12فواید تخمه هندوانه برای سلامتی

جمعه 26 فروردین 1401 سلامت
تخمه هندوانه

فواید تخمه هندوانه:

تخمه هندوانه حاوی مقادیر زیادی روی، مس، منیزیم، ویتامین‌های گروه B، منگنز و پروتئین هستند. آنها بدون اینکه کالری زیادی داشته باشند سیر کننده و اشتها آور هستند. بنابراین، آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم بین وعده های غذایی برای افرادی که سعی در مدیریت وزن خود دارند، عمل کنند.

خواص مفید هندوانه فقط به گوشت آن محدود نمی شود، بلکه به دانه های آن نیز می رسد. درست است، دانه‌هایی که هنگام خوردن این میوه آبدار بیرون می‌ریزید، سرشار از مواد مغذی ضروری هستند.

هندوانه میوه ای مغذی و آبرسان با حدود 92 درصد آب است. همانطور که میوه سالم و سرشار از مواد معدنی و ویتامین های ضروری است، دانه های هندوانه به همان اندازه برای بدن شما مفید هستند.

 

اگرچه دانه های هندوانه معمولاً مصرف نمی شوند، بسیار مغذی هستند و دارای فواید سلامتی متعددی هستند:

آنها منبع غنی منیزیم هستند، ویتامینی که دارای طیف گسترده ای از اثرات مفید در سراسر بدن انسان، از مغز تا قلب است.

آنها منبع بسیار خوبی از منگنز، فسفر، پتاسیم، پروتئین، فولات، اسیدهای چرب ضروری، آهن و روی هستند.

تخمه هندوانه به دلیل داشتن مواد معدنی، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری برای سلامت مو و پوست بسیار مفید است.

 

فواید تخمه هندوانه

فواید تخمه هندوانه

1-تخمه هندوانه برای کنترل فشار خون

تخمه هندوانه منبع عالی منیزیم است که نشان داده شده است که اثرات مفیدی در تنظیم فشار خون دارد. بنابراین، مصرف دانه های هندوانه در مقادیر مناسب ممکن است به مدیریت فشار خون کمک کند.

با این حال، مطمئن شوید که آنها را بدون نمک اضافه شده برشته کنید، زیرا سدیم برای افزایش فشار خون شناخته شده است.

 

2-تخمه هندوانه برای سلامت قلب

دانه های هندوانه برای سلامت قلب مفید هستند زیرا منبع غنی از چربی های خوب هستند. مطالعات نشان می دهد که جایگزینی چربی های اشباع شده و ترانس با چربی های غیراشباع خوب به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. محتوای غنی منیزیم موجود در تخمه هندوانه قلب شما را سالم نگه می دارد و سطح فشار خون شما را تنظیم می کند.

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی تخمه هندوانه آن را به غذای خوبی برای سلامت قلب تبدیل می کند. دانه های خربزه به دلیل خاصیت گشاد کنندگی عروق (کمک به گشاد شدن رگ های خونی) برای قلب مفید هستند.

آهن موجود در دانه های هندوانه به تولید هموگلوبین کمک می کند که ظرفیت حمل اکسیژن خون را در بدن شما بهبود می بخشد. روی به تنظیم حرکت کلسیم در قلب کمک می کند.

 

3.تخمه هندوانه برای تنظیم قند خون

از فواید تخمه هندوانه می توان به تنظیم سطح قند خون با بهبود حساسیت به انسولین اشاره کرد. منیزیم موجود در دانه‌های هندوانه با تنظیم متابولیسم کربوهیدرات‌ها برای بدن مفید است و در نتیجه بر سطح قند خون تأثیر می‌گذارد.

 

4. تخمه هندوانه برای موهای سالم تر :

با دانه های هندوانه به دلیل داشتن پروتئین، منیزیم، آهن، روی و مس از موهای سالم لذت ببرید. تمام این مواد معدنی ضروری به رشد مو کمک می کند و موهای شما را تقویت می کند و در نتیجه از ریزش و آسیب مو جلوگیری می کند.

 

فواید تخمه هندوانه

فواید تخمه هندوانه

5.تخمه هندوانه برای سلامت پوست

روغن هسته هندوانه برای پوست مفید است زیرا سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. آکنه و علائم اولیه پیری را از بین ببرید و با دانه های خربزه پوستی صاف و درخشان داشته باشید. خواص ضد التهابی و محتوای غنی منیزیم دانه‌های هندوانه با عمل به عنوان یک مرطوب‌کننده برای پوست‌های کدر و خشک به پوست شما کمک می‌کند.

قبل از تشنگی آب بنوشید

 

6. زنان باردار باید تخمه هندوانه مصرف کنند؟

مصرف تخمه هندوانه در دوران بارداری بی خطر است و همچنین می تواند بسیاری از مواد مغذی ضروری مورد نیاز در دوران بارداری را تامین کند.

 

7.تخمه هندوانه برای کنترل وزن

تخمه هندوانه جایگزین مناسبی برای تنقلات ناسالم، چرب و شیرین مانند چیپس و کلوچه است. آنها ممکن است به دلیل مزایای زیر به

تخمه هندوانه حاوی مقدار زیادی فیبر است که می تواند بدون مصرف مقادیر زیاد به احساس سیری کمک کند.
تخمه هندوانه کم کالری است. تقریباً یک مشت تخمه هندوانه فقط حدود 23 کالری دارد.
در حالی که دانه‌های هندوانه حاوی چربی هستند، اسیدهای چرب غیراشباع هستند و به عنوان «چربی‌های خوب» با فواید سلامتی متعدد در نظر گرفته می‌شوند

 

8.دانه های هندوانه برای مبارزه با استرس و افسردگی

تخمه هندوانه حاوی مقدار زیادی منیزیم است که ممکن است نقشی حیاتی در عملکرد مغز و خلق و خو ایفا کند. سطوح پایین منیزیم با افزایش خطر افسردگی مرتبط است.

علاوه بر این، منیزیم اثرات مفیدی بر اضطراب دارد.  از آنجایی که دانه های هندوانه حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند، ممکن است بتوانند به مبارزه با استرس و افسردگی کمک کنند.

افزودن آن‌ها به یک رژیم غذایی سالم که سرشار از سبزیجات تازه، میوه‌ها، دانه‌ها و آجیل است می‌تواند به سطوح پایین استرس و افسردگی کمک کند.

 

فواید تخمه هندوانه

فواید تخمه هندوانه

9.تخمه هندوانه میل جنسی را بهبود می بخشد؟

شواهد غیرقطعی در مورد بهبود میل جنسی تخمه هندوانه وجود دارد. با این حال، برخی از اجزای موجود در هندوانه برای افزایش میل جنسی در برخی افراد شناخته شده است.

دانه های هندوانه منبعی غنی از روی هستند که سلامت باروری مردان را تقویت می کنند. روی کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد و باروری مردان را افزایش می دهد.

 

10-تخمه هندوانه برای ارتقای سلامت ریه

تخمه هندوانه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به کاهش اثرات آسم و تقویت سلامت ریه کمک می کند.

 

11.تخمه هندوانه برای افزایش سطح انرژی

مواد مغذی ضروری موجود در دانه‌های خربزه به افزایش سطح انرژی شما کمک می‌کند و شما را برای مدت طولانی در حالت پمپاژ نگه می‌دارد.

 

12.تخمه هندوانه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

ترکیب شیمیایی لیکوپن در دانه های هندوانه وجود دارد. این ماده دارای خواص ضد سرطانی قوی است و مطالعات نشان می دهد که لیکوپن خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

 

فواید تخمه هندوانه

فواید تخمه هندوانه

 

بهترین راه برای مصرف تخمه هندوانه

دانه های هندوانه را می توان مانند سایر آجیل ها یا دانه های گیاهی خورد. در اینجا چند راه برای گنجاندن آنها در رژیم غذایی وجود دارد:

-بهترین راه برای مصرف تخمه‌های هندوانه، تفت دادن آن‌ها مانند تخمه‌های آفتابگردان است. با اضافه کردن مقداری نمک و روغن زیتون و پختن آنها در فر با دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 10 دقیقه، در کمتر از 15 دقیقه یک میان وعده خوشمزه اما مقوی خواهید داشت!

-جوانه زدن تخمه هندوانه یکی دیگر از راه های مغذی برای مصرف آن است. با این حال، کمی وقت گیر است.

-حتی می‌توانید دانه‌های خام را به‌عنوان میان‌وعده بخورید یا آن‌ها را روی اسموتی‌ها و سالادهایتان بپاشید تا کمی ترد شوند.

-اگر نمی خواهید تمام دانه را بخورید، می توانید آن را به صورت پودر درآورید و سپس آن را به غذاهای خود اضافه کنید.

 

اسرار زیبایی پوست جنیفر انیستون

اسرار زیبایی پوست جنیفر انیستون

سلامت روانی کودکان

عوامل اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت روانی کودکان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا