پنج خصوصیت یک فروشنده موفق

شنبه 21 بهمن 1402 موفقیت

پنج خصوصیت یک فروشنده موفق

توجه به خصوصیات یک فروشنده موفق، از جمله مهم‌ترین عواملی است که سازمان شما برای داشتن یک تیم فروش قوی و کارآمد به آن نیاز دارد. اما این خصوصیات بسیار گسترده و متنوع هستند و فراتر از کلیشه‌های مرسوم در استخدام فروشندگان می‌رود. اگرچه برخی مردم فکر می‌کنند که یک فروشنده موفق باید شخصیتی دوست‌داشتنی، خوش‌سیما و برون‌گرا داشته باشد و از رنگ‌های زرق‌وبرق دار استفاده کند، اما واقعیت این است که هیچ ویژگی مشخص و روشنی برای یک فروشنده فوق‌العاده تعریف نشده است. برای داشتن یک تیم فروش موفق، بهتر است از کلیشه‌های مرسوم دوری کرده و به دنبال شناخت و انتخاب افراد با خصوصیات مناسب برای محیط فروش خود باشید.

 

پنج خصوصیت یک فروشنده موفق

پنج خصوصیت یک فروشنده موفق

من به‌عنوان یک کسب‌وکاردار، خودم تجربه کرده‌ام که انتخاب و استخدام یک فروشنده بر اساس کلیشه‌های مرسوم، نتیجه مطلوبی به همراه ندارد. بدلیل اینکه ویژگی‌های اصلی یک فروشنده موفق، بسیار متنوع و گاهاً پنهان هستند، من یک فرمول برای انتخاب بهترین فروشنده را به همکاران و مشتریانم پیشنهاد می‌کنم.

از جمله خصوصیات مهم یک فروشنده موفق، صداقت است. در واقع، توانایی گفتن واقعیت به مشتریان، بدون دروغ گفتن، و به ارمغان آوردن هرگونه اطلاعات موردنیاز مشتری در هر زمانی، از خصوصیات مهم یک فروشنده موفق است. البته، هدف نهایی ما فروش کالا و خدمات است، اما این هدف فقط با صداقت و ارائه اطلاعات صحیح قابل دستیابی است.

ویژگی های فروشنده موفق

یک فروشنده موفق همچنین باید اطلاعات کامل و دقیقی از چیزی که در حال فروختن آن است چگونگی توانایی آن محصول به کمک به مشتری بالقوه داشته باشد.وقتی شما قادر به ارائه پاسخ کامل و روشن برای هر سوالی که مشتری مطرح می‌کند هستید و با استفاده از زبان ساده و غیر فنی برای وی توضیح می‌دهید که چرا محصول شما بهترین گزینه برای اوست، اعتماد و اطمینان مشتری نسبت به شما و برندتان بهبود می‌یابد. این خصوصیت، به‌علاوه تمام مزایای دیگری که دارد، موجب می‌شود که به‌عنوان یک فروشنده شگفت زده‌کننده شناخته شوید.

عدم پیگیری منظم از طرف فروشنده، به هر دلیلی، می‌تواند بخشی از فرایند فروش برای مشتری ناراحت‌کننده و خجالت‌بار باشد. در واقع، این موضوع به حدی مهم است که ممکن است خود به شکست یک فروش منجر شود.

باید به تماس‌ها و پیام‌های کاربران پاسخ دهید، و در صورتی که با مشتری تماس بگیرید، به‌خوبی و درستی با او برخورد کنید. همچنین باید هرگونه مشکل یا نارضایتی را بر عهده بگیرید و به‌درستی با آن برخورد کنید. همچنین باید پس از تکمیل فروش نیز، ارتباط خود را با مشتری قطع نکنید و به او اطمینان دهید که محصول و خدمات شما بی‌عیب و نقص هستند.

فروشنده موفق

فروشنده موفق

یک فروشنده موفق باید به محصول یا خدمتی که فروش می‌دهد، اعتقاد داشته باشد. این اعتقاد، نقش مهمی در جذب مشتریان بازی می‌کند. یک فروشنده ممکن است صادق باشد، اطلاعات کاملی را درباره محصول مورد فروش داشته باشد و به‌طور کافی و مناسب اقدام به پیگیری فرایند فروش کند، اما اگر به‌عنوان خریدار احساس کنیم که او به‌خوبی از محصول موردنظر حمایت نمی‌کند و به آن اعتقادی ندارد، شک و شبهه‌ای در ذهن ما ایجاد می‌شود که ممکن است حتی قادر به بیان آن‌ها هم نباشیم.

برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق، لازم است در طول فعالیت و کار، آموزش دیده و مهارت‌های لازم را فراگیرید. با ایجاد آگاهی از طرز فکر و تمایلات رفتاری مشتریان، می‌توانید بهترین روش برای برخورد با موضوعات و مسائل مختلف را پیدا کنید و برای کسب موفقیت در برابر مشتریان بالقوه، رفتار مناسبی را به کار ببرید.

البته توجه داشته باشید که کلیشه‌های اشاره‌شده در ابتدای این مقاله به‌عنوان موارد ناصحیح را رد نمی‌کنم، اما اعتقاددارم که یک فروشنده در درجه اول باید صادق، مطلع و پیگیر باشد و نسبت به چیزی که در حال فروش آن است اعتقاد و باور کاملی داشته باشد.

 

خصوصیات یک فروشنده موفق

  1. اهمیت‌دادن به منفعت مشتری
  2. اعتماد داشتن
  3. آگاهی و آمادگی
  4. انعطاف‌پذیری
  5. شنونده خوبی بودن

 

موفقیت در آینده

چگونه موفق شویم؟

فرزندپروری

فرزندپروری / 6 راز جادویی برای فرزندپروری سالم!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا