طرز پخت پنکیک در سراسر جهان

شنبه 10 تیر 1402 آشپزی

طرز پخت پنکیک در سراسر جهان

در این مقاله آموزش کامل پخت پنکیک به چندین روش را قرار داده ایم ، این متن از سایت MSN برای شما دوست داران آشپزی ترجمه شده است.

پنکیک های کانادایی/آمریکایی

پنکیک های فوق‌العاده پفکی با طعم شیرین خامه‌ای هستند که بسیاری از ما وقتی به صرف صبحانه فکر می‌کنیم، به این شکل بانکیک‌ها فکر می‌کنیم. این کلاسیک شمال آمریکا بسیار ساده تهیه می‌شود. برای تهیه آن، نیاز به آرد، شکر سفید، بیکینگ پودر، سودا بیکربنات، نمک، تخم مرغ، شیر خامه‌ای، کره غیر نمکی و روغن برای ماهیتابه خواهید. تمامی مواد خشک را در یک کاسه مخلوط کنید و در وسط آن یک چاه بسازید.

تخم مرغ، شیر خامه‌ای و کره ذوب شده را به مواد خشک اضافه کنید و تا هم بزنید. سپس حدود 1/3 پیمانه از خمیر را در یک ماهیتابه چرب کرده ریخته و منتظر شدید تا حباب‌هایی در خمیر شکل بگیرد. به موقع برگردانید و تا زمانی که به رنگ طلایی برسد، پخت کنید. با کره و شربت قند دسته‌بندی شده به همراه میوه تازه سرو کنید. لذت ببرید!

پنکیک انگلیسی با لیمو و شکر

پنکیک های بریتانیایی نسبت به نسخه آمریکایی، نازک‌تر و شبیه به نوعی کرپ هستند. به‌طور سنتی با آبلیمو و یک کمی شکر سرو می‌شوند. برای تهیه این بانکیک‌ها، نیاز به آرد، تخم مرغ، شیر، کره و نمک است. ابتدا آرد را از طریق چرخه آردگیری در یک کاسه غربال کنید و کمی نمک اضافه کنید. سپس در مرکز آن یک چاه بسازید و تخم مرغ را به آرد اضافه کنید. تخم مرغ را با آرد هم بزنید سپس به‌تدریج شیر و کره ذوب شده را به مواد خشک اضافه کنید.

خمیر باید دارای قوامی مانند خامه باشد. خمیر را زیاد هم نزنید. سپس یک ماهیتابه را روی حرارت بالا گرم کنید و کره را برای چرب کردن ماهیتابه اضافه کنید. حدود دو قاشق غذاخوری از خمیر را ریخته و ماهیتابه را با حرکت دایره‌ای تلفیق کنید تا خمیر در ماهیتابه پخش شود. هر طرف را به مدت 30 ثانیه پخته و در نهایت با چند قطره آبلیمو و کمی شکر سرو کنید. باید گرم سرو شود.

فرانسه: کرپ

کرپ به نظر ممکن است یک غذای پیچیده و خاص به نظر برسد، اما در واقع تهیه آن نسبتاً ساده است! برای تهیه کرپ، شما به مواد اساسی نیاز دارید: آرد، تخم مرغ، شیر، آب، کره و نمک.برای تهیه خمیر کرپ، در یک کاسه بزرگ، آرد و تخم مرغ را با هم تلفیق کنید. به آرامی شیر و آب را به آن اضافه کنید و همزمان هم بزنید. در نهایت، نمک و کره را اضافه کرده و تا زمانی که تمام گودی‌های آرد در خمیر برطرف شود، هم بزنید.

در یک ماهیتابه چرب شده و داغ، یک چهارم فنجان از خمیر را ریخته و ماهیتابه را به شیوه‌ای دایره‌ای حرکت داده و خمیر را به طور یکنواخت روی سطح ماهیتابه پخش کنید. وقتی که پایین کرپ طلایی شد، آن را برگردانده و طرف دیگر را هم پخته کنید. کرپ می‌تواند با مواد خوراکی شیرین یا شور پر شود. از کلاسیک‌هایی مانند هم و پنیر یا نوتلا و موز استفاده کنید.

پنکیک‌های پف‌کی ژاپنی

برای تهیه این پنکیک‌های فوق‌العاده پفکی، به مواد زیر نیاز دارید: آرد، شکر پودر، بیکینگ پودر، کره تارتار، نمک، تخم مرغ، شیر و وانیل. همچنین چهار حلقه فلزی به ابعاد ۳ اینچ در عرض و ۲.۵ اینچ در ارتفاع نیز به آن‌ها نیاز است.

ابتدا همه مواد خشک را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس در یک کاسه دیگر، شیر، کره ذوب شده، وانیل و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید (سفیده تخم مرغ را نگه دارید). در نهایت، در یک کاسه دیگر، سفیده تخم مرغ و کره تارتار را با یک میکسر برقی تا زمانی که شیرین شود و قله‌های سفت و صافی تشکیل شود، حدود ۲ دقیقه بزنید.

پنکیک‌های پف‌کی ژاپنی

سپس، مخلوط شیر را به آرد اضافه کرده و تا زمانی که تنها ترکیب شوند هم بزنید. 1/3 قسمتی از سفیده تخم مرغ را به آرد و مخلوط شیر اضافه کنید و به آرامی ترکیب کنید. سپس بقیه سفیده تخم مرغ را اضافه کرده و تا زمانی که ترکیب شوند، با دقت تاپه را باز کنید.

از اسپری آبلیمویی برای چرب کردن حلقه‌های فلزی استفاده کرده و آن‌ها را روی یک ماهیتابه داغ قرار دهید. هر حلقه را با ۱/۲ فنجان خمیر پر کنید و ماهیتابه را با درپوش بپوشانید. تا زمانی که خمیر به بالای حلقه بلند شده و به طور کامل پخته شده باشد، پخت کنید و سپس آن را به دقت برگردانید. طرف دیگر را هم پخت کنید که حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد. با کره و شربت به سرعت میل کنید.

چین: پنکیک پیازچه

با این پنکیک شور، چیزی متفاوت تجربه کنید!

ابتدا با اضافه کردن آب گرم به آرد، خمیری یکنواخت تهیه کنید. به مدت ۲۰ دقیقه آن را استراحت دهید. سپس با تهیه سس، شروع به کار کنید: در یک کاسه کوچک، سس سویا، زنجبیل ریز شده، سس وسترشایر، سرکه برنج، شکر قهوه‌ای، فلفل قرمز خشک و پیازچه را با هم تلفیق کنید و کنار بگذارید.

پس از گذشت ۲۰ دقیقه، خمیر را به دو بخش مساوی تقسیم کنید. هر بخش را به شکل یک دایره با ضخامتی حدود ۱/۶ اینچ باز کنید و هر دایره را با روغن، پیازچه ریز شده و یکم نمک، مالیده و تهیه کنید.
سپس، خمیر را به آرامی به شکل لوله پیچانده و به قطعاتی به طول دو اینچ برش دهید. سپس، هر قطعه را به شکل یک دایره کوچک باز کنید. در نهایت، هر پنکیک را در یک ماهیتابه تا زمانی که به هر دو طرف به رنگ طلایی برسد، پخت کنید. سرد سرو کنید و با سس سرو کنید.

پنکیک سیب‌زمینی لهستانی

برای تهیه این پنکیک‌ها به ۱ عدد پیاز، ۶ عدد سیب‌زمینی، ۲ عدد تخم‌مرغ، نمک، فلفل، آرد (گلوتن فری اگر می‌خواهید) و روغن نیاز دارید.لقمه‌ای خوشمزه برای علاقمندان به سیب‌زمینی و گلوتن‌فری: پنکیک سیب‌زمینی لهستانی! ابتدا سیب‌زمینی و پیاز را رنده کرده و در یک کاسه با تخم‌مرغ، نمک و فلفل مخلوط کنید.

سپس آرد را به مقداری کافی برای اتصال مخلوط به هم، اضافه کنید. سپس روغن را در ماهیتابه گرم کنید. قاشق‌های بزرگی از مخلوط سیب‌زمینی را به ماهیتابه بریزید و آن را سرخ کنید، پس از آن آن را برگردانده و تا زمانی که به رنگ طلایی برسد، پخت کنید. پنکیک‌ها را با خامه ترش یا سس سیب‌زمینی سرو کنید.

ونزوئلا و کلمبیا: آرپاس

برای تهیه این غذای اصیل کلمبیایی / ونزوئلایی، تنها به سه ماده احتیاج دارید: آب گرم، نمک و آرد ذرتی. ابتدا آرد ذرتی و نمک را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. سپس آب گرم را اضافه کرده و به طور کامل مخلوط کنید. به مخلوط مواد حدود ده دقیقه استراحت دهید.

سپس با استفاده از دستانتان، توپ‌های کوچکی به اندازه توپ گلف یا کمی بزرگ‌تر بسازید. توپ را فشار دهید و با دستانتان شکل دهید تا یک دایره زیبا به ضخامت حدود ۲ سانتی‌متر بسازید. در یک ماهیتابه گرم و چرب کرده، آرپاس‌ها را بدون تماس با هم قرار دهید.

آن‌ها را تا زمانی که به رنگ طلایی برسند، پخت کنید و سپس آن‌ها را برگردانده و پخت کنید. وقتی آرپاس‌ها به هر دو طرف به رنگ طلایی رسیدند، آماده مصرف هستند. با کره و پنیر روی آن لذت ببرید.

مراکش: بغرير

این پنکیک‌های مراکشی اسفنجی و شبیه به کرامپت هستند. برای تهیه آن‌ها، به آرد سمولینای ریز یا آرد دوروم، آرد سفید، نمک، شکر، بیکینگ پودر، خمیر مایه و آب گرم نیاز دارید.
تمامی مواد خشک را به جز خمیر مایه، در یک کاسه مخلوط کنید.

در یک کاسه جداگانه، خمیر مایه را با آب گرم ترکیب کنید. سپس آن را به مواد خشک اضافه کنید. با استفاده از میکسر، مواد را تا حدی صاف بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید. در یک ماهیتابه گرم، مقداری از خمیر را بریزید و ماهیتابه را تکان دهید تا خمیر به طور یکنواخت در ماهیتابه پخش شود. وقتی بر روی سطح بغریر حباب‌های بسیاری شکل گرفت، آن را برگردانده و طرف دیگر آن را پخت کنید. با کره و عسل یا کمی شکر سرو کنید.

در یک کاسه جداگانه، خمیر مایه را با آب گرم ترکیب کنید. سپس آن را به مواد خشک اضافه کنید. با استفاده از میکسر، مواد را تا حدی صاف بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید. در یک ماهیتابه گرم، مقداری از خمیر را بریزید و ماهیتابه را تکان دهید تا خمیر به طور یکنواخت در ماهیتابه پخش شود. وقتی بر روی سطح بغریر حباب‌های بسیاری شکل گرفت، آن را برگردانده و طرف دیگر آن را پخت کنید. با کره و عسل یا کمی شکر سرو کنید.

روسیه: بلینی

در یک ماهیتابه گرم، به اندازه یک قاشق غذاخوری از مخلوط برای هر دفعه استفاده کنید. وقتی بر روی سطح بلینی حباب‌هایی به وجود آمد، آن را برگردانده و برای یک دقیقه دیگر در طرف دیگر پخت کنید. با مزه‌های مورد علاقه‌تان مانند ماهی سالمون دودی، خرچنگ، خاویار و یا ژام میوه شیرین سرو کنید.

کره:کیمچی جئون یا پنکیک کیمچی

یک پنکیک بسیار عجیب و غریب! با ترکیب آرد و نمک، خمیر را تهیه کنید. سپس آب سرد، تخم‌مرغ تفت‌دهی، کیمچی، مایع کیمچی و فلفل‌ها را با هم ترکیب کنید. تمامی مواد را تا زمانی که به خوبی ترکیب شوند، مخلوط کنید. برای حفظ سرمای مخلوط، قطعاتی از یخ به مواد اضافه کنید.

در یک ماهیتابه گرم و حاوی روغن، مقداری از خمیر را بریزید و برای ۲۰ ثانیه در حرارت بالا پخت کنید و سپس حرارت را به میانه-کم کاهش دهید. پنکیک را برگردانده و آن را فشار دهید تا بیشتر خشک و شفاف شود. پنکیک‌ها را با یک سس سویا سرو کنید.

فنلاند: پانوکاکو

این پنکیک فنلاندی مانند داچ بیبی، در فر پخته می‌شود. ابتدا فر را به دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۳۵ درجه سانتیگراد) گرم کنید. در یک کاسه، شکر، آرد و نمک را با هم مخلوط کنید، سپس تخم‌مرغ‌ها و مقداری شیر را اضافه کنید. از یک میکسر برقی برای خوب ترکیب شدن مواد استفاده کنید. یک قابلمه را با کره ذوب شده چرب کنید، خمیر را در آن بریزید و برای ۳۰ دقیقه درون فر بپزید. پانوکاکو را به شکل مربع برش دهید و با شکر پودری و میوه‌های تازه یا با پنیر کرمی پوشانده و میوه‌ها اضافه کنید.

هند: اوتاپام پیازی

این پنکیک‌های لنتیل هندی سالم و خوشمزه هستند. برای تهیه این دستور غذایی، شما به ۳ یا ۴ پیمانه خمیر دوسا نیاز دارید (برنج و لنتیل شب‌انقباض می‌شوند، تا حدی صاف شده و برای ۶ ساعت خمیر آن‌ها جوشیده می‌شود).بعد از آماده‌سازی خمیر، نمک، آب، فلفل‌های خرد شده، پودر کاری، برگ کرفس تازه خرد شده و پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. تا زمانی که به خوبی ترکیب شوند، مخلوط کنید و تابه خود را گرم کنید.

یک قاشق بزرگ از خمیر را بر روی تابه بریزید و آن را تا ضخامتی حدود ۱/۳ اینچ روی تابه پخش کنید. تا زمانی که لبه‌ها به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ دادند، پخت دهید و سپس پنکیک را برگردانده و برای ۳۰ ثانیه دیگر پخت کنید. سرو کردن اوتاپام پیازی با چاشنی بسیار خوشمزه است.

 

 

دستور پخت کوفته نخودچی حرفه ای و خوشمزه

نحوه پخت کوفته نخودچی خوشمزه

بامیه

بامیه /فواید مصرف بامیه برای سلامتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا