دستور پخت چیکن استروگانف

پنج‌شنبه 8 تیر 1402 آشپزی
دستور پخت چیکن استروگانف

دستور پخت چیکن استروگانف

هرچند چیکن استروگانف با سس مایونز به راحتی تهیه می‌شود، اما طعم بسیار خوشایندی دارد. این غذا با وجود مرغ، قارچ و سیب زمینی که در آن استفاده شده، به عنوان یک غذای کامل شناخته می‌شود. طعم خوشايند آن تقريباً هر سليقه‌ای را جذب می‌کند، به طوری که حتی کودکان نیز از خوردن آن لذت می‌برند.

مواد لازم برای تهیه چیکن استروگانف با سس مایونز

  • سینه مرغ یک عدد
  • قارچ 4 الی 5 عدد
  • پیاز 2 عدد متوسط
  • آرد یک قاشق سوپخوری سرخالی
  • سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
  • چیپس خلالی یک بسته
  • روغن، نمک و فلفل به میزان لازم
چیکن استروگانف با سس مایونز

چیکن استروگانف با سس مایونز

چند نکته :

به جای چیپس خلالی آماده می‌توانید از سیب زمینی سرخ کرده خانگی نیز استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید قارچ را از دستور طبخ این غذا حذف کنید.

طرز تهیه چیکن استروگانف

  1. برای تهیه چیکن استروگانف با سس مایونز، ابتدا سینه مرغ را بشویید و به شکل خلال های باریک خرد کنید. سپس آنها را در آبکش قرار داده و آب اضافی آنها را خارج کنید. پیاز را هم خلالی خرد کرده و سرخ کنید.
  2. پس از اینکه پیازها طلایی شدند، مرغ را به آنها اضافه کرده و تفت دهید. به تفت دادن مرغ ادامه دهید تا زمانی که آب مرغ کاملا تبخیر شده و مرغ طلایی شده باشد. سپس یک لیوان آب به آن اضافه کنید و صبر کنید تا کاملا بپزد.
  3. در مرحله بعد، قارچ‌ها را ورقه‌ای خرد کنید و در یک ماهیتابه به همراه مقدار خیلی کمی روغن بریزید. سپس روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب قارچ گرفته شود. به یاد داشته باشید که برای این کار از ظروف تفلون استفاده نکنید، زیرا برای گرفتن آب قارچ نباید به آن روغن اضافه کرد و این ظروف اگر بدون روغن در معرض حرارت قرار بگیرند، آسیب می‌بینند.
  4. وقتی آب مرغ تمام شد، قارچ را به آن اضافه کنید و سپس آرد، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید. نصف لیوان آب به غذا اضافه کرده و دائما بهم بزنید تا آرد گلوله نشود. در این مرحله دائما بهم زدن غذا از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اگر آرد گلوله شود، دیگر نمی‌توان آن را از هم باز کرد.
  5. وقتی سس غلیظ شد، غذا آماده است. آن را در ظرفی بریزید و مقداری از چیپس خلالی را اطراف و روی آن بریزید. سپس سس مایونز را روی سطح غذا پخش کنید و مقداری چیپس خلالی یا سیب زمینی سرخ شده نیز روی آن بریزید. حالا چیکن استروگانف با سس مایونز شما آماده است و می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید.
چند نکته برای تهیه چیکن استروگانف

چند نکته برای تهیه چیکن استروگانف

چند نکته برای تهیه چیکن استروگانف :

  • برای تهیه سیب زمینی سرخ‌کرده در خانه، می‌توانید از دو روش استفاده کنید. روش اول، خلال کردن سیب زمینی‌ها به ضخامت نازک است تا در نهایت خشک شوند. روش دوم، خلال کردن سیب زمینی‌ها و سپس قرار دادن آنها در آب با مقداری نمک است. سپس سیب زمینی‌ها را در آبکش بریزید و زمانی که آب اضافی آن‌ها خارج شده، آن‌ها را سرخ کنید. با استفاده از این روش، سیب زمینی‌ها طعم بهتری پیدا کرده و کاملا سرخ می‌شوند.
  • در صورت استفاده از خامه به جای سس مایونز، می‌توانید غذایتان را از روی حرارت بردارید و در ظرفی بکشید. سپس، زمانی که غذا هنوز گرم است و داغ نیست، خامه را روی آن قرار دهید تا با حرارت کمی نرم شود. اگر خامه را هنگامی که غذا روی شعله اجاق گاز است، اضافه کنید، حرارت زیاد باعث فاسد شدن خامه می‌شود و شما نمی‌توانید غذایتان را مصرف کنید.
  • برای تهیه بیف استروگانف، مانند چیکن استروگانف عمل کنید با این تفاوت که به جای مرغ، از گوشت مغزران گوساله یا راسته پاک شده استفاده کنید. همچنین، مدت زمان لازم برای پخت گوشت، نسبت به سینه مرغ، بیشتر است.

 

بامیه

بامیه /فواید مصرف بامیه برای سلامتی

دستور پخت بوریتو مرغ مکزیکی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا