کشتی ساحلی جایگزین کشتی فرنگی در المپیک 2022 شد

یکشنبه 1 تیر 1399 ورزشی
کشتی ساحلی جایگزین کشتی فرنگی در المپیک 2022 شد

کشتی فرنگی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ حذف شد . در پی این تصمیم و با حذف کشتی فرنگی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ جوانان، کشتی ساحلی جایگزین این رشته گردید .

به نقل از فدراسیون کشتی، بازی‌های المپیک جوانان در سال ۲۰۲۲ در حالی به میزبانی شهر داکار سنگال برگزار خواهد شد که در برنامه این رویداد بین المللی، از کشتی فرنگی خبری نیست.

بر این اساس در تقویم اعلامی این مسابقات کشتی در دو رشته کشتی آزاد (پنج وزن) و کشتی ساحلی (۴ وزن) برگزار خواهد شد.

کشتی فرنگی:

یکی از سبک‌های ورزش کشتی است که در سدهٔ نوزده  میلادی در فرانسه ابداع شد .ونام آن را کشتی یونانی – رومی گذاشتند ، چراکه کشتی یونانی‌ها و رومی‌های قدیم بیشتر به کشتی آزاد شباهت داشت.

در کشتی فرنگی استفاده از پا برای به زمین زدن حریف وهمچنین  گرفتن پائین کمر ممنوع است و بقیه مقررات آن مشابه کشتی آزاد دیگر سبک المپیکی کشتی می باشد . این رشته در تمام ادوار المپیک به جز المپیک ۱۹۰۰ پاریس و المپیک ۱۹۰۴ لس آنجلس برگزار شده‌است. کشتی فرنگی در المپیک فقط در بخش مردان برگزار می‌شود.ولی در المپیک 2022 هم بر اساس اعلام فدراسیون کشتی خبری از برگزاری این سبک نمی باشد .

 بر اساس قانون و  مقررات بین‌المللی در این رشته ورزشی  هرگونه گرفتن، ضربه زدن و پرتاب کردن ملایم حریف مجاز است. اما هر نوع گرفتنی که زندگی یا سلامتی اعضای حریف را به خطر بیندازد مانند گرفتن گلو ممنوع است. همچنین استفاده از لگد، مشت، کله زدن و گرفتن دوبنده ممنوع است.

عکس های جالب و دیدنی جشن یوگا در سراسر جهان

سردار آزمون

باشگاه آرسنال انگلیس به دنبال خرید سردار آزمون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا