کیلیان مباپه با استعداد خود دنیا را شگفت‌زده کرد

سه‌شنبه 30 خرداد 1402 ورزشی

کیلیان مباپه، بهترین بازیکن جهان؟

او یکی از بهترین بازیکنان جهان در حال حاضر است، اگر بهترین نباشد. در ۲۴ سالگی، کیلیان مباپه به عنوان کاپیتان تیم پاریس-سنت ژرمن انتخاب شد. یک سازنده بازی بزرگ و یک پایان‌دهنده بحرانی… این مهاجم فرانسوی به نظر می‌رسد در همه جا حضور دارد و با نمایش‌های بزرگ فوتبال خود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، استعداد خود را ثابت کرده است.

مباپه در بازی فوریه در پارک دو پرنس در برابر لیل، اثر مهمی را ثابت کرد و با پیروزی ۴-۳ برای پاریس‌نژاد خاتمه یافت. او بعداً با یک نمایش بزرگ دیگر در برابر المپیک مارسی، با رتبه اول در امتیازهای کمکی، استعداد خود را بهتر اثبات کرد.ر ۴ مارس، کیلیان مباپه با ۲۰۱ گل زده شده، به عنوان برترین گلزن تمام دوران برای باشگاه پاریسی، ادیسون کاوانی را پشت سر گذاشت.

اگر اولین باری که از کیلیان مباپه شنیدید را به یاد نمی‌آورید، ممکن است در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۶ بوده باشد. این مهاجم ۱۷ ساله در مرحله حذفی کوپ فرانسه به مقابل رن به میدان رفت. یک رقابت که برای آ.اس موناکو بسیار جدی گرفته می‌شود.


در طول بازی، موناکو با تمام قدرت خود به میدان رفت و به رن فضایی برای تنفس نگذاشت. با گویدو کاریو، مباپه در ۲۱ دقیقه دو گل زد و در دقیقه ۶۲ بازی، با گل سوم خود، نتیجه را به ۷-۰ رساند. در نهایت، این مهاجم فرانسوی اولین هت‌تریک خود را به دست آورد.

در طول بازی لیگ قهرمانان اروپا در برابر منچسترسیتی، تمام اروپا کیلیان مباپه را کشف کرد. آ.اس موناکو به منچستر سفر کرد تا در برابر تیمی غالب پپ گواردیولا قرار بگیرد. با سرخیو آگوئرو، کوین دو بروین، یایا توره، لروی سانه و رحیم استرلینگ، ترکیب آن‌ها شگفت‌انگیز بود.

در برابر ارتش آبی، یک تیم جوان و بسیار امیدوارکننده وجود داشت: آ.اس موناکو با حضور رادامل فالکائو، برناردو سیلوا، فابینیو، توماس لمار و کیلیان مباپه. ظاهر شدن او در لیگ قهرمانان اروپا، یک نمایش برجسته از فوتبال اروپای برتر بود.

در ۱۸ سالگی، مهاجم آ.اس موناکو دومین جوان‌ترین مهاجمی شد که در لیگ قهرمانان اروپا یک گل به ثمر رساند. سه هفته بعد، در تاریخ ۱۵ مارس، او دوباره این کار را کرد و موناکو را قادر به کسب پیروزی در لوئی دو با یک پیروزی ۳-۱ کرد.

۱۲ آوریل ۲۰۱۷ – بروسیا دورتموند در برابر آ.اس موناکو ۲-۳
در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷، در برابر بروسیا دورتموند، مباپه با یک پنالتی موفق و دو گل دیگر، نشان خود را روی بازی گذاشت. غول‌های آلمانی در شرمنده شدند.

۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ – فرانسه در برابر آرژانتین ۴-۳
چگونه می‌توانیم این بازی افسانه‌ای را فراموش کنیم؟ در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸، تیم ملی فرانسه در مرحله ۱/۸ جام جهانی به رقابت با آرژانتین لیونل مسی پرداخت. نمایش‌های کند در مرحله گروهی، باعث شد که تیم فرانسه در مقابل آرژانتین، نمایشی شگفت‌انگیز را ارایه دهد. کیلیان مباپه فرصتی را از دست نداد و با شتاب بی‌وقفه به حریفان خود مقابله کرد.

پس از حرکت ۵۰ متری، او در داخل جعبه پنالتی پس از برخورد با مارکوس روخو به زمین می‌افتد. با تشکیل پنالتی توسط آنتوان گریزمان، فرانسه با نتیجه ۱-۰ رهبری می‌کند. با تلاطم، تیم فرانسه مشاهده کرد که آرژانتین در ابتدای نیمه دوم نتیجه را به دست می‌آورد. با این حال، پس از گل شگفت‌انگیز پاورد، دو تیم با نتیجه ۲-۲ ایستادند

در این لحظه، مبپه به دنبال گل دیگری بود. این مهاجم ۱۹ ساله در چهار دقیقه دو گل به ثمر رساند و کاملاً روحیه آرژانتینی ها را بهم زد. با وجود گل دیره‌ی آگوئرو، تیم ملی فرانسه ادامه مسابقات را با پیروزی ادامه دادند.

۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ – فرانسه در برابر کرواسی ۴-۲
این فینال جام جهانی است و مبپه در آن، به عنوان مرکز توجه، شناخته می‌شود. پس از حذف اروگوئه و بلژیک، تیم ملی فرانسه در فینال با کرواسی روبرو شد. پس از نیمه اول پیچیده با نتیجه ۲-۱، نیمه دوم نتیجه مسابقه را برای فرانسه تأیید کرد.

با دو گل در شش دقیقه، فرانسه تیم ملی کرواسی را شگفت‌زده کرد. ابتدا پل پوگبا گلی را به ثمر رساند و سپس در دقیقه ۶۵، مبپه با یک شوت از خارج جعبه، گل دیگری به ثمر رساند. تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی شد.

۷ اکتبر ۲۰۱۸ – پی‌اس‌جی در برابر المپیک لیون ۵-۰
پس از انتقال به پاری‌سن ژرمن در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱۹۲ میلیون دلار، کیلیان مبپه فرصتی را از دست نداد تا در باشگاه پاریسی به ریتم خود برسد. در یک حمله که از نیمار، ادینسون کاوانی و آنخل دی ماریا تشکیل شده بود، مهاجم فرانسوی شروع به درخشش کرد.

پوکر در ۱۳ دقیقه
پی‌اس‌جی در صدر جدول بود و کیلیان مبپه با تمایل به گلزنی در برابر حریفان لیونی خود، در دقیقه ۶۰ با شوالیه خود شروع به نمایش دادن بازی‌هایش کرد. در ۱۵ دقیقه، مبپه چهار گل را به ثمر رسانده و جوان‌ترین بازیکن فرانسوی شد که در یک بازی چهار گل زده است.

۱۶ فوریه ۲۰۲۱ – بارسلونا در برابر پی‌اس‌جی – ۱-۴
چهار سال پس از بازگشت مشهور، پی‌اس‌جی در مرحله ۱/۸ لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا روبرو شد. در کمپ نو، پاری‌سن‌ژرمن به بدون نیمار جونیور و با حضور کیلیان مبپه، مائورو ایکاردی و موئیس کین به مبارزه پرداختند. با وجود تغییرات در ترکیب تیم، پاریسی‌ها برای انتقام به میدان رفتند.

منبع : MSN

 

 

جواد نکونام

جواد نکونام سرمربی استقلال شد

دلایل مسی برای انتخاب اینتر میامی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا