طرز تهیه میت بال با سس انار

سه‌شنبه 14 شهریور 1402 آشپزی
طرز تهیه میت بال

میت بال با سس انار

طرز تهیه میت بال با سس انار: میت بال یک غذای سنتی ومحلی ایرانی است  این غذا در نظرات انتخاب بیشتری از مناطق مختلف ایران پخته می شود و از سس انار برای بهبود طعم و ارزش تغذیه ای استفاده می شود. بدین ترتیب، میت بال با سس انار یک غذای بسیار شگفت انگیز و بسیار طعمی می باشد.

من شما را به امتحان کردن میت بال و کوفته های کوچک گوشتی انار با سس انار پیشنهاد می کنم، که یک سس فرانسوی است که دارای قدمت ۳۰۰ ساله است و نوعی از سس است که با عصاره خارج شده از گوشت در حال پخت تهیه شده است و برای مزه گیری از خوراک گوشتی به آن اضافه می شود.

طرز تهیه میت بال

طرز تهیه میت بال

موارد لازم برای سس انار:

آب مرغ یا گوشت ۱ لیوان

پیاز کوچک نگینی خرد شده ۱ عدد

آرد ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

کره ۵۰ گرم

آب انار ۱ لیوان

دانه انار ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

مواد لازم میت بال با سس انار

گوشت چرخ کرده حدود سیصد گرم

یک پیاز متوسط رنده شده

یک پیمانه آب

نمک، فلفل، زردچوبه و سماق، پودر سوخاری دو قاشق سوپخوری

گردو در صورت تمایل دو قاشق غ خوری

یک قاشق سرپر رب انار

 

طرز تهیه میت بال با سس انار

طرز تهیه میت بال با سس انار

طرز تهیه میت بال با سس انار

ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده که آبش رو گرفتیم و نمک و فلفل و سماق و آرد سوخاری خوب ورز میدیم،باید خیلی خوب ورز بدید که وا نره.
بعد یه ربع داخل بخچال بزارید و قلقلی های کوچک درست کنید.توی تابه کمی روغن بریزید و قلقلی ها رو تفت بدید.قلقلی هارا کنار بگذارید وسس مخصوص را درست کنید

 

طرز تهیه سس انار

نخست پیاز ها را در روغن تفت می‌دهیم و سپس کره را اضافه می‌کنیم. پس از اینکه کره ذوب کرد، آرد را اضافه می‌کنیم و سریعاً می‌خلط کنیم تا گلوله نخورد. سپس آب  مرغ یا گوشت را اضافه می‌کنیم. اگر آنها در دسترس نباشند، می‌توانید یک قرص عصاره مرغ یا گوشت را در یک لیوان آب جوش حل کنید و از آن استفاده کنید.

بعد از این، آب انارو رب انار را اضافه می‌کنیم و می‌خلط می‌کنیم تا صاف و یکدست شود. میت بال ها را داخل سس قرار می‌دهیم و اگر مایل باشید مقداری جعفری یا گشنیز را روی آن پاشیم. شعله را بسیار ملایم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا میت بال ها مغز پخت شوند و سس غلیظ شود. پس از پخت، دونه های انار را روی غذا می‌ریزیم.

این غذا را می‌توانید با برنج، نان یا با پوره سیب زمینی و سبزیجات میلتان به مصرف کنید. امیدوارم لذت درست کردن آن را ببرید.

کیک مرطوب گردو و سیب

کیک مرطوب گردو و سیب

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا