بیوگرافی متیو داداریو بازیگر با استعداد آمریکایی

سه‌شنبه 10 مرداد 1402 بیوگرافی
متیو داداریو

چکیده ای از بیوگرافی متیو داداریو

نام : متیو کوئینسی داداریو(متیو داداریو)

متولد: ۱ اکتبر ۱۹۸۷ ‏(۳۵ سال)

محل تولد:نیویورک، ایالات متحده

ملیت: آمریکایی

پیشه: بازیگر

سال‌های فعالیت: ۲۰۱۲-اکنون

همسر: استر کیم (ا. ۲۰۱۷)

فرزندان: ۱

متیو داداریو

متیو داداریو کیست؟

متیو داداریو، که عموماً با نام مت داداریو شناخته می‌شود، یک بازیگر جوان و با استعداد آمریکایی است.وی بیشتر به خاطر بازی در نقش الک لایت وود در مجموعه تلویزیونی شکارچیان سایه در شبکه فری فورم شناخته شده‌است

 

متیو داداریو متولد چه سالی است

متیو کوئینسی داداریو متولد ۱ اکتبر ۱۹۸۷در نیویورک، ایالات متحده به دنیا آمد

 

خانواده متیو داداریو

داداریو، فرزند کریستینا داداریو، وکیل دادگستری، و ریچارد داداریو، دادستان و رئیس سابق مبارزه با تروریسم NYPD در زمان شهردار مایکل بلومبرگ، در شهر نیویورک متولد و بزرگ شد.

خواهر بزرگتر او الکساندرا داداریو، بازیگر است. او همچنین یک خواهر کوچکتر به نام کاترین داداریو دارد.

 

خواهر متیو داداریو

خواهر متیو داداریو

تحصیلات متیو داداریو

متیو به مدرسه کالجی، یک مدرسه K-12 برای پسران واقع در منهتن، نیویورک رفت و پس از پایان دبیرستان، به دانشگاه بلومینگتون ایندیانا رفت . در رشته بازرگانی تحصیل کرد. او در سال 2010 فارغ التحصیل شد و پس از آن شروع به تحصیل در رشته بازیگری کرد و شروع به تست بازیگری کرد.

 

زندگی شخصی متیو داداریو

متیو داداریو در 1 اکتبر 1987 در شهر نیویورک در خانواده ریچارد داداریو، وکیل حرفه ای و کریستینا که یک وکیل بود، به دنیا آمد.

زمانی که مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک بود، پدرش ریاست بخش مبارزه با تروریسم نیویورک را بر عهده داشت. او سال های رشد خود را در نیویورک گذراند. او دو خواهر دارد.
اجداد او از انگلستان، ایتالیا، ایرلند و چکسلواکی بودند. متیو از سال 2013 با استر کیم، دوست دخترش در ارتباط است.

 

همسر متیو داداریو

همسر متیو داداریو

شروع حرفه متیو داداریو

متیو داداریو قبل از اینکه نقش آرون را در فیلم درام رمانتیک «نفس بکش» در سال 2013 بازی کند، عملاً آدمی نبود که نقش‌های کوچکی را در فیلم‌های بی‌نظیر بازی می‌کرد. در فیلمی به کارگردانی دریک دورموس، متیو نقش عشق لورن را بازی کرد. ، دختر کیت رینولدز، قهرمان داستان.
او بخشی از بازیگران مکمل در فیلم درام کمدی «Delivery Man» بود که در آن شخصیت چانینگ را به نمایش گذاشت. این فیلم که در سال 2013 برای نمایش در سراسر سینماها اکران شد، از فیلم فرانسوی-کانادایی “استارباک” الگوبرداری شد و وینس وان نقش اصلی را داشت.

در سال 2014 داداریو در نقش دنی لادوسر، پسر مربی باب لادوسر، شخصیت اصلی فیلم ورزشی «وقتی بازی بلند می‌شود» بازی کرد. این فیلم مهارت‌های مربیگری خارق‌العاده باب لادوسر، سرمربی دبیرستان De Salle در کنکورد، کالیفرنیا را تجلیل کرد. متیو بازیگر نقش مکمل فیلم «بزرگ شدن و دروغ‌های دیگر» به کارگردانی مشترک دنی جیکوبز و دارن گرودسکی بود که نقش پیتر را بازی می‌کرد. داستان فیلم که در سال 2014 منتشر شد، حول محور تلاش های بیهوده یک هنرمند می چرخید که تلاش می کرد تا جای خود را در شهر نیویورک بگذارد.

سال بعد نیز برای داداریو بسیار مهم بود زیرا او برای ایفای نقش اول الک لایت‌وود در سریال تلویزیونی Shadowhunters که قرار بود از کانال Freeform پخش شود، انتخاب شد. این مجموعه تلویزیونی از مجموعه کتاب‌های کاساندرا کلر به نام The Mortal Instruments اقتباس شده است. پخش سریال Shadowhunters از سال 2016 آغاز شد و در حال حاضر فصل دوم این سریال در دست تولید است.

در سال 2015، متیو نقش گابریل، یک سرایدار جوان و خوش تیپ را در فیلم «لیست بدون بوسه نائومی و الی» بازی کرد. در سال 2016، او در نقش جف در فیلم ترسناک «تب کابین» که بر اساس رمانی به همین نام نوشته الی راث و رندی پرلشتاین ساخته شده بود، بازی کرد. این فیلم در واقع یک نسخه بازسازی شده از فیلم اصلی سال 2002 به کارگردانی الی راث، یکی از نویسندگان همکار بود.

 

متیو داداریو

متیو داداریو

فیلم شناسی متیو داداریو

2012 – اولین
2013 – نفس بکش
2013 – 36 مقدس
2013 – مرد تحویل دهنده
2014 – بزرگ شدن و دروغ های دیگر
2014 – وقتی بازی بلند می شود
2015 – No Kiss Lis نائومی و الی
2016 – تب کابین
2016-2017 – Shadowhunters

متیو داداریو

متیو داداریو

حقایق جالب درباره متیو داداریو

برادر کوچکتر بازیگر الکساندرا داداریو.

در ابتدا برای قسمت “جیس وی لند” در مجموعه تلویزیونی Shadowhunters (2016) تست شد. وقتی نویسنده کتاب، کاساندرا کلر، ویدیوی استماع او را تماشا کرد، آن را برای تهیه‌کنندگان برچسب “آلک عالی خواهد بود” گذاشت. بعدها او تست داد و نقش «الک لایت وود» را دریافت کرد.

پدرش، ریچارد سی. داداریو، به مدت 13 سال دادستان دفتر دادستانی ایالات متحده در نیویورک بود، قبل از اینکه معاون کمیسر پلیس نیویورک در امور ضد تروریسم (2010-2013) منصوب شود. مادر او وکیل کریستینا تیتوس است.

برخی از سرگرمی های او نجوم آماتوری، آشپزی و کتاب های علمی تخیلی است.

پدر او سه چهارم ایتالیایی و یک چهارم ایرلندی تبار است، در حالی که مادرش تبار مجارستانی/اسلواکی، آلمانی و انگلیسی دارد.

 

جان میر

بیوگرافی جان میر

کریستوف والتز

بیوگرافی کریستوف والتز (والتس)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا