ماکارون شرینی خوشمزه فرانسوی +طرز تهیه

چهارشنبه 22 مرداد 1399 آشپزی

ماکارون ، Macarons

ماکارون یکی دیگر از دسرهای فرانسوی است که  در ایران هم شهرت زیادی پیدا کرده است و با رنگ های مختلف و جذابی که دارد طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی هم بسیار ساده و آسان است و به دلیل تنوع رنگی زیادی که می توان به آن داد برای میهمانی ها و جشن ها مناسب است. حتی ماکارون ها را در بسته های شکیل قرار می دهند و به عنوان کادو و هدیه به عزیزانشان می دهند.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۲۰ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه  شیرینی ماکارون

پودر قند ۱۵۰ گرم
مواد لازم با انتخاب شما:
رنگ قرمز ۱۰ قطره
رنگ زرد ۱۰ قطره
رنگ سبز ۱۰ قطر

بادام بدون پوست پودر شده ۱۲۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۲ عدد حدود ۶۰ گرم
نمک کمی

پسته پودر شده ۲ قاشق غذا خوری
وانیل پودری مقداری
پودر نارگیل ۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

شرینی ماکارون

شیرینی ماکارون

طرز تهیه شیرینی ماکارون

●بادام را پودر کرده و از الک رد کنید تا مطمئن باشید کاملا حالت پودری داشته باشد.

●سفیده را همراه نمک با همزن بزنید و پودر قند را کم کم به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید  تا حسابی پفکی و سبک شود. بعد پودر بادام را اضافه کرده و با مفتول دستی مخلوط کنید.

● برای طعم قهوه ای، پودر کاکائو و مواد را به سفیده و پودر بادام اضافه کرده و با مفتول مخلوط می‌کنید.

● مواد را به چند قسمت تقسیم کرده و به هر کدام چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید تا ماکارون های رنگی داشته باشید.

● دو عدد سینی فر را آمده کرده کاغذ انداخته

●خمیر ماکارون را داخل قیف ریخته (میتوانید ماسوره گرد سرش قرار بدید) یا سر قیف را حدود ۸ میلیمتر با چاقو ببرید منظور نوک قیف است؛ و روی کاغذ با فاصله و به صورت کوچک کوچک و گرد و هم اندازه از خمیر ماکارون می زنید.

به این صورت که دستتون را روی سینی گذاشته یک فشار کوچک و سریع بر میدارید و بعدی را می زنید.بعد از اتمام ماکارون‌ها  کمی پخش میشوند، ولی سطح رویشون کاملا صاف است. قطر هر ماکارون بعد از پخت دو و نیم سانتیمتر است.

پس موقعی که با قیف کار می‌کنید حواستان جمع باشد که زیاد فشار ندید که  ماکارون بزرگ در بیاد و پهن بشه. برای اینکه کاغذ روغنی از روی سینی تکان نخورد و ثابت بماند، کمی از مایه ماکارون‌ها را ۴ گوشه سینی مالیده و کاغذ روغنی را روش قرار می‌دهید.

● بعد شروع به زدن ماکارون می‌کنید.وقتی ماکارون ها را در سینی فر چیدید چند بار سینی را روی سطح کار بکوبید تا هوا ی داخل شیرینی ها خارج شود

●ماکارون‌ها را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه در فر بپزیددر دمای 150 درجه سانتی گراد، درب آن را باز کنید تا هر گونه بخار داخل فر خارج شود و ببندید و به مدت ۷ تا ۸ دقیقه دیگر بپزید. وقتی که ماکارون‌ها سفت احساس می‌شود و کمی ور آمده هستند یعنی پخته‌اند

● بعد از پخت سینی را از فر خارج کرد خیلی آهسته کاغذ شیرینی‌ها را از سینی بیرون کشید و روی میز کار قرار داد.بعد روی سینی را با اسپری آب پاشید و دوباره آهسته و آروم کاغذ شیرینی‌ها را روی سینی که با آب مرطوب شده بود  بر گردانید و چند دقیقه بهشون زمان داد بعد خیلی راحت از روی کاغذ جدا کرد و در ظرف دیگه گذاشت.

برای تهیه با مواد میانی شکلاتی

● شکلات را به قطعات کوچک خرد کرده.

● سپس خامه را میجوشانید بعد شکلات را به آن اضافه کرده هم میزنید تا آب شود بعد اجازه می‌دهید خنک شود. بعد با همزن یا مفتول دستی میزنید تا فرم بگیرد.

●مواد میانی را در قیفی ریخته که سوراخ کوچکی دارد و یکی یکی روی ماکارون‌ها را پر می‌کنید .بعد ماکارون دومی هم روش قرار داده و تا موقع سرو در جای خنکی نگهداری می‌کنید.

بهترین زمان برای مصرف ماکارون‌ها ۱ تا ۲ روز است.اما شما به راحتی میتوانید ماکارونی را هم فریز کنید به این صورت که روی کاغذ پوستی داخل قوطی دربسته بچینید و در فریزر قرار بدید.برای یک هفته نگهداری کنید.

نوش جان

 

راتای مرغ فینگر فود خوشمزه +طرز تهیه

طرز تهیه پلوی لیموزین فرانسوی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا