معرفی رمان بر باد رفته نوشته مارگارت میچل

پنج‌شنبه 24 آذر 1401 کتاب

مشخصات رمان بر باد رفته

نام کتاب :رمان بر باد رفته

نویسنده : مارگارت میچل

مترجم : الهام رحمانی

ناشر چاپی : انتشارات پر

سال انتشار : ۱۳۹۴

تعداد صفحات : ۱۱۰۴

خلاصه ای از کتاب بر باد رفته

بهار سال 1861 است و اسکارلت اوهارا دختر ناز پرورده و زیبای جنوبی در مزرعه بزرگ تارا در جورجیا زندگی می کند. او خواستگاران زیادی دارد اما عاشق اشلی ویلکز که از نجیب زادگان جنوبی می باشد است. اسکارلت با شنیدن خبر نامزدی اشلی با دختر ساده و نحیفی به نام ملانی همیلتون به شدت شوکه می شود و روز بعد به مزرعه ویلکز می رود تا از عشقش به اشلی بگوید. اشلی در جواب عشق اسکارلت، اعتراف می کند که او نیز آرزوی ازدواج با اسکارلت را داشته اما آن ها به دو دنیای متفاوت تعلق دارند در حالی که روحیه ملانی شباهت زیادی به اشلی دارد.

معرفی اسکارلت اوهارا

معرفی اسکارلت اوهارا

بیوگرافی نویسنده رمان بر باد رفته

مارگارت میچل نویسنده مشهور آمریکایی است که تنها با نوشتن رمان بر باد رفته به شهرت جهانی رسید.میچل نیز مانند اسکارلت (قهرمان کتاب بر باد رفته) در جورجیا متولد شده و اهل جنوب می باشد. او در سن 26 سالگی شروع به نوشتن کتاب بر باد رفته کرد و ده سال بعد آن را به چاپ رساند. مارگارت میچل در سن 48 سالگی و طی یک سانحه رانندگی از دنیا رفت.

تکه ای از کتاب بر باد رفته

اسکارلت در یک بعدازظهر آفتابی آوریل سال 1861 در سایه‌‌ی خنک ایوان تارا، مزرعه پدری‌اش، با استوارت و برنت تارلتون نشسته و منظره‌ای بسیار دلنشین خلق کرده بود.او پیراهن جدید ململ با دوازده یارد چین و حلقه‌های موج‌دار سبز گلدار و کفش‌های سبز پاشنه‌کوتاه مراکشی که پدرش به تازگی از آتلانتا برایش آورد را پوشیده بود.پیراهنش، کمر هفده اینچی‌اش را ظریف‌ و باریک نشان می‌داد و بالاتنه‌ی کاملاً تنگ پیراهن، سینه‌های بلوغ یافته شانزده سالگی‌اش را به خوبی نمایان می‌کرد. چین‌های دامنش خیلی دور و برش پخش نبود.

تصاویری از فیلم رمان برباد رفته

تصاویری از فیلم رمان برباد رفته

افتخارات کتاب بر باد رفته:

– برنده ی جایزه ی پولیتزر ادبی (1937)

– برنده ی جایزه ی کتاب ملی (1936)

– شناخته شده به عنوان یکی از بهترین رمان های عاشقانه ی آمریکایی توسط PBS

شخصیت های اصلی کتاب بر باد رفته

شخصیت های اصلی کتاب بر باد رفته

معرفی شخصیت های اصلی کتاب بر باد رفته

اسکارلت اوهارا: دختری زیبا رو که سال ها قبل از شروع جنگ های داخلی در مزارع تارا در جورجیا بزرگ شده است. او خودخواه، زیرک و مغرور است

رت باتلر: شوهر سوم اسکارلت، مردی ماجراجو و فرصت طلب و در عین حال جسور که در طول جنگ به احتکار مواد غذایی روی می آورد و بعد از جنگ به عنوان مردی ثروتمند در آتلانتا زندگی می کند.

اشلی ویلکز: وارث خوش تیپ، جوانمرد و شرافتمند مزارع نزدیک تارا که همواره اسکارلت را مسحور خود می کند. او بعد از جنگ روحیه غمگین و نا امیدی دارد و از ازدواج نکردن با اسکارلت احساس پشیمانی می کند.

ملانی همیلتون ویلکز: همسر ضعیف اما خوش قلب اشلی که مورد نفرت و حسادت اسکارلت قرار دارد اما پس از این که در طول جنگ داخلی دچار رنج های مشترک می شوند

کتاب بامداد خمار اثر فتانه حاج سیدجوادی

رمان الیور توئیست

معرفی رمان الیور توئیست اثر چارلز دیکنز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا