ویتامین B12 چیست/ چقدر برای رژیم غذایی مهم است؟

شنبه 8 آذر 1399 سلامت
Vitamin B12

ویتامین B12 چیست؟ حقایقی که درباره آن باید بدانید

ویتامین ب۱۲ یا کوبالامین از مهمترین ویتامین‌های مورد نیاز برای حیات موجودات زنده است. این ویتامین برای تکثیر سلولی (خون‌سازی) و عملکرد سیستم عصبی از طریق سنتزِ میلینی (Myelinogenesis) ضروری است. این ویتامین همراه با فولیک اسید و دیگر ویتامین‌ها برای بارداری بسیار ضروری است. این ویتامین به مقدار کمی در مواد غذایی موجود است
اگر احساس بی حالی می کنید ، وقت آن است که مقدار کافی ویتامین B12 را در رژیم غذایی منظم خود دریافت کنید. ویتامین ها هدایای شگفت انگیز طبیعت برای سالم و فعال نگه داشتن اعضای بدن و بدن شما هستند. مغز شما در صورت کمبود ویتامین B12 به درستی کار می کند. نه تنها این ، بلکه دارای طیف گسترده ای از مزایای سلامتی است. شما را در زندگی متحرک و پرانرژی نگه می دارد. در واقع ، برای یک زندگی سالم ، شما باید آن را به بخشی ضروری از وجود خود تبدیل کنید. اکثر ما غالباً رژیم غذایی غنی از ویتامین را فراموش می کنیم و به غذای ناخواسته بسیار وابسته هستیم.

کمبود ویتامین B12

بدن برای ادامه حیات خود به ویتامین های زیادی نیاز دارد.ویتامین b12 یکی از مهمترین نوع ویتامین هاست که در صورت کمبود آن سیستم بدن با مشکلات مختلفی رو به رو می شود.کمبود ویتامینB12 به میزان خیلی کم می تواند منجر به کم خونی، خستگی، جنون و افسردگی شود، در حالی که دوره طولانی کمبود این ویتامین می تواند برای همیشه به مغز و سیستم اعصاب مرکزی آسیب برساند.

ویتامین ب۱۲ در غذاهای گیاهی موجود نمی‌باشد و بهتر است گیاهخواران و ورزشکاران و کسانی که رژیم سخت می‌گیرند از مکمل‌های ویتامینی مانند مولتی ویتامین‌ها استفاده کنند.

 

 چرا ویتامین B12 بسیار ضروری است.

انرژی بدن را  تأمین می کند:

ویتامین B12 برای تأمین انرژی مورد نیاز است. این در بدن شما انرژی ایجاد می کند و بی حالی را از شما می گیرد. سلول های شما با دریافت ویتامین B12 شاد و سالم می مانند. با تأمین انرژی مناسب به شما تعادل می بخشد.

قلب شما را نجات می دهد:

سیستم قلبی عروقی برای عملکرد مناسب به ویتامین B12 نیاز دارد. پروتئین مضر هموسیستئین را از جریان خون خارج می کند. این ترکیب می تواند به عروق آسیب برساند و باعث بیماری های التهابی و قلبی شود.

استخوان های شما را تقویت می کند:

محققان دریافته اند که بیماران مبتلا به پوکی استخوان مقدار بیشتری هموسیستئین در خون دارند. آنها مقدار کمتری ویتامین B12 در بدن دارند. بنابراین ، مصرف کافی ویتامین B12 از استخوان ها محافظت می کند. آنها به جذب کلسیم کمک می کنند و باعث سلامت استخوان ها می شوند.
بازدیدکنندگان : ۳۹ نفر
چاب بلوینگ

چای بلومینگ چای لوکس برای پذیرای

10 درمان موثر خانگی برای سوختگی

درمان سوختگی های جزئی و 10 درمان موثر

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi