کوکی شکر قهوه ای

سه‌شنبه 9 آذر 1400 آشپزی

از این کوکی شکر قهوه ای سبک و کم کالری درست کنید و عصرهای پاییزی تان را با آن شیرینی تر کنید.

مواد لازم کوکی شکر قهوه ای:

  • آرد: 220 گرم
  • پودر جوز هندی (جوز هندی رنده شده): 1 ق چ
  • دارچین: یک دوم ق چ
  • بیکینگ سودا: یک دوم ق چ
  • نمک: یک دوم ق چ
  • شکر قهوه ای: 155 گرم
  • شکر سفید: 60 گرم
  • کره: 120 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • شیره درخت افرا (maplesyrup): یک و یک دوم ق چ
  • وانیل مایع: 1 ق چ

 

کوکی شکر قهوه ای

کوکی شکر قهوه ای

طرز تهیه:

1. فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کف سینی فر را کاغذ بیندازید. در کاسه ای مواد خشک یعنی آرد و پودر جوز هندی و دارچین و بیکینگ سودا و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و الک کنید.

2. در کاسه ای دیگر کره (به دمای محیط رسیده) و شکر سفید و شکر قهوه ای را توسط همزن برقی بزنید تا کرمی و سبک شود. سپس تخم مرغ و شیره درخت افراد و وانیل مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

3. در نهایت مواد خشک را اضافه کرده تا خمیر لطیفی به دست آید. از خمیر به اندازه یک قاشق چایخوری بردارید و بین دو کف دست آن را گرد کنید و به فواصل مشخص بر روی کاغذ روغنی قرار دهید.

4. سینی فر را به مدت 8 تا 10 دقیقه درون فر قرار دهید تا کوکی ها بپزد. توجه داشته باشید که بعد از خارج کردن سینی فر اقدام به جداسازی کوکی ها نکنید و اجازه دهید تا آنها کاملا خنک شوند.

5. می توانید در صورت مایل 2 قاشق چایخوری شکر قهوه ای و 1 قاشق چایخوری شکر سفید و یک چهارم قاشق چای خوری پودر جوز هندی را با هم ترکیب کرده و بعد از پخت مقداری از این مخلوط را به عنوان تاپینگ بر روی کوکی ها قرار دهید.

خواص شیره درخت افرا:

1. شربت افرا یکی از محبوب ترین شیرین کننده هایی است که امروزه استفاده می شود. این 100 درصد شیرین کننده طبیعی است. درست مثل عسل، و مغذی تر از قند است.

2. شربت افراد شبیه به شکر است با همان میزان کالری با این تفاوت که این شربت منبع منگنز (13 گرم) و همچنین روی (13 گرم) نیز می باشد. در مقایسه با عسل، شربت افراد 15 برابر کلسیم بیشتری دارد.

3. شربت افرا دارای خواص ایمنی- تقویت و آنتی اکسیدان ها است، هضم گوارش را آسان می کند.

4. مطالعه نشان داد که اضافه کردن شربت افرا به غلات و یا بلغور جو دوسر به التهاب سرطان، پوکی استخوان و آلزایمر کمک کند. شربت افرا دارای پلی فنل است که ترکیبات گیاهی دارد و آنتی اکسیدان است.

5. شربت افرا حاوی مواد معدنی ضروری مانند روی و منگنز، که می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند. روی از سلول های سفید خون مراقبت کرده، برای دفاع از بدن در برابر عفونت ضروری است. منگنز سلول ها را از التهاب و آسیب محافظت می کند.

6. در شمال آمریکا از شربت افرا در تهیه شیرینی هایی مانند پن کیک، شیرینی وافل و تست فرانسوی استفاده می شود. این شربت همچنین برای طعم دهی به بسیاری از غذاها مانند بستنی، غلات گرم، میوه های تازه و سوسیس ها اضافه می شود.

7. همین طور به عنوان شیرین کننده برای گرانولا، سس سیب، لوبیای پخته، آب نبات، کیک ها، پای ها، نان ها، چای و قهوه استفاده می شود.

8. هنگام خرید، شربت افرای خالص بخرید.

میان وعده های خوشمزه برای لاغری

پاستا با تن ماهی

نودل چینی

نودل چینی؛ یک غذای فوری و تمام عیار

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا