انواع ماسک خانگی برای درمان آکنه و جوش

یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 آرایش پوست ومو ، دسته‌بندی نشده

آنچه قبل از استفاده از ماسک خانگی باید بدانید

1:اگر دوست دارید  از ماسک خانگی استفاده کنید حتما باید قبل از استفاده ، ماسک تان را روی پوست داخل بازو تست کنید تا مطمئن شوید حساسیت ندارید .چون بعضی از افراد پوست حساسی دارند واین  ماسک های خانگی برای پوست آنها مفید نمی باشد.

2: ،صورت خود قبل از استفاده از ماسک تمیز کرده و با حوله خشک کنید .

3: از ضد آفتاب استفاده کنید.چون بیشتر ماسک های خانگی لایه بردار هستند از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید

4: هر ماسک را باید به  مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست قرار داد سپس آن را به وسیله شستشوی کامل با آب پاک کرد.

5: بهترین زمان برای استفاده از ماسک صورت هنگام غروب است و 2 بار در هفته کافی می باشد.

انواع ماسک خانگی برای درمان آنکه و جوش

1: ماسک خاک رس طبی(بهداشتی ):

از زمانهای  قدیم، انسانها  برای آرایش  پوست از روشهای سنتی  استفاده میکردند که یکی از آنها خاک رس بود . امروز با بازگشت دوباره مردم به روشهای سنتی .خاک رس بهداشتی  را از عطاری ها یا داروخانه  تهیه کنید.که خیلی مورد استقبال واقع شده است

برای پوست  جوش دار و چرب خاک رس را با لیمو تازه یا سرکه سیب  رقیق شده ، مخلوط کرده( به یک قاشق خاک رس ،مقداری سرکه اضافه کنید ) به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت گذاشته بعد از این مدت پوست صورت را با آب گرم بشویید.میتوان قبل از حمام کردن نیز از این ماسک استفاده کرد.

2:   ماسک گلابی

این ماسک نیز برای پوستها چرب بسیار مفید است.استفاده از این ماسک را به ویژه به کسانی که روزنه های پوست آنها باز است توصیه میکنیم برای تهیه ماسک گلابی کافی است یک گلابی رسیده را له کرده و روی پوست صورت گذاشت 20 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

 

3 :ماسک سرکه سیب

پس از تمیز کردن پوست صورت و خشک کردن آن، سرکه سیب را به نسبت 1 به 3 با آب ترکیب کرده .و روی قسمتها جوش دار زده بعد از  20 دقیقه پوست صورت را با آب گرم بشویید.

4:ماسک گوجه فرنگی:

این ماسک برای پوست جوش دار بسیار مفید است. بعد از تمیز کردن پوست و خشک کردن آن یک گوجه را رنده کرده روی پوست صورت قرار دهید .بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

5:استفاده از تکه یخ

 یک تکه یخ را درون حوله گذاشته و روی جوشها قرار دهید .اگر اذیت شدید یخ را از روی صورت بردارد و دوباره روی صورت بگذاریداین کار را 2 تا سه بار در روز انجام دهید.

6:  ماسک عسل

بعد از تمیز کردن صورت  و خشک کردن آن یک قاشق مربا خوری عسل را روی صورت مالیده بعد از 20 دقیقه پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

7: ماسک  گلاب وآب لیمو:

بعد از شستن پوست و خشک کردن پوست صورت  ،گلاب و آب لیموی تازه را به نسبت مساوی ترکیب کرده و با کمک یک تکه پنبه خیس شده در ترکیب به  پوست صورت زده و بعد از 20 دقیقه بشویید.

چگونه دستهای زیبا داشته باشیم /نکات مهم درباره مراقبت از پوست دست

درمان جوش غرور جوانی یا آکنه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا