مثل استیو جابز بفروشید – موفقیت

شنبه 21 اسفند 1395 موفقیت
البته او را به عنوان یک فروشنده نمی‎شناسند بلکه به او می‎گویند: نابغه، متحول‎کننده، رهبر، شورشی، پیشرو، بانفوذ، درخشان و این لیست ادامه دارد. در این‎جا نکاتی چند از نحوه دستیابی او به این پیروزی و این‎که چگونه می‎توانید همچون استیو باشید، آورده شده است؛ به عنوان یک فروشنده و همچنین مدیر فروش.
 

استیو جابز،فروشندگی

نکته ۱: به تنهایی روی قیمت رقابت نکنید

هیچ کس تاکنون محصول اپل را به دلیل قیمت آن خریداری نکرده است. در واقع اپل از دیگر محصولات مشابه رقیب خود گران‎تر است. اما مردم اپل را به دلیل ارزش محصول خریداری می‎کنند و نه با توجه به هزینه‎ها. این درسی بزرگ برای شما نیز هست. با شرکت‎های رقیب خود در بازار، بر مبنای قیمت رقابت نکنید. به جای آن، روی ارزش رقابت کنید و کار بهتری ارائه دهید که نمایان‎گر ارزش محصول یا خدمات شما باشد؛ مثل دردی که درمان می‎کند و قول صادقانه‎ای که به انجام می‎رساند.

نکته ۲: مردم نمی‎دانند چه می‎خواهند تا وقتی که شما به آن‎ها نشان دهید.

این درست همان جایی‎ست که مشتریان  باید بدانند که چرا به محصول شما نیاز دارند. پس از آن بهترین طرفداران شما خواهند بود و در ارائه کلام به نفع شرکت و محصول‎تان فعال خواهند شد. وقتی آی‎فون به بازار آمد، هیچ کس منتظر آن نبود، اما اکنون هیچ کس نمی‎خواهد تنها کسی باشد که از محصولات آن استفاده نمی‎کند.محصول شما هم می‎تواند به همین صورت عمل کند، تنها اگر شما و نمایندگان فروش‎تان بشارت دادن و آموزش به مشتریان بازار را بر اساس دنیای بهتری که محصول و خدمات‎تان خلق می‎کند، بر عهده بگیرید.

نکته ۳: نمایشی بی‎نظیر خلق کنید.

من جابز را برترین سخنران راهنمای دوران خودمان در آمریکای شمالی می‎دانم. جیم ران، دو خطیب را از دوران قدیم توصیف کرده است. یکی از آنان سیسرو بوده و دیگری دموسینز. گفته شده که وقتی سیسرو سخن می‎گفته، دیگران مبهوت می‎شدند و اعتراف می‎کردند که چه سخنرانی درخشانی!
 
و وقتی دمویسینز سخنرانی می‎کرده مردم می‎گفتند: «بگذارید رژه برویم!» استیو جابز، همان دموسینز مدرن بود. وقتی که سخن می‎گفت، مردم می‎گفتند: «برویم از آن محصول بخریم!» برای تشویق شدن سخن نگویید. سخن بگویید که محرک عملی باشید.

بسیاری از سخنرانان برای فروش انتهای سالن سخنرانی می‎کنند. به دست آوردن چند صد هزار دلار پس از یک سخنرانی، روزی حماسی می‎آفریند.  استیو، پس از سخنرانی اش، میلیاردها دلار به دست می‎آورد. او تا این اندازه مهارت داشت. کتابی که اغلب برای تقویت مهارتهای عرضه به همگان توصیه می‎کنم «رازهای استیو جابز در معرفی محصول» نوشته کارمین گالو است.

معرفی و عرضه فروش شما تا چه اندازه خوب است؟

وقتی معرفی محصول استیو را مطالعه می‎کنید و سپس معرفی محصول خود را بررسی می‎کنید، آیا جایی برای پیشرفت مشاهده می‎کنید؟ اگر چنین است، فاصله را بردارید. پیشروی بزرگی در این کار وجود دارد.

نکته ۴: «تجربه خرید» ایجاد کنید

جابز نمی‎خواست فقط فروش داشته باشد. او می‎خواست تجربه‎ای کامل ارائه دهد. ببینید یک فروشگه اپل چگونه تنظیم شده تا تجربه کردن را تسهیل کند. ببینید محصول چگونه طراحی، بسته‎بندی، توزیع و پشتیبانی می‎شود. این تجربه‎ای خاص است که با دقت و ظرافت خلق شده است. به همین دلیل است که اپل توانسته است چنین طرفداران مشتاقی داشته باشد. شما چطور؟ آیا می‎خواهید فقط فروش داشته باشید یا دنبال تجربه‎ای کامل هستید؟

نکته ۵: از خطا نترسید

جابز در خط فکری «متفاوت فکر کن» زندگی می‎کرد. او همیشه می‎خواست به راهی خارج از جعبه فکر کند یا جعبه‎ای کاملا جدید بسازد که ایده‎هایی بسیار مهم و بزرگ در آن باشد. او می‎خواست چیزهای جدید را امتحان کند و شکست بخورد.

اپل را به خاطر خطاهایش به یاد نمی‎آورند، اما خطاهای بسیاری هم در آن وجود دارد. مثالی از خطاها عبارتند از: اپلIII، نیوتون، لیسا، پاورمک جی۴ و… اما جابز از شکست‎ها و تجربیاتش درس‎های آموزنده‎ای آموخت که موفقیت بعدی او را شکل دادند.

پس خودتان و تیم فروش تان، از شکست نترسید؛ آموختن از خطا راهی بزرگ برای رشد سریع است. زیگ زیگلار، به عنوان مدیر فروش موفقی دیگر می‎گوید: «انتظار بهترین‎ها را داشته باشید و خود را برای بدترین چیزها آماده کنید و روی آن‎چه پیش می‎آید سرمایه‎گذاری کنید.» بنابراین، همیشه و به طور مدام، به سرعت به سمت شکست بروید و تمامی آن خطاها، مهارت‎های شما را تقویت می‎کنند و شما را پالایش کرده است و از شما فردی مجرب می‎سازند.

به طور خلاصه:

        تنها بر سر قیمت رقابت نکنید.

        به مشتریان خود آموزش دهید که چرا به محصول شما نیاز دارند.

        معرفی و عرضه ای عالی داشته باشید.

        «تجربه خرید» ایجاد کنید.

        از خطا نترسید.

منبع : پنجره خلاقیت

منبع : ایران مطلب

5 نکته که نشان می‌دهد یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای خلاف می‌کند - موفقیت

پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟ - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا