جواد نکونام سرمربی استقلال شد

سه‌شنبه 30 خرداد 1402 ورزشی
جواد نکونام

 سرمربی جدید استقلال  مشخص شد

روزهای سردرگمی و بلاتکلیفی تیم استقلال به سر رسید. پس از پشت سر گذاشته شدن تک تک وعده‌های مدیران باشگاه و عملی نشدن قول‌های آنان برای انتخاب سرمربی جدید، سرانجام گره این کلاف سر در گم باز شد و آبی‌ها سرمربی جدید خود را معرفی کردند:

مدیران استقلال برای انتخاب سرمربی جدید خود به جمع بندی رسیدند و جواد نکونام سکان هدایت آبی‌ها را در دست گرفت.

پس از جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال، مدیران باشگاه برای انتخاب جانشین سرمربی پرتغالی، به مذاکره با گزینه‌های مختلف پرداختند و در این میان، رزومه چند سرمربی خارجی نیز مورد بررسی قرار گرفت و چهار گزینه ایرانی نیز در میان کاندیداهای مربیگری حضور داشتند.

جواد نکونام سرمربی استقلال شد

در نهایت و پس از جمع بندی نهایی، حجت کریمی و دیگر مدیران باشگاه و اعضای کمیته فنی، روی انتخاب جواد نکونام به جمع بندی نهایی رسیدند و این سرمربی جوان که تابستان گذشته نیز به نیمکت آبی‌ها نزدیک شده بود، هدایت استقلال در لیگ بیست و سوم را برعهده گرفت.

نکونام کار مربیگری را از تیم خونه به خونه بابل آغاز کرد و در میانه‌های فصل راهی نساجی شد و توانست این تیم را برای نخستین بار، به لیگ برتر برساند. او سپس به عنوان سرمربی فولاد انتخاب شد و طی دو مقطع حضور در این تیم، یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام را به دست آورد.

این سرمربی 42 ساله در دوران بازی نیز سابقه حضور در جمع آبی‌ها را دارد و در سال 1391 و علی‌رغم وجود پیشنهادهای مالی خوب به ایران و استقلال آمد. او در نخستین فصل حضورش به همراه استقلال، قهرمان لیگ برتر شد و توانست به همراه این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. نکونام در 44 بازی برای استقلال 8 بار گلزنی کرد و در فصل نقل و انتقالات سال 93 بار دیگر فوتبال ایران را ترک کرد.

گل‌های شگفت‌انگیز‌ترین زلاتان ابراهیموویچ

کیلیان مباپه با استعداد خود دنیا را شگفت‌زده کرد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا