کدام یک برای رشد مو بهتر است؟روغن نارگیل یا روغن خردل

جمعه 6 مرداد 1402 سلامت
رشد مو

روغن نارگیل و روغن خردل

رشد مو یک نگرانی رایج برای بسیاری از افرادی است که در تلاش برای دستیابی به موهای سالم هستند. در حالی که ژنتیک نقش حیاتی در رشد مو دارد، عواملی مانند سبک زندگی، رژیم غذایی و محصولات مراقبت از مو نیز به سلامت کلی مو کمک می کنند.

در زمان های اخیر، روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن خردل به عنوان راه حل های بالقوه برای تحریک رشد مو به شهرت رسیده اند. هر دو روغن دارای خواص منحصر به فردی هستند که می تواند به رشد مو کمک کند و تصمیم گیری اینکه کدام یک بهتر است به عوامل مختلفی بستگی دارد.

روغن نارگیل که به دلیل قوام سبک خود شناخته می شود، می تواند به جلوگیری از ریزش پروتئین کمک کند و در نهایت موهای شما را تقویت کند. اغلب برای استفاده منظم ترجیح داده می شود، به خصوص برای کسانی که موهای معمولی دارند، اما برای موهای آسیب دیده نیز موثر است.

روغن خردل انتخاب خوبی برای ماسک های حالت دهنده عمیق مو، به ویژه برای موهای آسیب دیده است. گاهی اوقات می توان از آن برای کمک به ترمیم مو استفاده کرد.

برخی از متخصصان همچنین از استفاده از ترکیب هر دو روغن برای مزایای بیشتر یا گنجاندن هر دو در رژیم مراقبت از مو، با نارگیل به عنوان روغن مصرف روزانه و روغن خردل به عنوان ماسک هفته ای یک بار حمایت می کنند.

روغن نارگیل و روغن خردل روغن های طبیعی هستند که می توانند باعث رشد مو و بهبود سلامت مو شوند. هر دو روغن دارای خواص منحصر به فردی هستند که می توانند فولیکول های مو را تغذیه کرده و مو را تقویت کنند.

استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن خردل می تواند رشد مو را بهبود بخشد، اما حفظ یک سبک زندگی و رژیم غذایی سالم برای سلامت بهینه مو نیز مهم است.

این مقاله به مقایسه روغن نارگیل و روغن خردل و اثرات آنها بر رشد مو می پردازد. بخوانید تا متوجه شوید.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-04-05 05:50:16Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

روغن نارگیل یا روغن خردل: کدام یک برای رشد مو بهتر است؟

روغن نارگیل و روغن خردل هر دو دارای خواص منحصر به فردی هستند که می توانند رشد مو را بهبود بخشند. بهترین انتخاب برای شما ممکن است به عوامل زیر بستگی داشته باشد.

محتوای غذایی

روغن نارگیل منبع غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط مانند اسید لوریک است، در حالی که روغن خردل منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. هر دو نوع اسیدهای چرب برای رشد مو ضروری هستند.

بنابراین، تنها از نظر مشخصات تغذیه ای، کارشناسان ادعا می کنند که هر دو روغن برای حمایت از رشد مو و مدیریت مسائلی مانند آلوپسی فوق العاده هستند.

نوع مو

روغن نارگیل سبک وزن است  و به راحتی توسط مو جذب می شود و آن را برای موهای نازک یا نازکی که نیاز به رطوبت دارند بدون اینکه آن را سنگین کند، مناسب می کند. روغن خردل، با بافت ضخیم‌تری که دارد، ممکن است برای انواع موهای خشک یا زبر به‌طور معقولی عمل کند و تغذیه عمیق‌تری را ارائه کند.

همچنین، اگر فکر می کنید موهای شما شکننده است و به همین دلیل با مشکلات رشد مو مواجه هستید، روغن نارگیل می تواند نجات دهنده شما باشد زیرا تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل در درمان موهای شکننده به خوبی عمل می کند.

مشکلات شوره سر

روغن نارگیل در مقابل روغن خردل: تفاوت بر اساس مشکلات شوره سر

شوره سر می تواند مانعی برای رشد مو باشد و بسیاری از محققان به دنبال ضد شوره روغن های گیاهی بوده اند.

مشخص شده است که روغن نارگیل دارای خواص ضد شوره موثر است، با یک مطالعه نشان می دهد که میزان موفقیت بالای 90 درصد در جلوگیری از شوره سر در بیماران جنوب هند زمانی که روی پوست سر استفاده می شود.

با این حال، روغن خردل ممکن است در مبارزه با شوره سر موثر نباشد زیرا قادر به نشان دادن هیچ گونه فعالیتی در برابر شوره نیست

این نتایج نشان می دهد که روغن نارگیل کاندیدای بهتری برای مبارزه با شوره سر است و در صورتی که شوره سر نگران کننده باشد، آن را به گزینه مناسبی نسبت به روغن خردل برای رشد مو تبدیل می کند.

 

رشد مو

رشد مو

حساسیت پوست سر یا مشکلات پوست سر

اگر مشکلات پوست سر دارید، روغن نارگیل ممکن است برای شما بهتر از روغن خردل باشد. تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل در حفظ سلامت پوست سر و رفع مشکلات پوست سر به خوبی عمل می کند.

مشخص شده است که روغن نارگیل باعث ایجاد تعادل باکتری های سالم روی پوست سر می شود که می تواند به یک محیط سالم تر پوست سر کمک کند. همچنین ممکن است به مهار رشد قارچ های مضر که می تواند منجر به مشکلات پوست سر شود، کمک کند.

از سوی دیگر، روغن خردل ممکن است برای افرادی که پوست سر حساس یا مشکلات پوست سر دارند مناسب نباشد زیرا تحقیقات نشان داده است که روغن خردل می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های پوستی شود که منجر به بثورات روی پوست می‌شود.

ساقه مو

به گفته متخصصان پوست، روغن نارگیل به دلیل سبک بودن، بهتر از روغن خردل به ساقه مو نفوذ کرده و موها را تغذیه می کند. این افزایش نفوذ روغن نارگیل ممکن است به تغذیه بیشتر مو و پوست سر کمک کند و باعث رشد موی سالم تر شود.

عفونت های قارچی

عفونت های قارچی می توانند رشد مو را مختل کنند. در حالی که روغن نارگیل و خردل هر دو دارای فعالیت ضد قارچی هستند، روغن نارگیل بهتر از روغن خردل با عفونت های قارچی مو و پوست سر مبارزه می کند.

 

رشد مو

رشد مو

فواید روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل برای قرن ها در بسیاری از نقاط جهان از جمله هند جنوبی، سریلانکا، اندونزی، مالزی، استرالیا و آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

روغن نارگیل در مورد رشد مو فواید زیادی دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

1-روغن نارگیل عمدتاً از اسیدهای چرب اشباع شده تشکیل شده است و یکی از غنی ترین منابع اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است.

2با باکتری ها و قارچ ها مبارزه می کند – نشان داده شده است که مونولارین، جزء روغن نارگیل، یک عامل ضد قارچ و ضد باکتری موثر است. بنابراین، می تواند از موهای شما در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی محافظت کند.

3-به عنوان یک نرم کننده عمل می کند – روغن نارگیل می تواند یک پوشش روی ساقه مو ایجاد کند که به مهر و موم شدن کوتیکول و حفظ رطوبت در داخل کمک می کند. این امر تضمین می کند که موهای شما صاف باقی می ماند و مدیریت آن آسان است.

4-موها را روان می کند – روغن نارگیل کمک می کند تا به راحتی دستان شما بین رشته های مو بلغزند و گره زدن مو را آسان تر می کند. همچنین سطح کوتیکول را صاف و صاف می کند که سلامت و ظاهر رشته ها را بهبود می بخشد.

5-از ریزش پروتئین جلوگیری می کند – روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی کم و زنجیره خطی مستقیم می تواند به ساقه مو نفوذ کند و به جلوگیری از ریزش پروتئین از مو کمک کند.

 

رشد مو

رشد مو

فواید روغن خردل برای مو

روغن خردل از دانه های گیاه Brassica nigra به دست می آید و معمولاً در هند، چین، کانادا و انگلستان کشت می شود. همچنین یک روغن شناخته شده برای مراقبت از مو است.

روغن خردل در مورد مو فواید بسیاری دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

1اثرات آنتی اکسیدانی را فراهم می کند – روغن خردل حاوی اسیدهای آمینه مانند سیستئین است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و از مو در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند که می تواند به آن آسیب برساند.

2-به عنوان یک محافظ در برابر آفتاب عمل می کند – به دلیل قوام غلیظ و محتوای بالای ویتامین E، استفاده موضعی از روغن خردل می تواند از مو در برابر اشعه های UV خشن محافظت کند.

3-میکروب ها و قارچ ها را مهار می کند – روغن خردل دارای فعالیت ضد میکروبی وسیع الطیف است و نشان داده شده است که در برابر طیف وسیعی از میکروب های عامل عفونت موثر است. روغن خردل همچنین از نفوذ قارچ ها در موها جلوگیری می کند، اگرچه تاثیر کمتری نسبت به روغن نارگیل دارد.

نحوه استفاده از روغن نارگیل و خردل برای مو

در اینجا چند مرحله ساده برای استفاده از روغن نارگیل و خردل روی موهایتان آورده شده است.

روش 1

روغن را در یک کاسه با قرار دادن آن در آب داغ به مدت چند دقیقه گرم کنید.
موهای خود را جدا کرده و روغن را به پوست سر خود بمالید و در هر قسمت از موهای خود حرکت کنید.
روغن را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید.
برای حداکثر فواید روغن را حداقل 30 دقیقه یا یک شب روی پوست بگذارید.
آن را با شامپو و آب بشویید.

روش 2

مقدار مساوی روغن خردل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.
مخلوط را از ریشه تا انتها به موهای خود بمالید.
روغن را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید.
بگذارید مخلوط روغن حدود 30 دقیقه روی موهایتان بماند.
موهای خود را کاملا آبکشی کرده و شامپو بزنید.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از روغن های مو

برای جلوگیری از هرگونه تحریک احتمالی، توصیه می شود قبل از استفاده از روغن روی مو یا پوست سر، یک آزمایش پچ را با استفاده از مقدار کمی از روغن روی پوست خود انجام دهید تا هرگونه واکنش منفی را بررسی کنید.

همچنین انتخاب روغن مو با کیفیت بالا از یک منبع قابل اعتماد بسیار مهم است. روغن های با کیفیت پایین ممکن است کارایی کمتری داشته باشند یا حتی ممکن است حاوی مواد مضر باشند.

 

افزودن چای سبز به شامپو

افزودن چای سبز به شامپو/7فواید ترکیب چای سبز با شامپو

از کارشناسان درباره هلو بشنوید

از کارشناسان درباره هلو بشنوید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا