افزودن چای سبز به شامپو/7فواید ترکیب چای سبز با شامپو

جمعه 6 مرداد 1402 سلامت
افزودن چای سبز به شامپو

7 مزیت شگفت انگیز استفاده از شامپو چای سبز برای مو

 

افزودن چای سبز به شامپو می تواند برای موهای شما مفید باشد.

اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما قرار دادن چای سبز در روتین مراقبت از موهای شما فواید زیادی دارد و برای بهره مندی از این فواید، می توانید چای سبز را در شامپو و نرم کننده خود مخلوط کنید.

همه در مورد فواید ضروری نوشیدن چای سبز می دانند – مواد شیمیایی طبیعی موجود در چای سبز پلی فنول نامیده می شوند. این ماده شیمیایی مسئول فواید زیادی است که انسان پس از مصرف منظم چای سبز دریافت می کند.

مزایای چای سبز بهبود عملکرد مغز، سوزاندن کالری، مفید برای دندان ها، مدیریت کلسترول، کمک به کاهش شانس ابتلا به آلزایمر و بیماری پارکینسون است. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز در برابر هر نوع سرطانی ضروری هستند.

اگر به دنبال موهای قوی تر و سالم تر هستید، پاسخ ممکن است در عصاره چای سبز باشد. این آنتی اکسیدان های طبیعی برای نیازهای انسان بهترین هستند و باید بیشتر در زندگی روزمره استفاده شوند. شما می توانید یک شامپو چای سبز مورد تایید و قابل اعتماد را از بازار خریداری کنید یا برای بهترین استفاده، آب چای سبز خود را درست کنید.

در این مقاله در مورد شامپو چای سبز، چای سبز برای شوره سر و انواع دیگر مانند شامپو چای سبز نعناع صحبت خواهیم کرد.

افزودن چای سبز به شامپو

 1. از ریزش مو جلوگیری می کند

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردان و زنان در جامعه ما با آن مواجه هستند. ریزش مو می تواند به دلیل رژیم غذایی نامناسب یا ژن های بد اتفاق بیفتد. تحقیقات علمی انجام شده است که عصاره چای سبز ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

بسیاری از محصولات کنترل ریزش مو حاوی برخی از عصاره های چای سبز به همراه ویتامین D، اسیدهای چرب امگا، ملاتونین و غیره هستند. همچنین در صورت مواجهه با مشکل ریزش مو، می توانید شامپوی چای سبز را نیز امتحان کنید.

 

2. رشد مو را تقویت می کند

چای سبز همراه با سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی حاوی ویتامین B است – یک جزء مهم برای موهای سالم و درخشان. چای سبز روی ریشه یا فولیکول های مو اثر می کند و آن را از پایه قوی تر می کند. اگر می خواهید موهای خود را رشد دهید از شامپو چای سبز استفاده کنید، نتایج خود را قضاوت کنید و فقط در صورت مشاهده نتیجه ادامه دهید.

 

3. شامپو چای سبز برای شوره سر

شامپو چای سبز چربی اضافی پوست سر شما را که مسئول ایجاد پوسته های خشک جامد است که به عنوان شوره خارش دار و ناراحت کننده شناخته می شود را از پوست سر پاک می کند.

شوره سر یک مشکل بزرگ است زیرا روی موها، شانه ها و روی لباس شما ظاهر می شود. شامپوی چای سبز را امتحان کنید تا میزان چربی پوست سرتان کاهش یابد.

تعادل چربی و pH در پوست سر برای حفظ و رشد موهای سالم بسیار مهم است. به یاد داشته باشید، در مو، مهمترین چیز این است که پوست سر سالم و تمیز باشد.

 

4. مواد مغذی ضروری را فراهم می کند

هنگامی که شروع به استفاده از شامپو چای سبز روی موهای خود می کنید، پوست سر و فولیکول های مو تمام مواد مغذی ضروری موجود در چای سبز را دریافت می کنند. این تحویل بهتر مواد مغذی به دلیل بهبود جریان خون و اکسیژن در بدن ایجاد می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز کل بدن را غنی می کند و مزایای افزایش خون و اکسیژن رسانی به مغز و پوست سر را برای شما فراهم می کند.

 

افزودن چای سبز به شامپو

5. پوست سر شما را آرام می کند

چای سبز، یک عصاره طبیعی، بر خلاف شامپوهای دیگر که مملو از عناصر سمی هستند که روی پوست سر شما خشن هستند، بر روی پوست سر و پوست شما صاف است.

چای سبز همچنین مسئول تمیز کردن پوست سر و متعادل کردن سطح pH پوست سر شما است. این آنتی اکسیدان پوست سر شما را تمیز و تغذیه می کند و از خشک شدن موها، باکتری ها و آسیب آفتاب جلوگیری می کند.

 

6. چربی را کاهش می دهد

اگر موهای چرب دارید، چای سبز همان چیزی است که نیاز دارید!

یک مطالعه نشان داد که چای سبز می تواند یک ماده موثر در تونیک های مو برای کاهش سبوم پوست سر باشد که مسئول چرب کردن موها است.

نتایج این مطالعه نشان داد که تونیک موی چای سبز به طور قابل توجهی سبوم پوست سر را تا 28 روز پس از استفاده کاهش می دهد. این نتیجه نشان داد که چای سبز می تواند یک درمان موضعی ایمن و کارآمد برای کاهش چربی پوست سر باشد.

به طور کلی، ترکیب چای سبز در روتین مراقبت از مو می تواند یک راه طبیعی و موثر برای جلوگیری از چرب شدن مو باشد.

7. وضعیت پوست سر و پر شدن مو را بهبود می بخشد

چای سبز سرشار از پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از تجمع مواد مضر به نام رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری کنند. این رادیکال های آزاد مسئول بسیاری از بیماری ها هستند و می توانند چرخه پیری را تسریع کنند.

طبق تحقیقات، استفاده موضعی از آنتی اکسیدان ها، مانند آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، می تواند برای مو مفید باشد.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از محصولات غنی از آنتی اکسیدان می تواند وضعیت پوست سر را بهبود بخشد، که می تواند ریزش مو را کاهش دهد و موها را پرتر نشان دهد.

به عبارت دیگر، مراقبت از پوست سر با محصولات غنی از آنتی اکسیدان می تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک کند و از نازک شدن موها جلوگیری کند.

 

افزودن چای سبز به شامپو

افزودن چای سبز به شامپو

چه مقدار چای سبز باید به شامپو اضافه کنید؟

مقدار چای سبزی که با شامپو خود مخلوط می کنید به نوع مو، ضخامت مو و ترجیحات شما بستگی دارد.

به طور کلی، توصیه می شود یک فنجان چای سبز قوی درست کنید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود. سپس، آن را با شامپوی معمولی خود به نسبت 1: 1 مخلوط کنید، یا اگر موهای ضخیم یا بلندی دارید، کمی چای سبز اضافه کنید.

بنابراین، مقدار مناسب چای سبز برای مخلوط کردن با شامپو برای بهره‌مندی از فواید مو، به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

متخصصان مراقبت از مو پیشنهاد می کنند که اگر تازه در استفاده از چای سبز در روتین مراقبت از مو خود تازه کار هستید، بهتر است از مقدار کمی شروع کنید و به مرور زمان آن را به تدریج افزایش دهید.

همچنین می‌توانید فرکانس استفاده را تنظیم کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. برخی از افراد ترجیح می دهند هفته ای یک بار از شامپو چای سبز استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر هر بار که موهای خود را می شویید از آن استفاده می کنند.

به طور کلی، افزودن چای سبز به شامپو می تواند راهی عالی برای بهبود سلامت و ظاهر موهای شما باشد، اما مهم است که تعادل مناسب را پیدا کنید.

چای سبز با شامپو: طرز تهیه و استفاده

یک فنجان چای سبز درست کنید.

بگذارید چای به دمای اتاق برسد. با قرار دادن چای در یخچال برای چند دقیقه می توانید فرآیند خنک شدن را تسریع کنید.

شامپوی روزانه خود را در یک کاسه بریزید.

چای سبز را به نسبت 1:1 به شامپو اضافه کنید. چای سبز و شامپو را خوب مخلوط کنید.

از مخلوط شامپوی چای سبز برای شستن موهای خود به طور معمول استفاده کنید. مخلوط را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید.

آن را با آب بشویید.

 

افزودن چای سبز به شامپو

افزودن چای سبز به شامپو

چگونه شامپو چای سبز را در خانه درست کنیم؟

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که می توانید شامپوی چای سبز خود را به تنهایی در خانه درست کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1فنجان آب را بجوشانید و یک مشت برگ چای سبز را داخل آن بریزید.

بعد از نیم ساعت دم کشیدن، چای را صاف کنید تا برگ های باقی مانده از آن جدا شود.

1 قاشق غذاخوری صابون مایع، 1 قاشق غذاخوری روغن (روغن نارگیل یا جوجوبا) و 1 قاشق غذاخوری عسل را به آب چای سبز اضافه کنید.

همه آنها را خیلی خوب در یک کاسه مخلوط کنید.

شامپو را در یک بطری نگهداری کنید و همانطور که می خواهید از آن استفاده کنید.

 

کدام یک برای مو بهتر است: نوشیدن چای سبز یا استفاده موضعی از آن؟

به طور کلی، هم نوشیدن چای سبز و هم استفاده موضعی از چای سبز می تواند برای سلامت مو مفید باشد. بنابراین، انتخاب یک تنها بر اساس ترجیحات شخصی است.

با این حال، استفاده از آن بر روی پوست سر ممکن است مفیدتر باشد زیرا امکان تماس مستقیم بیشتری با مو و پوست سر را فراهم می کند. از دیگر مزایای مصرف موضعی چای سبز می توان به بهبود التهاب و تحریک رشد مو اشاره کرد.

از سوی دیگر، نوشیدن چای سبز می تواند طیف گسترده ای از مزایای را برای کل بدن، و نه فقط برای مو، ارائه دهد. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز می تواند به کاهش پاسخ های التهابی و استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند که می تواند به رشد موی سالم کمک کند.

چای سبز همچنین دارای مقداری کافئین است که می تواند سلامت مو را نیز تقویت کند.  کافئین موجود در چای سبز ممکن است به جریان خون در پوست سر کمک کند، که می تواند رشد مو را تسهیل کرده و از ریزش مو جلوگیری کند.

کلمه پایانی

ترکیب چای سبز با شامپو برای سلامت مو مفید است زیرا چای سبز حاوی ترکیبات پلی فنلی است که می تواند رشد مو را بهبود بخشد، از ریزش مو جلوگیری کند و چربی بیش از حد پوست سر را کاهش دهد.

استفاده از چای سبز در مراقبت از مو همچنین می تواند وضعیت پوست سر را بهبود بخشد، از ریزش مو جلوگیری کند و موها را پرتر نشان دهد. مقدار چای سبزی که باید با شامپو مخلوط شود ابتدا باید مقدار بسیار کمی باشد و سپس به مرور زمان به آرامی افزایش یابد.

ملون

ملون/11فواید شگفت انگیز خربزه(ملون)

رشد مو

کدام یک برای رشد مو بهتر است؟روغن نارگیل یا روغن خردل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا