دستور پخت هونکاربیندی غذای لاکچری ترکیه ای

سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1399 آشپزی
غذای فرنگی

 

مواد لازم برای تهیه این غذای فرنگی

– ۷۵۰ گرم گوشت قرمز با کیفیت

– ۴ فنجان بادمجان کباب شده روی آتش یا کنسرو بادمجان دودی

– ۳ قاشق غذاخوری پر کره

– ۲ قاشق غذاخوری آرد

– ۳ تا ۴ فنجان شیر

– یک سوم فنجان پنیر کشار ترکی یا پنیر رومانو ایتالیایی رنده شده

– ۱ عدد پیاز (رنده شده)

– ۱ عدد گوجه فرنگی (رنده شده)

– ۱ قاشق چایخوری نمک

– یک دوم قاشق چایخوری فلفل

– یک دوم قاشق چایخوری شکر

– ۱ قاشق چایخوری نمک

– فلفل سفید تازه رنده شده جهت طعم دهی

طرز تهیه:

۱. آب اضافی پیاز رنده شده را بگیرید و آن را همراه با گوشت و گوجه‌ی رنده شده در یک قابلمه‌ی دربسته بریزید. نمک، فلفل، و شکر را اضافه کنید. مواد را تا زمانی که خوب ترکیب شوند هم بزنید.

۲. مخلوط را روی حرارت بالا بگذارید، سپس حرارت را کم کنید و روی ظرف را بپوشانید. بگذارید گوشت خیلی آرام بجوشد، گاهگاهی هم بزنید تا حیلی ترد شود و گوجه فرنگی و پیاز به یک سس غلیظ تبدیل شوند. حدودا یک دقیقه.

۳. در حالی که گوشت می‌پزد، کوبیده‌ی بادمجان را آماده کنید. اگر از بادمجان تازه استفاده می‌کنید، آن‌ها را کباب کنید و گوشتش را جدا نمایید.

۴. اگر از بادمجان شیشه‌ای استفاده می‌کنید، آب آن را خشک کنید و با کمی آب آن را تمیز کنید. گوشت بادمجان را در یک صافی فشار بدهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

۵. کره را در یک تابه‌ی گود بزرگ آب کنید. آرد را اضافه کنید و یک یا دو دقیقه هم بزنید تا آرد بسوزد. شیر را اضافه نمایید و با همزن بزنید تا سس بشامل نرمی به وجود بیاید.

۶. نمک، فلفل، و سیر را اضافه کنید و روی حرارت کم به زدن ادامه بدهید. اجازه ندهید مخلوط به جوش بیاید. بادمجان و پنیر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که مخلوطی صاف و نرم داشته باشید که هیچ تکه‌ی بادمجانی در آن نباشد.

۷. گرما را به پایین‌ترین حد ممکن بیاورید، روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید کم کم به مدت ۵ دقیقه حباب کند. وقتی کوبیده ی بادمجان آماده شد، برای بار آخر نیز آن را هم بزنید. بعد ته ظرف غذای‌تان را به صورت یک دست از این کوبیده (خمیر) بمالید.

۸. تاس کباب داغ را روی خمیر و در مرکز ظرف بگذارید، و اجازه دهید تمام گوشت را احاطه کند. روی آن را با جوانه‌های رزماری تازه تزئین و سپس سرو نمایید.

طرز تهیه کباب درباری (ثریایی)

طرز تهیه خمیر کروسان

نحوه پخت کروسان مرغ غذایی بسیار لذیذ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا