درمان های طبیعی برای از بین بردن لکه های سیاه روی صورت در آشپزخانه

دوشنبه 9 مرداد 1402 سلامت
لکه های سیاه روی صورت

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه های سیاه روی صورت

آیا به این فکر می کنید که برای کاهش یا از بین بردن آن لکه های سیاه روی صورت خود به کجا بروید؟ اگر بیش از حد در معرض نور خورشید قرار گرفته اید، بیشتر می توانید آن را به خاطر این لکه های تیره که به عنوان هایپرپیگمانتاسیون نیز شناخته می شوند،

همچنین، این فقط عوامل خارجی نیستند که می توانند باعث ایجاد آن لکه های تیره خسته کننده و محکم روی صورت شما شوند. آکنه، افزایش سن، عدم تعادل هورمونی، بارداری و حتی داروهای تجویزی از دیگر عواملی هستند که در ایجاد آن نقش دارند.

این لکه های تیره زمانی ایجاد می شوند که پوست شما شروع به تولید ملانین بیشتری می کند که به پوست شما رنگ می دهد.

راه‌های مختلفی برای درمان هایپرپیگمانتاسیون وجود دارد که از آن جمله می‌توان به محافظت شدید در برابر آفتاب، داروهای موضعی مانند Retin-A، لایه‌برداری شیمیایی، لایه‌برداری دستی، پدهای اسید گلیکولیک، لیزر درمانی، کانسیلر عالی، میکرودرم ابریژن و موارد دیگر اشاره کرد.

اما در اینجا چند درمان زیبایی خانگی و ماسک برای از بین بردن لکه های تیره وجود دارد که می توانید از مواد روزمره موجود در آشپزخانه خود تهیه کنید. همچنین، همیشه قبل از استفاده از هر یک از این داروهای خانگی طبیعی بر روی کل صورت خود، یک تست پچ برای حساسیت انجام دهید. می توانید انتظار داشته باشید که در عرض چهار تا شش هفته نتایج را مشاهده کنید.

 

لکه های سیاه روی صورت

لکه های سیاه روی صورت

 

1. ژل آلوئه ورا

می توانید آب آلوئه ورا یا ژل طبیعی آلوئه ورا را مستقیماً روی لکه های تیره بمالید. برای نتایج موثر، آن را برای حدود سی دقیقه، یک بار در صبح و عصر نگه دارید. سپس آن را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود، آن را به پایان برسانید.

 

2. سرکه سیب

مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را در یک کاسه مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط را مستقیماً روی لکه های تیره بمالید. همچنین می توانید چند قطره آب لیمو را با سرکه به عنوان جایگزین مخلوط کنید.

دستور دیگری که به همین منظور انجام می شود ترکیب سه قاشق غذاخوری آب پرتقال و نصف قاشق غذاخوری سرکه است. سپس آن را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود، آن را به پایان برسانید.

 

3. دوغ

می توانید دوغ را روی لکه های تیره بمالید و بگذارید پانزده تا بیست دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود را استفاده کنید

توجه: اگر پوست چرب دارید یا از آکنه رنج می برید، چند قطره آبلیمو یا لیموترش به آن اضافه کنید.

 

4. روغن کرچک

به سادگی مقداری روغن کرچک بردارید و کمی روغن را با Qtip روی لکه های تیره بمالید. برای نتیجه بهتر آن را هم در صبح و هم عصر استفاده کنید.

 

5. پراکسید هیدروژن

ابتدا مخلوطی از یک قاشق چایخوری پراکسید هیدروژن و یک قاشق چایخوری شیر را در یک کاسه شیشه ای درست کنید. سپس یک پد پنبه ای یا نوک کیو را در کاسه آغشته کنید و روی لکه های تیره بمالید، بگذارید پانزده دقیقه بماند.

سپس در نهایت آن را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود آن را به پایان برسانید.

 

6. لیمو

یک تکه لیمو را بردارید، یک برش از آن را برش دهید و به آرامی به مدت ده دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. برای نتیجه بهتر این کار را دو بار در روز صبح و عصر تکرار کنید.

توجه: اگر پوست حساسی دارید، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری آب یا گلاب را در یک کاسه شیشه ای با هم مخلوط کنید.

سپس یک پد پنبه ای را آغشته کرده و به آرامی روی پوست بمالید. در نهایت، آن را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود، آن را به پایان برسانید. تقریباً در عرض دو ماه شروع به مشاهده تفاوت در سبکی لکه ها خواهید کرد.

 

7. پاپایا

ابتدا یک پاپایای سبز را بردارید، پوست بگیرید و دانه های آن را جدا کنید. سپس با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز، آنقدر هم بزنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید بیست و سی دقیقه صبح و قبل از خواب بماند.

سپس در نهایت آن را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود آن را به پایان برسانید.

 

8. جعفری

ابتدا باید یک فنجان جعفری خرد شده، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری ماست را در یک کاسه شیشه ای با هم ترکیب کرده و به خوبی مخلوط کنید. سپس خمیر را مانند ماسک به صورت، گردن و سینه خود به مدت حدود پانزده دقیقه بمالید.

سپس در نهایت آن را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود آن را به پایان برسانید. این روند را حداقل دو بار در هفته برای نتایج بهتر تکرار کنید.

 

9. چوب صندل

می‌توانید مخلوطی از یک قاشق چای‌خوری پودر چوب صندل، یک قاشق چای‌خوری پوست پرتقال و آب پرتقال را با هم در ظرفی درست کنید. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب پرتقال اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید حدود پانزده دقیقه بماند. سپس در نهایت آن را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود آن را به پایان برسانید. این روند را حداقل 1 تا 2 بار در هفته برای نتایج بهتر و موثر تکرار کنید.

 

10. زردچوبه

می توانید مخلوطی از دو قاشق غذاخوری آب برنج، دو قاشق غذاخوری آرد و یک قاشق چایخوری زردچوبه را در یک کاسه شیشه ای درست کنید. یک نوک کیو بردارید و آن را در کاسه فرو کنید و خمیر را روی لکه های تیره بکشید.

سپس بگذارید حدود بیست دقیقه بماند. سپس در نهایت آن را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سرم و مرطوب کننده مورد علاقه خود آن را به پایان برسانید.

 

کلمه پایانی

بسیار مهم است که با این درمان های خانگی طبیعی DIY رویکردی محافظه کارانه داشته باشید. همیشه مقدار کمی از آن را روی صورت خود بمالید و آن را برای مدت کوتاهی بگذارید، سپس به آرامی مقدار بیشتری را برای مدت طولانی تری افزایش دهید تا پوست شما بتواند آن را تحمل کند.

اگر علائمی از ناراحتی، سوزش یا هر گونه احساس سوزش احساس کردید، بلافاصله مخلوط را با آب ولرم بشویید. در حالی که از این داروهای طبیعی برای از بین بردن لکه های تیره استفاده می کنید، سعی کنید تا حد امکان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید و مقدار کافی کرم ضد آفتاب بزنید.

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست/12 تونر خانگی برای داشتن پوستی طبیعی و سالم

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

کاربردهای شگفت انگیز وازلین (ژله نفتی )

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا