ویتامین H چیست /علائم کمبود بیوتین یا ویتامین H

پنج‌شنبه 12 فروردین 1400 سلامت
Vitamin H

ویتامین H

بیوتین یک ویتامین B است که به بدن شما کمک می کند مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند.

ویتامین H یا ویتامین B7 نیز نامیده می شود ، برای عملکرد چشم ، مو ، پوست و مغز مهم است. همچنین ممکن است از عملکرد کبد پشتیبانی کند

بیوتین یا ویتامین H بدن را قادر می‌سازد تا از انرژی موجود در غذا استفاده کند. بیوتین کوآنزیم گروهی از آنزیمهای کربوکسیل کننده است.

بیوتین، ویتامینی محلول در آب و متعلق به خانواده ویتامین های گروه B است.این ویتامین همچنین با عنوان ویتامین H و یا B7 نیز شناخته شده است.

بدن شما جهت تبدیل برخی مواد مغذی به انرژی، به این ویتامین نیازمند است. همچنین این ویتامین نقشی مهم در سلامت مو، پوست و ناخن دارد.

 

ویتامین H

ویتامین H

 

ویتامین H چیست؟

ویتامین ها به معنای واقعی کلمه به ویتامین و آمین ها ترجمه می شوند که از ترکیبات مهم برای سلامتی در کل هستند. آنها در مقادیر کم مورد نیاز هستند و بنابراین بخشی از لیست ریز مغذی ها هستند.

ویتامین H در واقع بخشی از ویتامین B است و همچنین ویتامین B7 است. با توجه به کلمه آلمانی Haar و Haut که مخفف مو و پوست است به ویتامین H معروف است. در واقع ، این ویتامین بیشترین سود را برای سلامت مو و پوست دارد.

 

علائم کمبود بیوتین در بدن عبارتند:

۱- خشکی پوست
۲-شوره سر
۳-موهای شکننده و نازک
۴-مو خوره
۵-ریزش مو
۶-مشکلات گوارش از قبیل یبوست
۷-اسهال و بی اشتهایی

 

 

ویتامین H

ویتامین H

 

کارکرد ویتامین H :

۱-توسط باکتریهای روده تولید می شود و برای رشد و نمو طبیعی بدن ضروری است.

۲-برای مو و پوست خوب لازم است. مقادیر کاهش یافته می تواند منجر به ریزش / نازک شدن مو و درماتیت شود.

۳-برای متابولیسم ضروری است و پروتئین ، کربوهیدرات ها و چربی را به انرژی قابل استفاده برای بدن تبدیل می کند..

۴-دی اکسید کربن را از طریق بدن حمل می کند.

۵-برای عملکرد خوب غدد عرق ، مغز استخوان و سیستم عصبی مورد نیاز است.

 

ویتامین H

ویتامین H

 

فواید ویتامین H :

۱-سرعت متابولیسم و ​​تبدیل غذا به انرژی را افزایش می دهد. این می تواند برای کاهش وزن استفاده شود ، زیرا به تجزیه سریع غذا به انرژی کمک می کند.

۲-به کاهش سطح LDL در بدن که کلسترول بد است کمک می کند. بنابراین ، میزان حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

۳-با تبدیل کربوهیدرات های موجود در غذا ، به حفظ سطح مطلوب قند خون کمک می کند. بیماران دیابتی می توانند مکمل ها را برای حفظ سطح مطلوب قند در هر زمان مصرف کنند. با کروم مصرف می شود ، کنترل قند خون را تحریک می کند و تحمل گلوکز را بهبود می بخشد.

۴-یک آنتی اکسیدان عالی است و به عنوان ویتامین مغذی شناخته می شود. این زباله های سلولی را از بین می برد و از شر سموم تشکیل شده در بدن خلاص می شود و منجر به سلامت کلی می شود.

۵-بیوتین ، همانطور که نامیده می شود ، برای پوست خوب نیز مهم است. این باعث رشد ناخن ها و پوست می شود. بیشتر محصولات پوستی که برای درمان بیماری هایی مانند آکنه ، پسوریازیس ، درماتیت و غیره استفاده می شود ، حاوی بیوتین هستند.

۶-شناخته شده است که چین و چروک ها را بهبود می بخشد زیرا باعث بهبود فعالیت فیبر سلولی ، شکستن کلاژن و بهبود تشکیل پروتئین در پوست می شود.

۷-این باعث رشد فولیکول های جدید مو می شود و برای سلامت مو بسیار حیاتی است. در درمان کم پشتی و شکنندگی مو بسیار مفید است.

۸-روغن های مو حاوی ویتامین H هستند که تغذیه را تأمین می کند. ویتامین H همچنین در دوران بارداری به عنوان مکمل برای سلامت مادر و کودک تجویز می شود.

 

ویتامین H

ویتامین H

 

در اینجا 10 ماده غذایی برتر غنی از بیوتین آورده شده است.

1. زرده تخم مرغ
2. حبوبات
3. آجیل و دانه ها
4. جگر
5. سیب زمینی شیرین
6. قارچ
7. موز
8. کلم بروکلی
9. مخمر
10. آووکادو

ویتامین H

ویتامین H

کلام آخر

بیوتین یک ویتامین B محلول در آب است که بدن شما برای تهیه آن از غذا نیاز دارد. کمبود آن نادر است و می توان با خوردن غذاهای غنی از بیوتین از آن جلوگیری کرد.

برخی از بهترین منابع بیوتین شامل حبوبات ، زرده تخم مرغ ، گوشت اندام ، آجیل ، دانه ها ، قارچ ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین و مخمر است.

مکمل های بیوتین نیز موجود هستند ، اما اکثر افراد می توانند با مصرف یک رژیم غذایی متعادل تمام بیوتین مورد نیاز بدن را دریافت کنند.

hyfotorapi

هایفو تراپی چیست / مزایایی هایفو تراپی برای پوست چیست ؟

اختلالات عصبی

اختلالات عصبی - طب آیورودا چگونه می تواند به اختلالات عصبی کمک کند؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi