نکاتی که باید در استخدام کارمندان حوزه فناوری در نظر بگیرید!
1- کارمندی که کارهایش را به گردن دیگری میاندازد
برخی آدمها استاد این کار هستند و معمولاً وظایف خود را به دوش دیگری میاندازند. این همان کارمندی است که دائم از کار زیاد شکایت دارد، در حالی که هر روز کار بسیار اندکی انجام میدهد. اهدافی را تنظیم کنید که قابل اندازهگیری هستند و اگر کارمند منفی شما از پس رسیدن به این اهداف بر نمیآید، وقت آن رسیده که دست به کار شوید.
نباید هیچ اتفاق یا موقعیتی در محل کار را مشگل دیگران دانست. اگر موردی به شما محول شد که در حوزه کاری شما نیست، باید مسئولیت آن را تا یافتن فرد مناسب برای انجام آن کار بپذیرید.
3- کسی که دائم داد و فریاد میزد و یا رفتار مناسبی با مشتریان یا همکاران خود ندارد
این نوع رفتار منفی به هیچ وجه قابل قبول نیست. به کارمندانی که نمیتوانند رفتار خود را کنترل کنند در خروج را نشان دهید.
این گونه افراد معمولاً مشخص هستند، کسانی که دوست دارند در مورد چیزهایی خارج از دستور کار جلسه صحبت کنند و آن را از مسیر اصلی خارج نمایند. اجازه ندهید این افراد منفی جلسات شما را خراب کنند.
5- کسی که دیگران از او شکایت دارند
وقتی چندین کارمند از یک همکار خاص شکایت دارند، فرصت خوبی است تا آن کارمند منفی را شناسایی کنید. به جای نادیده گرفتن شکایتها، آنها را بررسی کنید و اگر لازم است دست به کار شوید.
6- کسی که میگوید ” این کار من نیست” یا ” این کار احمقانه است”
کارمندی که این دیدگاه را دارد کارمندی نیست که شایسته آن شغل باشد، به طور حتم شایسته کسب و کار شما نیست.
7- کسی که به وضوح احساس نارضایتی میکند
کارمندان ناراضی مناسب شما، کسب و کار شما، مشتریان شما یا هر کسی دیگری نیستند. این افراد آدمهای دور بر خود را هم ناراحت و ناراضی میکنند و این به ضرر کسب و کار شماست. با اخراج کردن این افراد کمک کنید تا شادی را پیدا کنند و هر چه سریعتر فرصتهای جدید را در اختیارشان قرار دهید.
منبع : برترینها
ارسال دیدگاه