لیموترش در زیبایی پوست و مو

شنبه 7 اسفند 1400 آرایش پوست ومو
لیموترش در زیبایی پوست و مو

لیموترش در زیبایی پوست و مو

لیمو ترش به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، فیبر و لیمونن خواص بسیار زیادی دارد و مییتوان از آن در اکثر کارهای مثله انواع ماسک پوست صورت و مو، روغن بدن، خمیر دندان، دهانشویه و دئودورانت استفاده کرد

 

 

نکته: در منابع معتبر توصیه شده است که پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی پوست صورت و نواحی حساس بدن، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست بازو مالیده و پس از 20 دقیقه بشویید.
چنانچه پس از گذشت حداقل 24 الی 48 ساعت پوست شما واکنش آلرژیک نشان نداد، می توانید آن را بر روی سایر نقاط بدن نیز استفاده کنید.
 لیموترش در زیبایی پوست و مو

لیموترش در زیبایی پوست و مو

1. از بین بردن لک صورت

آب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست استفاده می شود و می تواند به درمان لک های صورت کمک کند.

ماسک لیمو ترش برای لک صورت

آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های لک دار  پوست خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

2. درمان آکنه و جوش صورت

آکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک می کند.

ماسک لیمو ترش و عسل برای جوش

آب نصف لیمو ترش تازه را با یک قاشق چای خوری عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک لیمو ترش برای جای جوش

همچنین برای درمان جای جوش می توانید یک تکه لیمو ترش تازه بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

3. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش تازه به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند؛ توصیه می شود که پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید، بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

 لیموترش در زیبایی پوست و مو

لیموترش در زیبایی پوست و مو

 

4. دئودورانت طبیعی

ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش تازه به کاهش بوی بدن ناشی از عرق کمک می کنند؛ برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش تازه را زیر بغل بمالید تا مانع از بوی بد بدن شود.

5. درمان آفتاب سوختگی

قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

ماسک آرد و لیمو ترش

چند قاشق آرد را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

نکته :  اگر ماسک لیمو ترش را بر روی پوست صورت بمالید و در معرض آفتاب قرار بگیرید می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود.

6. درخشان شدن پوست صورت

اگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید تا به سم زدایی بدن و پوست صورت کمک کند.

7. رفع سیاهی  آرنج، کشاله ران ، زیر بغل و زانو

لیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که به سفید تر و روشن تر شدن پوست در زانو، آرنج، کشاله ران و زیر بغل کمک می کند.

ماسک آب لیمو و عسل

آب یک لیموترش تازه را با یک قاشق چای خوری عسل طبیعی مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

اگر هر روز از این ماسک استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.

 لیموترش در زیبایی پوست و مو

لیموترش در زیبایی پوست و مو

8. درمان شوره سر

اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش تازه برای درمان شوره مو موثر است.

ماسک لیمو ترش و روغن زیتون یا بادام

آب یک لیمو ترش تازه را با چند قطره روغن زیتون یا بادام ترکیب کنید و بر روی پوست سر بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

9. درمان مو های چرب

آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو ها مفید باشد؛ چند دقیقه قبل از حمام یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس بشویید.

10. درمان ریزش مو

ماساژ کف سر با آب لیمو ترش تازه به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به تقویت فولیکو های مو کمک کرده و ریزش آن ها را درمان می کند.

طرح ناخن گلدار

طرح ناخن گلدار

اکستنشن مو

اکستنشن مو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا