قیمت گذاری پروژه های سئو از نگاه نشونت (نکات مهم از برآورد هزینه سئو)

یکشنبه 12 تیر 1401 بازار

اگر در حال طراحی سایت سئو شده هستید، همیشه با چالشی به نام قیمت گذاری پروژه سئو روبرو بوده اید. این چالش عجیب و جدید نیست و مدت هاست که به دلیل روش های متفاوت محاسبه هزینه های سئو، کارشناسان سئو لیست قیمت های متفاوتی را ارائه می کردند. در این مقاله می خواهیم بدانیم هزینه های سئو چقدر معقول و غیرمنطقی است و تمام روش هایی که می توانید یک پروژه مبتنی بر سئو را قیمت گذاری کنید را بررسی می کنیم. اگر احساس می کنید نیاز به مشاوره بیشتری دارید کافیست به وب سایت نشونت مراجعه کنید.

چرا به سئو سایت خود نیاز دارید؟

ما فکر نمی کنیم نیازی به صحبت در این مورد باشد. زیرا هنگام بازدید از این نوشته، احتمالاً از اهمیت سئو برای رشد تجارت خود آگاه هستید. اگر می خواهید در مورد سئو بیشتر بدانید و بفهمید چرا اینقدر مهم است، کافی است به نوشته صفحه اول گوگل با سئو در سایت نشونت به آدرس https://neshoonet.ir/seo/ بروید و توضیحات را بخوانید.

روش قیمت گذاری پروژه سئو

سایت ها امکانات مختلفی دارند. داشتن ماهیت متفاوت به ما این امکان را می دهد که اهداف متفاوتی برای سئو وب سایت داشته باشیم. این اهداف متفاوت منجر به روش های متفاوتی برای مقایسه قیمت سئو می شود. ما سعی می کنیم روش های کلی را بر اساس آن فرآیندهای سئو طراحی کنیم و نحوه قیمت گذاری هر روش را توضیح دهیم.

 

هزینه سئو را بر اساس کلمات کلیدی محاسبه کنید

همه ما می دانیم که سئو بر اساس کلمات کلیدی است. در واقع این کلمات کلیدی و رقابت آنها سئو را لذت بخش و شیرین می کند. یکی از روش های قیمت گذاری پروژه های سئو بر اساس هر کلمه است. یعنی ابتدا کلیدواژه های مورد نظر برای سایت ترسیم می شود و رقابت برای هر کلمه محاسبه می شود و در نهایت قیمتی محاسبه می شود و برای هر کلمه (یا گروهی از کلمات هم خانواده) قیمت پرداخت می شود تا کلمه به رتبه هدف مشخصی برسد.
به عنوان مثال، فرض کنید کلمه “x” رقابت سبک و متوسطی به قصد رسیدن به 5 پیوند اول صفحه اول دارد. در این مورد، چیزی که به این کلمه ارزش می دهد و برایش یک امتیاز خواهد بود این است:

  • عمر سایت (عمر فعالیت ملاک است نه عمر دامنه)
  • وضعیت فعلی کلمه
  • وضعیت محتوای صفحه مرتبط با این کلمه
  • وضعیت صفحه مرتبط با این کلمه از نظر فنی
  • وضعیت سئوی خارجی صفحه مرتبط با این کلمه
  • وضعیت کلی وب سایت از نظر محتوا
  • وضعیت کلی سایت از نظر فنی
  • سلامت کلی سایت از نظر سئوی خارجی و برندسازی
  • و خیلی از عوامل ریز و درشت دیگر…

در واقع ما برای کلمه کلیدی x (یعنی رسیدن به 5 لینک اول) هدف تعیین کرده ایم و چیزی که باعث می شود قیمت گذاری سئوی این کلمه خوب باشد این است که چگونه سئو سایت را با دقت و درستی تحلیل کنیم. شاید دلیل قیمت های متفاوت ارائه شده عدم آگاهی کافی از روند سئو سایت باشد که باعث می شود برخی همکاران قیمت های بسیار پایین و برخی قیمت های عجیب و باورنکردنی ارائه دهند. در برخی موارد همکاران و کارشناسان سئو بدون تحلیل زیاد قیمت گذاری سئو را ارائه می دهند که بسیار اشتباه است. زیرا در اواسط پروژه متوجه می شوند که تحلیل کافی ندارند و قادر به دستیابی به هدف نیستند یا خیلی طول می کشد یا ممکن است برای کلمه کلیدی هر چقدر هم هزینه کنند هیچ رتبه ای نداشته باشند.

قیمت سئو بر اساس کلمات کلیدی تضمینی است؟

با قیمت گذاری سئو بر اساس کلمات کلیدی، درصدی از قیمت تعیین شده معمولاً از قبل به دست می آید و مابقی یا در بازه های زمانی مختلف یا در شرایط دیگر (مثلاً زمانی که کلمه کلیدی به رتبه بندی هدف می رسد) به دست می آید. این مساله به توافقات طرفین وابسته است، نه مسائلی که باید به دقت مورد توجه ما قرار گیرد، بلکه در هر پروژه می تواند متفاوت باشد.

بهتر است در نظر داشته باشید که چیزی به نام سئو تضمینی وجود ندارد و بنابراین ممکن است برخی از پروژه های سئو به نتیجه دلخواه نرسند. در چنین مواقعی باید در ابتدای پروژه به تفصیل توافقات لازم صورت گیرد که در صورت عدم دستیابی به هدف، برای پرداخت هزینه ها و یا بازپرداخت هزینه ها چه باید کرد. فرآیند سئو مستلزم هزینه های مالی و زمانی است، در صورت عدم تحقق هدف، توصیه می کنیم در حین انجام پروژه سئو، پیش پرداخت (پیش دریافت) هزینه را بپردازید (دریافت کنید).

معمولا زمانی که پروژه های سئو بر اساس کلمات کلیدی هستند، نباید به طور همزمان کمتر از 5 کلمه (تقریبا) در حال کار باشند و روی آن ها تمرکز شود. البته این عدد نسبی است و به صفحه هدف، تعداد کل صفحات صفحه، وضعیت فعلی صفحات و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. اما اگر سئو سایت جدیدی را می خواهید شروع کنید، چندین صفحه از سایت جدید را برای سئو امتحان کنید و فقط روی یک صفحه تمرکز نکنید.

قیمت گذاری سئو بر اساس ترافیک (کلیک)

به این ترتیب سئو در سایت تا زمانی که سایت به مقدار مشخصی از کلیک روزانه، هفتگی یا ماهانه برسد ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال اگر تعداد بازدیدها به 20000 در ماه برسد، هدف گذاری می شود تا بتوان پروژه را تکمیل شده تلقی کرد. در این حالت معمولاً هزینه دوره ای ماهانه تعیین می شود و زمان تقریبی برای رسیدن به هدف حاصل می شود. هر چه جلوتر می رویم طبیعتاً به این نتیجه می رسیم که دادن ضمانت های زمانی غیرمنطقی و غیر عاقلانه است. این روش برای سایت های مجله و سایت های محتوایی بیشتر استفاده می شود. به عبارت دیگر، سایت هایی که وظیفه اصلی آن ها انتشار اطلاعات و محتوای عمومی یا خصوصی در حوزه کاری خودشان است.

کار کارشناسان سئو محاسبه ظرفیت و پتانسیل تقریبی سایت ها برای دریافت تعداد بازدید است. یعنی باید تعداد بازدیدها تخمین زده شود تا سایت بتواند به این حد هدف برسد. این بستگی به تعداد کلمات کلیدی هدفمند بازدید شده در منطقه و میزان رقابت و بسیاری موارد دیگر دارد.

قرارداد ماهانه سئو

در این صورت فرآیند سئو سایت می تواند به صورت دائمی و بدون محدودیت اتفاق بیفتد. البته، صرفاً بدون محدودیت به این معنا نیست که هر چه صفحه در سایت است قرار است به رتبه یک برسند. در این حالت، یک صفحه یا چند صفحه به عنوان صفحه اصلی و دیگری صفحه فرعی در نظر گرفته می شود.

مبنای تعیین زمان اتمام پروژه، ورود صفحات هدف با کلمات کلیدی هدفمند در مقیاس های هدفمند است. این صفحات ممکن است در عرض 3 ماه به هدف مورد نظر شما برسند یا به هدف رسیدنشان ممکن است بیش از 1 سال طول بکشد. حتی این احتمال وجود دارد که درصدی از صفحات مورد نظر به نتیجه مطلوب نرسد که طبیعی است. روش قیمت گذاری سئو در این حالت معمولا به صورت دوره ای و ماهانه انجام می شود.

هزینه های سئو خارجی، داخلی و فنی

روش هایی که تاکنون توضیح داده شد کلی بوده و شامل سئو خارجی، داخلی و فنی می باشد. یعنی کارفرما نیازی به انجام فعالیت خاصی ندارد و تمامی فعالیت ها توسط کارشناس سئو یا همان مجری سئو انجام می شود. گاهی اوقات پروژه های سئو به بخش های مختلفی تقسیم می شوند و هر بخش به طور جداگانه برون سپاری می شود. به عنوان مثال، تنها یک پروژه سئو خارجی و لینک بیلدینگ (مانند فرآیندهای خرید بک لینک دائمی از https://neshoonet.ir) را می توان به یک سئوکار ماهر برون سپاری کرد و بقیه را می توان توسط کارفرما (یا سئوکار دیگر) مدیریت کرد. این موارد می تواند خرید رپورتاژ آگهی ارزان در neshoonet.ir یا هر مورد دیگری نیز باشد. در این موارد معمولا هزینه ها بر اساس میزان کار تعیین می شود. به عنوان مثال در مورد لینک بیلدینگ، تعداد لینک ها، نوع لینک ها، نحوه اجرای آنها و … می تواند روی هزینه تاثیر بگذارد. همین امر در مورد سئو داخلی و فنی نیز صدق می کند.

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که سئو مطابق با شرایط و ضوابط هر پروژه اجرا شود، در صورتی که مدیر پروژه سئو به طور کامل آن را کنترل نکند و پروژه تماما در اختیار یک مجری نباشد، دادن یا دریافت گارانتی کاملاً اشتباه است. چرا که یک قسمت ممکن است درست و قسمت دیگر اشتباه انجام شود و اقدامات سئو ناقص بوده و دستیابی به نتایج مطلوب غیرممکن شود. بنابراین وقتی بخش های مختلف برونسپاری می شود، کنترل روی پروژه باید دقیقتر انجام شود تا دستیابی به هدف راحتتر انجام شود.

امیدواریم توانسته باشیم روش های پرداخت برای پروژه های سئو را بررسی کنیم. اگر ایده ای برای مقایسه هزینه سئو دارید، خوشحال می شویم آن را از طریق راه های ارتباطی موجود در https://neshoonet.ir یا شماره های تماس 09114934623 و 01391012617 با ما در میان بگذارید.

زنان محدودیت شغلی ندارند !!

عوارض عصب کشی دندان و روش های جایگزین کردن آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا