طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

سه‌شنبه 7 شهریور 1402 آشپزی
طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

 

 ژولین مرغ و قارچ

ژولین مرغ و قارچ یک وعده‌ از غذاهای فرانسوی است که بسیار محبوب و لذیذ است. که با استفاده از مواد متنوع می تواند آسان تهیه شود.

این غذا طعم بسیار خوش می‌باشد و شما می‌توانید از طرز تهیه این غذا استفاده کنید. همچنین این غذا مناسب برای میان وعده ها نیز است.

مواد لازم ژولین مرغ و قارچ

۲ سیب زمینی، ۲ قاشق غذاخوری کره، ۱ عدد پیاز، ۱ بسته قارچ، ۳۰۰ گرم فیله مرغ، ۱ فنجان شیر، ۲ قاشق غذاخوری خامه صبحانه، ۱ قاشق غذاخوری آرد، پنیر پیتزا به مقدار کافی، نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی، زردچوبه و برگ بو به مقدار کافی.

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

برای تهیه ژولین مرغ و قارچ خوشمزه در ابتدای کار فیله مرع را درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و برگ بو به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

برای تهیه ژولین مرغ و قارچ خوشمزه، در یک قابلمه  آب فیله مرغ راه به همراه  یک مقدار نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و برگ بو روی حرارت بگذارید

اجازه می‌دهیم که فیله مرغ را به طور کامل مغز پخت شود. سپس سیب زمینی ها را تمیز شسته و درون یک قابلمه با آب پر کنیم و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل پخته و نرم شوند.

وقتی که فیله مرغ به خوبی پخته شد، آنرا ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم، سپس قارچ را به صورت ورقه ای نازک و خرد می کنیم. حالا پیاز ریز شده درون یک تابه حاوی روغن قرار می دهیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

سپس پیاز را تفت می‌دهیم تا سبک و شیشه‌ای شود، سپس قارچ را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ نرم و سرخ شود. حالا یک قاشق از کره را به تابه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم.

حالا حرارت را بسیار کم کرده و اجازه می دهیم مواد قارچی غلیظ شود. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و کره باقی مانده درون یک کاسه مناسب ریخته و پوره می کنیم.

هم اکنون حرارت را بسیار کم کردیم و صبر میکنیم تا آب مواد قارچی خشک شود. سپس، پوست سیب زمینی ها را جدا کردیم و نمک، فلفل سیاه و کره باقی مانده را درون یک کاسه مناسب پوره می کنیم.

در این قدم، یک مقدار پنیر پیتزا به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه شده و با هم خوب سرخ می‌شود تا پنیر پیتزا ذوب شود. حالا یک مقدار از پوره سیب زمینی در ظرف‌های مورد نظر ریخته می‌شود.

هم اکنون یک لایه از مرغ و قارچ روی پوره سیب زمینی ریخته و با مقداری پنیر پیتزا پوشانده می شود، سپس این ظرف را درون فر می گذاریم تا پنیر پیتزا گریل شده و طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

طرز تهیه میت بال

طرز تهیه میت بال با سس انار

کباب آدانا ترکیه ای

کباب آدانا ترکیه ای/طرز تهیه آدانا کباب ترکیه ای

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا