میوه های خشک – 5 دلیل برای اینکه نباید زیاد بخورید!

پنج‌شنبه 25 دی 1399 سلامت
میوه های خشک

میوه های خشک

آجیل و میوه

خشک احتمالاً قدیمی ترین و سنتی ترین غذای فوق العاده ای هستند که مادران ما برای سلامتی ما مجاهدانه به ما پیشنهاد داده اند.

میوه خشک شده  مقدار آب بیشتری دارند. طبق تحقیقات انجام گرفته میوه های خشک ، طعم شیرین و مواد مغذی زیادتری دارند .

مانند میوه های تازه، میوه های خشک این نیروگاه های تغذیه ای حاوی پروتئین ، آهن ، منیزیم ، چربی های مفید ، ویتامین B ، فیبر ، ویتامین A، ویتامین BS، آنتی اکسیدان ها و گاهی اوقات بتا کاروتن را فراهم می کند.میوه های خشک بسیار مغذی است.

 

آیا خوردن بیش از حد میوه های خشک- برای سلامتی مفید است یا مضر؟

بله ، مصرف بادام ، خرما ، بادام هندی ، پسته و گردو به مقدار بیش از حد می تواند منجر به گرمای بیش از حد بدن شود ، باعث ایجاد جوش ها و بثورات تند و زننده می شود. بیش از 2 قاشق غذاخوری میوه خشک در روز به دلیل محتوای قند توصیه نمی شود ، آنها می توانند با افزودن کالری اضافی به وزن شما کمک کنند.

میوه های خشک

میوه های خشک

تأثیر در مصرف بیش از حد میوه های خشک روی بدن

1. افزایش وزن:

مطالعات انجام شده توسط محققان طی سالها نشان داده است که برای افزایش 1 پوند وزن بیش از 3500 کالری مصرف می شود. با این حال ، مصرف فقط 250 کالری از میوه های خشک می تواند بیش از 2 پوند وزن در یک ماه داشته باشد. افزایش ناگهانی وزن می تواند عوارض دیگری مانند چاقی ، مشکلات قاعدگی در زنان ، فشار خون بالا و غیره را به همراه داشته باشد. بنابراین اجتناب از مصرف بیش از حد میوه های خشک ضروری است. برای اطمینان از حداقل دریافت کالری ، می توانیم روی خرما ، زردآلو ، زغال اخته ، زغال اخته و غیره تمرکز کنیم

 

2.آسم:

دی اکسید گوگرد اغلب برای فرآوری میوه های خشک استفاده می شود. مطالعات نشان داد که این گاز بوی بد در مقادیر محدود زیاد مصرف نمی شود. اما طبق نظر متخصصان ایمنی غذا ، حد مجاز دی اکسید گوگرد در انسان نباید بیش از 20 میلی گرم در روز باشد زیرا می تواند باعث آسم ، واکنش آلرژیک و بثورات پوستی در فرد شود.

 

3. مشکلات دستگاه گوارش:

اقلام میوه های خشک با محتوای فیبر بالا به حرکت منظم روده و جریان خون روان کمک می کند. با این حال ، مصرف بیش از حد فیبر می تواند منجر به نفخ ، اسهال ، نفخ شکم ، گرفتگی و یبوست شود. این دقیقاً در مورد میوه های خشک نیز وجود دارد. آنها حاوی فیبر هستند و در اثر مصرف بیش از حد ظرفیت ایجاد تخریب در پوشش روده را دارند. مصرف تدریجی و مداوم میوه های خشک در طی یک دوره زمانی می تواند این خطر را کاهش دهد.

 

4. پوسیدگی دندان:

میوه های خشک که در بازار موجود است یک لایه قند ضخیم به همراه دارند تا رطوبت به آنها نفوذ نکند و به یکدیگر نچسبند. این قند به طور قابل توجهی در پوسیدگی دندان نقش دارد. به همین دلیل است که باید از مصرف بیش از حد میوه های خشک اجتناب شود.

 

5. افزایش سطح قند خون

برخی از میوه های خشک،  قند زیادی دارند و در صورت افراط دچار بیماری دیابت می شوید. بیشتر میوه های خشک دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند که می توانند به سرعت سطح قند خون را افزایش داده و سطح انرژی را افزایش دهند. بنابراین ، بیمارانی که از فشار زیاد رنج می برند باید از مصرف میوه های خشک اکیداً خودداری کنند.

بازدیدکنندگان : ۵۹ نفر
گیاه فلوس

گیاه فلوس |7 خواص داروئی فلوس

اخبار خاص کرونا/آیا از محیط به انسان نیز کرونا منتقل می شود؟

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi