ادویه مفید برای لاغری/15 ادویه برای کاهش وزن و لاغری آسان

یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 سلامت
ادویه ها و سبزیجات خشک

ادویه مفید برای لاغری

نقش ادویه ها در فرهنگ هند چنین است. فراتر از طعم و مزه ، این ادویه ها برای مزایای مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از مدت ها قبل شناخته شده است که زردچوبه دارای خواص دارویی و ضد عفونی کننده است. برخی از این ادویه ها همچنین می توانند با مهار اشتها به کاهش وزن کمک کنند. در اینجا برخی ادویه جات برای کاهش وزن شما آورده شده است

اگر از اضافه وزن رنج می برید و بارها روش ها و رژیم های غذایی لاغری مختلف را امتحان کرده اید حتما می دانید غذاهایی که به عنوان وعده صبحانه، ناهار یا شام میل می کنید نقش مهمی در کاهش وزن و تناسب اندام دارد، اما آیا می دانستید ادویه ها و گیاهان خشکی که در کنج قفسه آشپزخانه شما جا خوش کرده اند نیز می توانند به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کنند؟

یکی از این دلایل تاثیر ادویه جات در کاهش اشتها، چربی سوزی و کاهش وزن بوده است

ادویه مفید برای لاغری

ادویه مفید برای لاغری

 معرفی۱۵ ادویه مفید برای لاغری 

 

۱.دانه های گشنیز

این ادویه معطر به طور مرتب در غذاهای هندی، بنگلادش و پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های گشنیز از زمانی که قهوه ای می شوند، برداشت می گردند.

این گیاه غنی از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم و مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، روی، کلسیم و منیزیم است. و علاوه بر این، غنی از ویتامین C می باشد که به افزایش ایمنی بدن کمک می کند.

 

۲.دانه های رازیانه

دانه های رازیانه از گیاه رازیانه به دست می آیند، که متعلق به خانواده هویج است. این دانه ها به طور گسترده ای به عنوان یکی از ادویه های آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد دارویی دارند.

رازیانه رازیانه یا سونف ادرار آور طبیعی است و همچنین برای سرکوب گرسنگی شناخته می شود. چای رازیانه جدا از اینکه سرشار از ویتامین های A  و ویتامین D است ، دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیاری است که به بهبود عملکرد هضم کمک می کند. هضم بهتر به طور خودکار زمینه را برای کاهش وزن سالم فراهم می کند.

۳.جینسنگ

جینسنگ یک گیاه دائمی با رشد آهسته است که دارای ریشه های گوشتی می باشد. این گیاه عمدتا در مناطق خنک تر کره ی زمین مانند چین، بوتان، آمریکای شمالی، کره و شرق سیبری رشد می کند. این گیاه قرن ها به عنوان یک دارو توسط چینی ها مورد استفاده قرار می گرفت.

طبق نتایج مطالعات جینسینگ تاثیر خوبی در کاهش وزن داشته و با ایجاد تغییر در تشکیل چربی ها و تاخیر در جذب روده ای آن ها با چاقی مقابله می کند.

 

ادویه مفید برای لاغری

ادویه مفید برای لاغری

۴.هل

هل یکی دیگر از ادویه های محبوب هندی با طعم و مزه منحصر به فرد، هل یا هل سبز است که به عنوان یک ماده گرما زا، شناخته شده است. این ادویه ماده ی گرما زا به عنوان سوختی برای گرم کردن بدن و سوزاندن چربی ها استفاده می شود.

هل هضم کننده موثر و هل ادرار آور ، متابولیسم را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند تا چربی را به طور موثرتری بسوزاند.” می توانید مقداری به چای صبحانه خود اضافه کنید یا فقط در دو یا سه غلاف بجوید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۵.دارچین

این ماده دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است. یکی از مشهورترین خصوصیات این ادویه درخت نقش آن در کاهش وزن موثر است. دارچین می تواند به طور طبیعی گرسنگی را از بین ببرد.

دارچین یک ادویه، با طعم شیرین و قوی است. این ادویه به سوخت و ساز بدن کمک می کند و باعث تنظیم قند خون می شود. علاوه بر این دارچین نقش مهمی را در کاهش قند خون، کلسترول LDL و تری گلیسیرید بر عهده دارد. از عمده مزایای آن می توان گفت که دارچین برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند، مناسب تر است و می تواند متابولیسم گلوکز را افزایش دهد که به بهبود قند خون کمک می کند.

 

۶.زیره سبز

زیره سبز یا جیرا یکی دیگر از ادویه های محبوبی است که تقریبا در تمام رسپی های غذاهای هندی استفاده می شود. این ادویه به بدن کمک می کند تا انرژی لازم را به دست آورد و برای گوارش نیز عالی است. این ویژگی ها باعث می شود که زیره سبز برای گوارش عالی باشد.

 

ادویه مفید برای لاغری

ادویه مفید برای لاغری

۷.زنجبیل

زنجبیل متابولیسم بدن را 20 درصد افزایش می دهد که باعث افزایش سرعت سوخت و ساز کالری می گردد.

زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که روده ها را تسکین می دهد و علاوه بر این مشخص شده که دارای ویژگی های مهار کننده اشتهای فعال است که سبب حصول اطمینان از این امر می شود که شما خود را با غذا خفه نمی کنید.

 

۸ .فلفل کاین

این ادویه گرم آتشین به سرعت توسط معده جذب شده و گرسنگی را فرو می نشاند. کپسایسین ، ماده موثره موجود در فلفل کاین ، فلفل قرمز فلفل قرمز و ژالاپنوس ممکن است باعث کاهش کلسترول بد خون (که به آن LDL نیز گفته می شود) باشد ، در نتیجه سلامت قلب را بهبود می بخشد. کپسایسین موجود در فلفل دارای اثرات گرمازایی است که می تواند به چربی سوزی کمک کند.

 

۹.فلفل سیاه

فلفل سیاه را هرگز از منوی غذایی خود کنار نگذارید. پسر عموی فلفل هندی، فلفل سیاه غنی از پیپرین است. پیپرین همان چیزی است که به فلفل سیاه طعم خاصی می بخشد. یکی از ویژگی های آن، مهار ایجاد سلول های چربی است که به کاهش وزن نیز کمک می کند. شما می توانید فلفل سیاه و فلفل هندی را برای سرعت بخشیدن به روند سوزاندن چربی با هم ترکیب کنید.

 

ادویه مفید برای لاغری

ادویه مفید برای لاغری

۱۰. پونه کوهی

گیاه پونه کوهی از گیاهان معطر هم خانواده نعناع، ریحان، آویشن، رزماری و مریم گلی است.

این گیاه حاوی ترکیب قدرتمند کارواکرول است که به طور مستقیم روی برخی ژن ها و پروتئین های خاص که سنتز چربی در بدن را کنترل می کنند اثر گذاشته و به کاهش وزن کمک می کند.

 

۱۱.رزماری

رزماری یکی دیگر از گیاهان دارویی شگفت انگیز است که از پودر خشک شده آن به صورت ادویه در غذاهای مختلف میتوان استفاده کرد.

 

۱۲.دانه های شنبلیله

شنبلیله به دلیل داشتن فیبر طبیعی می تواند باعث سرکوب هوس های غذایی شود. فیبر باعث می شود احساس سیری داشته باشید ، در نتیجه مانع از پر شدن بیش از حد می شوید.

دانه شنبلیله، که به عنوان چاندریکا، شبدر یونانی و متی نیز شناخته می شود، گیاه بومی غرب آسیا، مدیترانه و جنوب اروپا است. این گیاه به طور گسترده ای برای درمان التهاب، یبوست، چاقی و بیماری تخمدان پلی کیستیک استفاده می شود و به کاهش کلسترول کمک می کند.

 

ادویه مفید برای لاغری

ادویه مفید برای لاغری

۱۳. گیاه گیمنما

گیاه گیمنما که اغلب به عنوان داروی طبیعی کاهنده قند خون استفاده می شود برای کاهش وزن نیز مفید می باشد.

این گیاه حاوی ترکیبی به نام اسید گیمنمیک است که با کاهش شیرینی دریافتی از غذاها تمایل به مصرف شکر را کاهش می دهد و به کاهش اشتها کمک می کند.

 

۱۴.زردچوبه

زردچوبه، یک ریشه رنگی به رنگ زرد روشن است که بومی جنوب آسیا می باشد. این گیاه قرن ها به عنوان یک دارو در هند استفاده می شد.

کورکومین ، که ترکیب شیمیایی مسئول رنگ زرد زردچوبه است، باعث ذوب شدن چربی در بدن می شود. زردچوبه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند و باعث کاهش التهاب می گردد.

 

۱۵.دانه های خردل

دانه های خردل، دانه های سیاه و یا زرد رنگ گیاه خردل هستند. این گیاه بیشتر در هند، نپال، مجارستان، کانادا و ایالات متحده آمریکا رشد می کند و عمدتا در غذاهای هندی، به عنوان یک شیرینی و یا سس سالاد مورد استفاده قرار می گیرد.

این دانه ها کم کربوهیدرات و کم کالری هستند و غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین B12، فولات، تیامین و نیاسین می باشند. علاوه بر این، غنی از اسیدهای چرب امگا -3 بوده و به کاهش کلسترول بد کمک می کند.

 

 

آب مروارید چیست/پیشگیری و روش درمان آب مروارید

چهار فایده پیاده‌روی

12فواید پیاده روی برای سلامت بدن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا