درمان جوش غرور جوانی یا آکنه

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 آرایش پوست ومو ، دسته‌بندی نشده

بکی از شایعترین بیماریهای پوستی انسان که فرضیات  زیادی در موردعلل   پیدایش  و درمان آن مطرح شده ،آکنه یا جوش غرور جوانی است. این بیماری در اکثر جوانان در سنین بلوغ پدید  می آید و شدت آن در افراد مختلف فرق میکند و اکثرا پس از 25 سالگی بهبود می یابد بسیاری از افراد پس از ازدواج بهبود می یابند.

شاید مهمترین عامل ایجاد کننده جوش غرور ، تغییرات هورمونی زمان بلوغ میباشد. در هنگام بلوغ،هورمون های جنسی به ناگهان افزایش می یابند و مقدار آن در خون زیاد میشود این هورمون باعث ترشح چربی پوست می شود و زمینه را برای رشد میکروب و التهاب غدد چربی وپیدایش جوشرا فراهم  میآورند.

برای درمان آکنه باید یکسری اقدامات و توصیه های بهداشتی را اجرا نمود و نیز با مراجعه به پزشک و دریافت داروهای مناسب  به مقابله با آن پرداخت

درمان جوش غرور جوانی یا آکنه

1: بهترین درمان برای صورت های جوش دار شستشوی مرتب صورت با  آب گرم وشوینده های  مناسب پوست جوشدار  که از داروخانه ها خریداری میکنید است .

2: جوش هارا دستکاری نکنید چون  باعث التهاب زیاد میشود اگر قصد تخلیه جوش را دارید ابتدا دست  خود را تمیز شسته و با پد الکلی ضد عفونی کرده  و روی  جوش را نیزبا پد الکلی تمیز کرده و با سوزن استریل شده تخلیه کنید .چون تخلیه جوش به روش صحیح به درمان آن کمک میکند التهاب جوش را کم میکند.

 

3:مصرف شیرینی و شکلات و فست فود های چرب را کم  کنید وبیشتر از سبزیجات تازه و میوه ها وغذاهای سالم استفاده شود  و آب به میزان لازم مصرف کنید استفاده از مکمل ویتامین ها با تجویز پزشک.  کمبود بعضی از ویتامینهانیز به عنوان  عواملی در ایجاد جوش غرور مطرح شده.

4:  ناراحتی عصبی و روحی تاثیر  بسزایی در آکنه دارد  هرچه آرامتر  و با نشاط تر زندگی کنیدو خواب منظم و کافی داشته باشید  به درمان جوش خود بیشتر کمک میکنید .

5: ورزش و پیاده روی هفته ای سه روز  را فراموش نکنید.   بسیاری از جوشها  پوستی پس از مدتی ورزش بکلی نا پدید میشود

 

انواع ماسک خانگی برای درمان آکنه و جوش

عوامل خرد شدن موی سر

10 مورد از مهمترین علت های خرد شدن موی سر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا