کاربردهای شگفت انگیز وازلین (ژله نفتی )

یکشنبه 8 مرداد 1402 سلامت
کاربردهای شگفت انگیز وازلین

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

کاربردهای شگفت انگیز وازلین:شاید زمانی را به خاطر بیاورید که بالم لب و لوازم آرایشی فانتزی معمولا استفاده نمی شد، اما بیشتر ما یک شیشه وازلین خوب و قدیمی در خانه هایمان داشتیم

به خصوص در فصل زمستان. این محصول جادویی نه تنها برای آبرسانی به لب های شما مفید است بلکه کاربردهای زیادی نیز دارد که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم.

امروزه محصولات فانتزی زیادی در بازار وجود دارد کهوازلین به فراموشی سپرده شده است. بنابراین، در اینجا به برخی از کاربردها و فواید عالی وازلین خواهیم پرداخت.

موارد استفاده از وازلین برای مراقبت از لب

1. ژله پترولیوم از قدیم به عنوان مرطوب کننده لب استفاده می شده است. می توانید چند قطره آب چغندر را در ژله وازلین بریزید و از آن به عنوان بالم لب رنگی برای رنگ قرمز طبیعی استفاده کنید.

2. از اسکراب وازلین برای از بین بردن پوست مرده لب استفاده کنید. مقداری شکر را در وازلین مخلوط کرده و به مدت 5-6 دقیقه با حرکات دورانی بمالید. با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

3. وازلین به روشن شدن لب های شما کمک می کند. از استفاده از محصولات شیمیایی خودداری کنید و برای حفظ رطوبت لب‌ها، از ژل نفتی استفاده کنید.

 

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

کاربردهای وازلین برای پوست صورت

1. ژله نفتی می تواند یک موهبت برای فصل زمستان باشد. گرمای پوست را حفظ می کند و اجازه نمی دهد نسیم خنک به صورت شما آسیب برساند. یک لایه نازک به عنوان مرطوب کننده روی صورت خود بمالید.

2. از وازلین به عنوان پرایمر و مرطوب کننده استفاده کنید، دو در یک برای صورت و لب قبل از آرایش (مطمئن شوید که از مقدار بسیار کمی وازلین استفاده کنید).

3. اگر سایه چشم خامه ای ندارید، از مقدار کمی ژله نفتی مخلوط با سایه چشم استفاده کنید.

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

موارد استفاده از ژله نفتی برای دست و پا

1. هنگام انجام مانیکور و پدیکور از وازلین به عنوان کرم کوتیکول استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که کوتیکول‌های شما خشک و یا عفونی نشوند.

2. قبل از خواب همیشه از وازلین برای آرنج و زانوهای دست خود استفاده کنید تا خشکی آن کاهش یابد. این نواحی را نرم و صاف می کند.

3. اگر پاشنه های ترک خورده دارید، از ژل نفتی استفاده کنید تا روند بهبودی را افزایش دهید. ژله نفتی آن را سریعتر التیام می بخشد و پاشنه های نرمی به شما می بخشد.

 

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

موارد استفاده از وازلین برای مو

1. ژله نفتی به مقابله با برخی از مشکلات پوست سر مانند خارش و خشکی کمک می کند. قبل از شستشو با شامپو ذهن، آن را به ریشه ها بمالید. همچنین تا حدی به مشکل شوره سر کمک می کند.

2. مقدار کمی ژله نفتی بردارید و به تمام موهایتان بمالید تا نرم و براق به نظر برسند و وز شدن موها را کاهش دهید.

3. همچنین به پنهان کردن انتهای شکاف کمک می کند. از مقدار کمی ژله روی تارهای موی خود با تمرکز روی نوک موها استفاده کنید.

 

 

کاربردهای شگفت انگیز وازلین

کاربردهای دیگر وازلین

1. فقط با افزودن کمی براق کننده به ژله نفتی می توانید کرم درخشنده بدن خود را درست کنید. آن را روی گردن، دست ها، پاهای خود بمالید و در هر مهمانی بدرخشید.

2.وازلین همچنین به بهبود نواحی عفونی کمک می کند. یک ژله نفتی گرم را با حرکات دایره ای روی ناحیه مورد نظر با حرکات آرام ماساژ دهید.

3. همچنین می توانید با مخلوط کردنوازلین با مقدار کمی نمک دریایی از آن به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید. به خلاص شدن از شر پوست خشک و مرده کمک می کند.

4. دوست ندارید از مواد آرایشی یا ریمل برای مژه های خود استفاده کنید؟ ژل نفتی مخلوط با ژل آلوئه ورا را روی مژه های خود بمالید. مژه ها را قوی و بلند می کند.

5. از وازلین به عنوان پاک کننده آرایش کامل و ایمن استفاده کنید.

6. اگر می خواهید موهای خود را مرطوب کنید، از ژل نفتی به عنوان یک جایگزین طبیعی و بدون مواد شیمیایی برای ژل مو استفاده کنید.

لکه های سیاه روی صورت

درمان های طبیعی برای از بین بردن لکه های سیاه روی صورت در آشپزخانه

ملون

ملون/11فواید شگفت انگیز خربزه(ملون)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا