دستور پخت نان خوشمزه پیروک

سه‌شنبه 23 مرداد 1397 آشپزی
دستور پخت نان خوشمزه پیروک
نان پیروک یک نوع نان خوشمزه است که هم برای صبحانه می توانید استفاده کنید و هم برای عصرانه. مواد مورد نیاز:پودر مایه‌خمیر ۱ قاشق سوپخوریشکر یک‌سوم پیمانهشیر ولرم ۱۲۵ میلی‌لیتر (یک‌دوم پیمانه)نحوهآرد نان ۳۵۰ گرم

کره ۵۰ گرم

تخم‌مرغ ۲ عدد

نمک یک‌چهارم قاشق چایخوری

زرده تخم‌مرغ ۱عدد

 مواد لازم میانی:

کره ۵۰ گرم

بیسکویت ۱۰۰ گرم

دارچین یک‌دوم قاشق چایخوری

آب پرتقال ۲ قاشق سوپخوری

شکر ۱۰۰ گرم

گردوی خردکرده ۲۰۰ گرم

زرده تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه نان پیروک ، فوق العاده خوشمزه مخصوص صبحانه +عکس

طرز تهیه نان پیروک :

۱٫ مایه‌خمیر و یک قاشق سوپخوری از شکر و شیر را در کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد و نمک را در کاسه دیگری بریزید و باقیمانده شکر را به آن بیفزائید و مخلوط سازید. سپس کره نرم‌شده، تخم‌مرغ‌ها، نمک و مایه‌خمیر عمل‌آمده را نیز اضافه کنید و مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.

۲٫ حالا خمیر را روی سطح آردپاشیده، خوب ورز دهید تا کاملاً صاف و یکدست شود. بعد آن را در کاسه چربکرده‌ای بگذارید، رویش را بپوشانید و در جای گرمی نگه دارید تا حجم خمیر دو برابر شود. اکنون خمیر را دو قسمت کنید و یک قسمت را به شکل مستطیل، تقریباً به اندازه ۳۰×۴۰ سانتی‌متر باز کنید و در سینی چربکرده قرار دهید و اطراف خمیر را مرتب کنید.

۳٫ اکنون با مواد میانی روی خمیر را بپوشانید و قسمت دوم خمیر را به شکل نوارهای ۲ سانتیمتر ببرید و به شکل ضربدر روی مواد قرار دهید. بهتر است لبه‌های خمیر زیری را با آب مرطوب کنید تا دو خمیر به هم بچسبند. اینک روی خمیر را بپوشانید و صبر کنید تا دوباره خمیر حجیم شود.

۴٫ سپس روی خمیر را با زرد‌ه تخم مرغ مرطوب سازید و در فر (تاون) گرم‌شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا نان، بپزد و طلائی‌رنگ شود.

روش تهیه مواد میانی:

بیسکویت ساده را آسیاب کنید و با کره آب‌کرده خنک‌شده، دارچین، شکر، آب‌پرتقال، زرد‌ه تخم مرغ و گردوی بوداده مخلوط کنید.

منبع:نیک صالحی

 

دستور پخت سیب زمینی و پنیر پیتزا بدون فر و با فر

دستور پخت سیب زمینی و پنیر پیتزا بدون فر و با فر

دستور پخت فلافل بندری خوشمزه اصل

دستور پخت فلافل بندری خوشمزه اصل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا