نحوه درست کردن پاستا پنه آلفردو

جمعه 6 اسفند 1400 آشپزی

نحوه درست کردن پاستا پنه آلفردو:

پاستا پنه آلفردو یکی از این غذاهاست که هم یک شام سریع و خوشمزه برای مهمان‌های سرزده است و هم گزینه‌ی خوبی برای یک وعده‌ی یک یا دو نفره. آماده کردن سس آلفردو بسیار ساده است

 آشپزخانه دایان:پنه مرغ با سس آلفردو را یک غذای محبوب است ،سس آلفردو یکی از محبوب ترین سس‌های ایتالیایی است و به صورت های مختلفی تهیه می‌شود که مواد اصلی آن  شامل پنیر، سیر، خامه و شیر است.

هنگامی که با  پاستا آلفردو، قارچ، مرغ یا سبزیجات را به این سس اضافه کنید،یک طعم شگفت‌انگیز را تجربه خواهید کرد.

پاستا پنه آلفردو

پاستا پنه آلفردو

 

مواد لازم پاستا پنه آلفردو:

  • قارچ ورقه شده: ۳۰۰ گرم
  • سیر: ۳ حبه بزرگ
  • پاستا پنه: ۲۰۰ گرم
  • فیله مرغ خرد شده: ۲۰۰ الی ۳۰۰ گرم
  • پنیر پارمزان: ۱۰۰ گرم
  • شیر: ۳۰۰ میلی‌لیتر
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

برای تهیه سس آلفردو:

سیر له شده یا رنده شده را برای مدت کوتاهی در روغن باقی مانده در تابه تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و کمی تغییر رنگ دهد.

در این لحظه خامه را در شیر حل و به سیر‌های تفت داده شده اضافه کنید. حرارت شعله را کم و صبر کنید تا ترکیب شیر و خامه شروع به جوشیدن کند.

بعد از این که مخلوط شیر، خامه و سیر چند قل جوشید، به آرامی پنیر پارمزان را به همراه نمک و فلفل سیاه را به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا به آرامی شروع به جوشیدن کند.

 

پاستا پنه آلفردو

پاستا پنه آلفردو

 

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

1. در یک تابه‌ی بزرگ، قارچ‌های خرد شده را با استفاده از نیمی از کره و یک قاشق روغن تفت دهید تا کمی طلائی شوند. دقت کنید که قارچ را همیشه با حرارت بالا تفت دهید و هم بزنید؛ قارچ آب درون‌بافتی زیادی دارد و حرارت بالا از آب انداختن آن جلوگیری می‌کند.

2. قارچ‌ها را پس از رنگ گرفتن از تابه خارج کنید. فیله‌ی مرغ خرد شده را با مابقی کره به تابه اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید. تفت دادن مرغ با حرارت بالا از آب انداختن مرغ جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد که مرغ آب‌دار و نرم باقی بماند. مرغ‌ها ار از تابه خارج کنید و

3. فیله‌های مرغ و قارچ تفت داده شده را به سس اضافه کنید تا سس آلفردو حاضر شود.

4.در این حین به سراغ پاستا‌ها بروید. در یک قابلمه آب را به همراه کمی نمک و روغن جوش بیاورید و سپس پاستای پنه را به آن اضافه کنید و طبق زمان نوشته شده روی بسته‌بندی (یا حداقل برای ۷ دقیقه) بپزید. دقت کنید که زمان در این مرحله بسیار مهم است. پس از این که پاستا‌ها نرم شدند آن‌ها را از آب خارج و آبکش کنید. می‌توانید کمی آب خنک روی آن‌ها بریزید و آن‌ها را تکان دهید تا آب اضافی از آب‌کش خارج شود.

5. در نهایت پاستا‌ها را به سس آلفردو اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد پاستا‌ها برود. می‌توانید پنه آلفردو را با کمی جعفری تازه و گوجه فرنگی گیلاسی سرو کنید.

طرز تهیه بورک ترکی

طرز تهیه بورک ترکی

مینی چیز کیک

چیز کیک/ طرز تهیه مینی چیز کیک لذیذ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا