خورش بادمجان شکم پر/ طرز تهیه خورش بادمجان شکم پر خوشمزه و بی نظیر

یکشنبه 6 تیر 1400 آشپزی

فهرست مطالب:

1-مواد لازم  برای تهیه خورش بادمجان شکم پر

2-طرز تهیه خورش بادمجان شکم پر

خورش بادمجان شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ایرانی است که در برخی شهرهای کشورمان به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاهای مجالس شناخته می شود. این غذای خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده ، بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می شود.و برای خوشمزه تر شدن آن از قارچ و پنیر پیتزا نیز استفاده می کنند.

خورش بادمجان شکم پر

مواد لازم  برای تهیه خورش بادمجان شکم پر

  • بادمجان ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوشت چرخ شده  ۲۰۰ گرم
  • سبزی خشک معطر  ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
  • پیاز متوسط 2 عدد

خورش بادمجان شکم پر

 

طرز تهیه خورش بادمجان شکم پر

  1.  برای تهیه خورش بادمجان شکم پر ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم ومی شوییم و مقداری نمک روی آنها می پاشیم و به مدت ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا هم تلخی بادمجان و هم آب اضافه آن کاملا خارج شود.البته این کار باعث می شود در زمان سرخ کردن بادمجان ها روغن کمتری نیز جذب کنند.
  2. پیاز ها را نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن به میزان لازم می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس پیاز ها را در آن تفت می دهیم تا نرم و طلایی شوند کمی زردچوبه روی پیاز ها می ریزیم و رب گوجه فرنگی را نیز  اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شود  پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی و تفت دادن آن نیمی ازمواد را برای تهیه سس مخصوص بادمجان شکم پر بر می داریم و کنار می گذاریم.
  3. گوشت چرخ را داخل تابه می ریزیم و با مواد تفت می دهیم و کمی نمک،فلفل سیاه روی آن ها می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند،آنگاه نیمی از سبزی خشک را روی مواد می ریزیم(سبزیجات معطر مانند،گشنیز،جعفری،ترخون و….)و خوب تفت می دهیم تا مواد کاملا مخلوط شوند و تابه را کنار می گذاریم.
  4. گوجه فرنگی ها را می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و نصف لیوان آب روی آن می ریزیم و مخلوط پیاز داغ و رب گوجه فرنگی که کنار گذاشته بودیم را به مواد قابلمه  اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم تا آب داخل قابلمه بجوش بیاید،آن وقت نمک و فلفل سیاه روی مواد سس می ریزیم و صبر می کنیم و ۳ دقیقه بعد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کناری می گذاریم.
  5. بادمجان ها را  آبکش می کنیم وآنها را خشک می کنیم و از طول آنها با چاقو می بریم تا پایین ولی نصف نمی کنیم فقط یک برش عمیق می زنیم به وسط بادمجان ها  در یک تابه روغن می ریزیم تا روغن داغ شود و بادمجان ها را داخل تابه می چینیم تا سرخ شود. هر دو طرف بادمجان ها را سرخ می کنیم. داخل تمام بادمجان های سرخ شده را با قاشق از مایه گوشت پر می کنیم
  6. در قابلمه ای که سس درست کردیم بادمجان های شکم پر را می چینیم واگر مایل بودید از لیمو عمانی هم استفاده کنید. مجددا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب سس تبخیر شود و بادمجان ها طعم سس را جذب کنند. در آخر بادمجان های شکم پر را سرو کرده  و با نان یا پلو نوش جان کنید.

 

خورش بادمجان شکم پر

خورش بادمجان شکم پر

نکات مهم:

  1. در صورتی که مایل بودید خورش بادمجان شکم پر را با پنیر پیتزا تهیه کنید می توانید سس گوجه فرنگی را تهیه نکنید . پس از اینکه شکم بادمجان ها را از مایه گوشتی پر کردید روی بادمجان ها را با پنیر پیتزا پر کنید و در سینی فر بچینید و بادمجان های شکم پر را ۱۵ دقیقه در فری که با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن کرده اید قرار دهید تا پنیر پیتزا به طور کامل آب شود. اگر  مایل بودید چند دقیقه آخر گریل را روشن کنیدتا پنیر برشته شود.
deser pan

دسر پان اسپانیا

rolete morge

رولت مرغ / طرز تهیه رولت مرغ خوشمزه و مجلسی با سبزیجات و پنیر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا