادامه به بررسی 10 نفربر برتر جهان می پردازیم؛ این رده بندی بر اساس امتیازاتی که در قدرت شلیک، ایمنی، ظرفیت و قابلیت حرکت به دست آورده اند، می باشد. تمامی زره پوشانی که در ادامه به آنها می پردازیم، مرگبار و کشنده هستند.

 
پوما (آلمان)
نفربر پوما از ساخته های جدید کشور آلمان به شمار می رود. اولین نمونه از این نفربرها در سال 2010 به ارتش آلمان تحویل داده شد.
 
پوما در واقع ایمن ترین نفربر حال حاضر جهان محسوب می شود. این نفربر از زره پوش ماژولار استفاده می کند که بر اساس نوع عملیاتی که قرار است در آن شرکت کند، امکان تغییر حالت زره در سه نوع مختلف وجود دارد.
 

تصاویر/ 10 نفربر زرهی برتر جهان 

میزان ایمنی نفربر پوما حتی از تانک جنگی و سنگین وزن T-72 نیز بیشتر است؛ البته پوما را نیز می توان در زمره نفربرهای سنگین وزن به حساب آورد. به نظر می رسد این نفر بر در برابر شلیک موشک های 120 و 125 میلی متری که از رو به رو به سمت آن شلیک می شود، مقاوم است.
 
این نفربر همچنین در برابر انفجار مین هایی با قدرت 10 کیلوگرم TNT نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. لازم به ذکر است که نفربر پوما مجهز به سیستم پیشرفته اعلام خطر نیز می باشد.
 
از دیگر امکانات این نفربر می توان به استفاده از یک رگبار سبک 5.56 میلی متری کواکسیال و یک توپ 30 میلی متری برجک دار اشاره کرد. این نفربر با سوخت دیزلی کار می کند و قدرتی برابر با 1073 اسب بخار دارد. لازم به ذکر است که قدرت این نفربر آنقدر زیاد است که برخی تانک های پیشرفته کنونی، چنین قدرتی ندارند.
 
  K-21 (کره جنوبی)
K-21را می توان یک نفربر جدید دانست که به تازگی در کره جنوبی ساخته شده است.پروسه ساخت آن از سال 2008 در کره جنوبی کلید خورد و طبق پیش بینی ها قرار است 900 نمونه از این نفر بر ساخته شود. بر طبق ادعای مسئولین ارشد ارتش کره جنوبی، هزینه ساخت این نفربر پیشرفته تقریباً نصف مدل مشابه آمریکا آن یعنی M2  بردلی است.
 
نوع زره پوش و مواد به کار رفته در ساخت این نفربر همچنان محرمانه است و اطلاعات زیادی در مورد آن به بیرون درز نکرده است. به نظر می رسد این نفربر از زره پوش چند لایه با آلیاژی از فیبر، سرامیک، آلومینویم ساخته شده است.بر طبق صحبت های مسئولین نیروی زمینی کره جنوبی، این نفربر در برابر شلیک موشک های 30 میلی متری که از جلو به سمت آن شلیک می شوند، مقاوم است و در برابر هر موشک های 17.5 میلی متری که از هر طرف به آن اصابت کند، صدمه ای به آن وارد نمی شود. نفربر K-21 به سیستم ایمنی پویا مجهز است که مشابه نمونه ای است که در تانک K2 پلنگ سیاه کره جنوبی استفاده می شود.
 

تصاویر/ 10 نفربر زرهی برتر جهان 

نفربر K-21 با یک توپ 40 میلی متری و یک رگبار 7.62 میلی متری مجهز شده است که برای شکست نیروهای دشمن و نفربرهای آنها کافی به نظر می رسد.  در این نفربر از دو لانچر بومی ATGW استفاده شده است که اطلاعات دقیقی از جزئیات و تعداد راکت هایی که حمل می کند، در دسترس نیست.نفربر K-21 برای دقت شلیک بیشتر به سیستم کنترل آتش پیشرفته مجهز شده است که چنین سیستمی را معمولا در تانک های جنگی پیشرفته می توان دید.
 
این نفربر در مقایسه با دیگر نفربرهای حاضر در این رده بندی، در زمره سبک وزن ها طبقه بندی می شود. در ساخت این نفربر از مواد کامپوزیتی استفاده شده است که تا حد امکان آن را سبک تر کند. از دیگر امکانات مدرنی که در نفربر K-21 مورد استفاده قرار گرفته، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: سیستم مدیریت جنگ،ناوبری داخلی، سیستم اطلاعاتی تجهیزات و سیستم های شناسایی که قادر به شناسایی تجهیزات دوست و دشمن از یکدیگر است.

منبع : فرادید

۴ نکته برای موفقیت در دوره کارآموزی - فناوری

هر آنچه در مورد گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌دانیم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا