کباب آدانا ترکیه ای/طرز تهیه آدانا کباب ترکیه ای

سه‌شنبه 7 شهریور 1402 آشپزی
کباب آدانا ترکیه ای

کباب آدانا ترکیه ای

کباب آدانا ترکیه ای یکی از غذاهای محبوب در ترکیه است که در این منطقه بزرگانه به نام “آدانا” اشنا می شود. این غذا پر از فراورده های با کیفیت بالا است که تهیه کباب آدانا به شما امکان می دهد تا در خوش طعم و تزیین کردن غذاهای تان استفاده کنید. این کباب ها عادتاً در جشن ها و عید ها ارائه می شوند و به عنوان یک غذای خاص از آن لذت می برند. کباب آدانا یکی از بهترین کباب های ترکیه ای است و به عنوان یک کباب خاص می توان از آن لذت برد.

 

برای ۴ نفر مواد لازم کباب آدانا ترکیه ای:

۶۰۰گرم گوشت چرخ کرده

۲ عدد فلفل دلمه ای قرمز

۲ عدد پیاز بزرگ سفید

۵۰ گرم جعفری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

 

کباب آدانا ترکیه ای

کباب آدانا ترکیه ای

روش تهیه کباب آدانا ترکیه ای

برای تهیه کباب ترکیه ای، ابتدا فلفل دلمه ای، پیاز و جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و داخل یک ظرف مناسب می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم.

در این قدم، 10 دقیقه با دست مایه کباب را ورز می دهیم تا هماهنگ شود. حالا یک سلفون روی درب کاسه قرار می‌دهیم و آن را برای 2 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا مایه کباب زمان کباب کردن از سیخ نریزد.

بعد از اینکه مایه کباب در یخچال به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم و چند دقیقه ورز می دهیم، بعد مانند کباب کوبیده ایرانی به سیخ می کشیم و کنار می گذاریم. حالا به سراغ آماده کردن منقل زغال می رویم.

زغال  روشن کرده، سپس سیخ های کباب را به ترتیب بر روی منقل قرار می دهیم و صبر می کنیم تا مایه کباب به سیخ بچسبد، سپس به صورت مداوم سیخ ها را که چند لحظه یک بار می چرخانیم، تا کباب ها آماده شوند.

با قرار دادن چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل سبز به سلیقه خود، می‌توانیم در کنار سیخ های کباب، در پایان سروی ایجاد کنیم. پس از اینکه کباب ها آماده شدند، آنها را به همراه برنج یا نان پیتا سرو می کنیم.

بعد از پخت کباب آدانا، برای تزیین کردن و بهتر کردن طعم کباب آدانا، می توانید کباب ها را به کره آغشته کرده و آنها را با پودر سماق تزیین کنید.

کباب آدانا ترکیه ای عالی بوده و با استفاده از این روش می توانید این کباب آرامش بخش و خوشمزه را در خانه تان تهیه کنید.

 

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

کیک آلمانی

نحوه درست کردن کیک آلمانی خانگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا