پنج ذهنیت اشتباه و یک حقیقت بزرگ در مورد کارآفرینی – موفقیت

یکشنبه 22 اسفند 1395 موفقیت

کارآفرینی،ذهنیت اشتباه

در اینجا پنج ذهنیت اشتباه معمول و یک حقیقت واقعا بزرگ را که باید قبل از شروع به کارآفرینی بدانید، ذکر کرده‎ایم.

1. شما باید کاری را که دوست دارید بیشتر انجام دهید

همه فکر می‎کنند که باید کاری را که به آن علاقه دارند، در هنگام راه‎اندازی کسب و کار بیشتر انجام دهند. اشتباه است. زمانی که شما یک کسب‎وکار راه می‎اندازید، باید کارهای بسیار زیادی را انجام دهید و به آن‎ها نظارت داشته باشید؛ از بازاریابی گرفته تا حسابداری و خدمات کارمندان و مشتری و… در پایان روز می‎بینید که واقعا زمان کم‎تری را به چیزی که دوست دارید اختصاص داده‎اید. حرفه شما به عنوان یک کارآفرین انجام منحصر یک کار نیست، بلکه گرداندن کسب‎وکار است.

بنابراین، اگر دوست دارید که کلاه‎های متعددی بر سر بگذارید و از ایده مدیریت تمام جوانب کسب‎وکار نیز هیجان‎زده شده‎اید، علاوه بر آن فکر می‎کنید که این گزینه مناسبی برای مهارت‎ها و تجارب شماست، در مسیر درستی قدم بر می‎دارید. در غیر این صورت با احتیاط عمل کنید.

2. شما باید رییس خودتان باشید.

زمانی که شما شغلی دارید، افراد زیادی روی آن‎چه شما در ازایش حقوق می‎گیرید، ساعات کاری‎تان، همکاران‎تان و دیگر تصمیمات حرفه‎ای تاثیرگذار هستند. زمانی که شما رییس هستید، تعداد روسای خود را افزایش داده‎اید؛ چون تک‎تک مشتریان روی شما کنترل دارند. اکنون شما باید به صدها و شاید هزاران نفر از مردم گزارش کار بدهید؛ مردمی که روی آن‎چه شما در ازایش پول دریافت می‎کنید و ساعات کاری‎تان کنترل دارند.

و اگر شما وام‎دهنده‎ها، سرمایه‎گذارها، صاحب‎خانه یا شرکت شعبه‎دهنده داشته باشید، تحت کنترل آن‎ها نیز خواهید بود. شما اکنون حتی باید به افراد بیشتری گزارش بدهید.

3. کسب‎وکار در مورد شماست

ما محصولات و خدمات بیشتری از چیزیکه می‎خواهیم یا احتیاج داریم در دسترس داریم. این موضوع چشم‎انداز کارآفرینی را نسبت به ۵۰ سال گذشته متفاوت کرده است. اگر خللی در بازار وجود دارد که مشتریان برای حل آن ناامید شده‎اند و مایلند در ازای آن پول بپردازند، آن موضوع دلیل خوبی برای شروع یک کسب‎وکار خواهد بود.

به یاد داشته باشید، ری کروک به دلیل بی‎حوصلگی یا نارضایتی از خود توسعه مک‎دونالد را ادامه نداد. او این کار را انجام داد تا به نیاز مشتریان رسیدگی کند. اگر می‎خواهید کاری در مورد خودتان انجام دهید، به دنبال تفریحی بگردید یا شغلی برای خود ایجاد کنید، اما کسب وکاری را آغاز نکنید. کسب‎وکارهای موفق کاملا به معنای رسیدگی به نیازهای مشتریان هستند.

4. آسان است

دلیلی وجود دارد که کلمه «برنامه» همیشه به همراه «به سرعت پولدار شوید» می‎آید. زمان زیادی نیاز است که کسب‎وکاری ایجاد شود؛ گاهی حتی سه سال یا بیشتر طول می‎کشد تا کسب‎وکاری ریشه دار شود. مالکیت کسب‎وکار گلوله‎ای جادویی به سوی امنیت مالی نیست. شما باید خود را برای حضور طولانی مدت در آن آماده کنید.

5. «شما می‎توانید» هم‎معنای «شما باید» است

تنها این که شما می‎توانید کاری را انجام دهید دلیل بر آن نمی‎شود که شما باید آن کار را انجام دهید و در آن موفق شوید. باید آن کار با توجه به اهداف، شرایط و موقعیت‎تان بهترین انتخاب شما محسوب شود. شما باید به نتایج آن موقعیت بنگرید و ببینید که آیا به خطراتش، چه مالی و چه کیفی، می‎ارزد یا خیر.

بسیاری از مردم در ازای موقعیتی که در آن پول کمتر یا برابر به دست می‎آورند، ساعات بیشتری کاری می‎کنند و استرس بیشتری دارند، حقوقشان را معامله می‎کنند و پس‎اندازشان را به خطر می‎اندازند. چنین کسب‎وکاری را گیج‎کننده می‎نامند. گیج نشوید. مطمئن شوید که این مبادله خطر-پاداش برای‎تان مفهومی در بر داشته باشد و شما موقعیت آن را دارید که به نسبت شرایط فعلی یا دیگر شرایط در دسترس خودتان به طور قابل توجهی پیشرفت کنید.

و یک حقیقت واقعا بزرگ: قانون «۳».

من این‎گونه تقلب می‎کنم (سه حقیقت را در قالب یک حقیقت ارائه می‎دهم)اما با من همراه شوید. این چیزی‎ست که می‎توانید به خاطر بسپارید: هر چیزی که سه برابر زمان بیشتری بطلبد تا کامل شود (قراردادهای قانونی، داشتن درآمد، بالا آوردن وب‎سایت و هر کار دیگری)، سه برابر هزینه بیشتر نسبت به سرمایه‎تان خواهد داشت و از آن‎چه انتظار داشتید سه برابر دشوارتر است.

حتی اگر فکر می‎کنید که محافظه‎کار یا واقع‎گرا هستید، شاید زمان، پول و تلاش مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت در یک کسب‎وکار را دست کم گرفته باشید.

کارآفرینی به خاطر پذیرفتن چالش نیست، بنابراین مطمئن شوید که با چشمانی کاملا باز پیش می‎روید و چیزی را که قرار است انجام دهید با واقع‎گرایی بررسی کنید.

منبع :وب سایت پنجره خلاقیت

منبع : ایران مطلب

کارآموزی و نکاتی که باید در این دوران رعایت کنید - موفقیت

ابرثروتمندان چطور زندگی می‌کنند؟ - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا